Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@17:12:54 GMT

سبک زندگی شهدا به نسل جوان معرفی شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۴۰۳۹

سبک زندگی شهدا به نسل جوان معرفی شود

به گزارش ایکنا از لرستان، سید حسین نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان یک‎شنبه، سیزدهم مرداد در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار شد، با بیان این‌که تعامل و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت الزامی است، گفت: بنیاد شهید به‌عنوان رابط و متولی امور ایثارگران و همه دستگاه‌های اجرایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این‌که ایثارگران و خانواده‌های شهدا هر کاری که مرتبط با دستگاه‌های اجرایی داشته باشند، ما پیگیر می‌شویم و اگر دستگاه‌های اجرایی همکاری نکنند، بنیاد شهید نمی‌تواند هیچ کاری از پیش ببرد، افزود: آن‌چه که جامعه ایثارگری از ما توقع دارند، تا جایی‌که در حد توان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد کوتاهی نمی‌کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تأکید بر این‌که ما انتقادات سازنده را می‌پذیریم، بیان کرد: برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و آیندگان، نیاز به همکاری همه دستگاه‌ها داریم.
وی با بیان اینک‌ه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده سخت است، تصریح کرد: مبارزات انقلابی در کشور ما از سال 42 شروع شد، کسانی‌که سنی از آن‌ها گذشته است خاطراتی از آن دوران در ذهن‌ دارند و در خصوص مبارزات انقلابی آگاهی‌هایی دارند ولی جوانان امروز و آیندگان با این مسائل آگاهی ندارند که همه ما باید در زمینه بصیرت‌افزایی جوانان در این زمینه تلاش کنیم.
نازاریان با بیان این‌که ما باید چگونگی و راه و روش خوب زندگی کردن را بین مردم گسترش دهیم، خاطرنشان کرد: سبک زندگی شهدا و سبک مبارزه کردن آن‌ها نمونه و الگوی خوبی برای همگان است که باید برای انتقال این سبک زندگی به جوانان و آیندگان تلاش کنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به تلاش دشمن برای مبارزه فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران، افزود: دشمن ما با فرهنگ انحرافی که دارد، با استفاده از ظرفیت فضای مجازی سعی می‌کند ارزش‌های دینی ما را کم‌رنگ کند.
وی با تأکید بر این‌که برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن باید از خانواده و فرزندان خودمان شروع کنیم، اظهارکرد: از ظرفیت، مساجد، مدارس و دانشگاه‌ها بایستی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.
نازاریان ادامه داد: جوانان ما باید این را بدانند که اگر ما دفاع کردیم، دفاع ما برای صلح و آرمش منطقه، برای معنویت و سعادت در دنیای باقی بود و منظور ما از انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال انسانیت و عدالت است که بتوانیم در کنار هم زندگی کنیم و به سعادت ابدی برسیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثار گران لرستان با بیان این‌که برخی از قوانین مرتبط با ایثارگران نواقصی دارند، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا جایی‌که می‌توانیم موانع را از سر راه ایثارگران برداریم و هر کاری از دست‌مان برمی‌آید برای آن‌ها انجام دهیم.
وی با ذکر این مطلب که دانشگاه لرستان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام است، افزود: همه دانشگاه‌ها می‌توانند در ترویج ایثار و شهادت پیشگام باشند.
نازاریان در ادامه سخنان خود به وضیعت گلزارهای شهدای لرستان اشاره کرد و گفت: شهرداری‌ها باید برای رسیدگی به گلزارهای شهدا بودجه‌ای در نظر بگیرند و گلزارها بعد از ساماندهی تحویل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شوند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی سبک زندگی شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه روسای شهرستانی این بنیاد، مسئول کنترل وضعیت جسمانی و تامین نیازمندی‌های دارویی و درمانی والدین بزرگوار شهدا هستند، گفت: با آن دسته از روسائی که به هر دلیل در انجام این وظیفه مهم کوتاهی کنند، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

علی اکبر سلمانی در چهارمین جلسه منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» در اهر گفت: والدین شهدا نیازمند دریافت خدمات سلامت با اقتضای سن، بیماری و وضعیت جسمی خود هستند و باید ترتیبی اتخاذ کنیم که این خدمت، مبتنی بر شرایط روز این اعضای بزرگوار جامعه ایثارگری باشد و مسئول جمع آوری و پایش مستمر اطلاعات حوزه سلامت و همچنین تامین نیازمندی‌های دارویی، درمانی و تجهیزات پزشکی والدین شهدا روسای شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات سلامت ایثارگران با اهتمام ویژه ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران متحول شده و ارتقاء یافته است، تاکید کرد: هم اکنون هیچ محدودیتی در تامین نیازمندی‌های توانبخشی و تجهیزات پزشکی والدین بزرگوار شهدا نداریم ضمن اینکه اعتبار مورد نیاز برای پرداخت حق پرستاری و یا پرداخت هزینه‌های درمان آنان تا ریال آخر، تامین است و لذا کوچک ترین کوتاهی در ارائه مطلوب این خدمات به پدران و مادران شهدا به هیچ وجه پذیرفته نخواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با درمان و تامین تجهیزات پزشکی و توانبخشی والدین شهدا با هیچ کس تعارف نداریم. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ها هر چقدر هم مشغله کاری داشته باشند، باید وقتی را اختصاص دهند تا اطلاعاتشان از وضعیت جسمانی والدین شهدا و سلامت آنان را به روز و کامل کنند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی عنوان کرد: اگر شاهد وضعیت نامطلوب درمانی پدران و مادران بزرگوار شهدا باشیم و یا گزارشی در این ارتباط واصل شود، با روسای بنیاد شهید شهرستان‌های مسئول، بدون اغماض برخورد خواهیم کرد.

سلمانی یادآوری کرد: والدین بزرگوار شهدا پا به سن گذاشته‌اند و در شرایطی که هر روز وجود تعدادی از آنان را از دست می‌دهیم، باید برای تامین نیازمندی درمانی این گنج‌های گرانبها برنامه دقیقی داشته باشیم، مخصوصاً که در حال حاضر از نظر اعتباری و یا تجهیزات پزشکی مورد نیاز، هیچ مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه هدف از نشست‌های منطقه‌ای، تبادل اطلاعات و استفاده از نقطه نظرات همکاران است، اظهار کرد: بنیاد شهید خدماتی به خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران ارائه می کند اما گاه این خدمات در زمان مقرر به دستشان نمی‌رسد. در چنین شرایطی شاهد شکل گیری نارضایتی‌هایی هستیم که ما در ستاد استانی درصددیم از رهگذر این نشست‌ها، به بحث با یکدیگر بپردازیم تا این چالش و چالش‌های دیگر مرتفع شود.

وی ادامه داد: نتیجه آسیب شناسی سه نشست منطقه‌ای برگزار شده نشان می‌دهد خدمات رسانی‌های با تاخیر و به وجود آمدن نارضایتی‌ها، دو علت اصلی دارد؛ نخست اینکه روسا و کارشناسان بنیاد شهرستان‌ها دستورالعمل‌ها و بخشنامه های ابلاغی را مطالعه نمی‌کنند و دوم این که با همکاران ستاد استانی تعامل ندارند تا لااقل بواسطه این تعامل، ضعفِ ناآشنایی با مفاد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها پوشش داده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: در نشست‌های منطقه ای به دنبال محاکمه و یا مچگیری نیستیم بلکه می‌خواهیم مشکلات را حل و فصل کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • برخورد بدون اغماض با ترک فعل‌ها درباره خدمات‌دهی سلامت به والدین شهدا
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهدا در قائم شهر
  • برخورد با ترک فعل‌ها درباره خدمات دهی سلامت به والدین شهدا
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت + جزییات
  • مستمری والدین شهدا افزایش یافت
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است