Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اقدامات مقامات آمریکایی به منظور ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس گفت: هدف آمریکایی ها از مطرح کردن این ائتلاف صرفا سوء استفاده و به غارت بردن منابع نفتی منطقه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد حسن آصفری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با راه آرمان؛ با تأکید بر اینکه صداقت در گفتار آمریکایی ها وجود ندارد، گفت: چنانچه این دولت صداقت در گفتارشان داشتند ما این شرایط را با آنان نداشتیم که البته این مسئله مختص به دولت فعلی آمریکا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران همواره گفتار و کردار دولت آمریکا با ما متفاوت بوده است؛ به گونه ای که از یک سوء سخن از مذاکره با کشورمان را بیان می کنند و از سوی دیگر شاهد پول های بلوکه شده از زمان شاه مخلوع را به نفع خودشان بلوکه کرده اند.

این کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: آمریکایی ها از یک طرف صحبت از گفتگو و مذاکره می کنند و از سوی دیگر برخورد نامناسبی را با وزیر امور خارجه کشورمان انجام می دهند و او را در سفر به آمریکا محدود می کنند؛ آنان عنوان می کنند که در وسعت 800 متر حق تردد ندارد.

آصفری افزود: دولت آمریکا در حالی که سخن از مذاکره با ایران را دارند، تحریم های اقتصادی شدیدی را علیه ما اعمال می کنند؛ همچنین شخصیت های حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران را تحریم می کنند؛ فلذا تا زمانی که آمریکایی ها صداقت نداشته باشد؛ مذاکره با آنها معنی ندارد.

وی با اشاره به اینکه تاز مانی که بدعهدی های دولت آمریکا روشن نشود بر سر چه موضوعی می توان مذاکره کرد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی از مذاکره هراسی ندارد به شرط آنکه مسئله برجام مشخص شود و پول های بلوکه شده ایران بازگردند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اقدامات مقامات آمریکایی به منظور ایجاد ائتلاف دریایی در خلیج فارس عنوان کرد: هدف آمریکایی ها از مطرح کردن این ائتلاف صرفا سوء استفاده و به غارت بردن منابع نفتی منطقه است.

آصفری در پایان خاطر نشان کرد: آمریکایی ها می خواهند با ایجاد مسابقه تسلیحاتی منطقه را نا امن و سلاح های خود را به فروش برسانند؛ این در حالی است که امنیت حوزه خلیج فارس توسط کشورهای این حوزه تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند

فرماندار شهرستان تبریز گفت: مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود جدی کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع دانشجویان تبریزی با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت آمریکا باید فوراً به نقض فاحش اصل آزادی بیان پایان داده و به حقوق مسلم دانشجویان در بیان دیدگاه‌های خود احترام بگذارد.

وی افزود: مجامع بین المللی و نهادهای حقوق بشر باید از تمام ابزارهای خود در جهت جلوگیری از اقدامات دولت آمریکا در نقض حقوق دانشجویان استفاده کند.

فرماندار تبریز ضمن محکوم کردن سرکوب دانشجویان آمریکایی تصریح کرد: این سرکوب دوگانگی استانداردهای هئیت حاکم آمریکا در استفاده ابزاری از شعارهای حقوق بشری در راستای عداوت با دولت‌های آزادی‌خواه را غیرکتمان کرده است.

فاتح همچنین ادامه داد: از تمامی دانشگاه‌های تبریز می‌خواهم امکان بورسیه کردن دانشجویان آمریکایی را به خاطر دفاع از آرمان ملت فلسطین که از تحصیل منع شده‌اند را فراهم کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: ثمن های فعال در حوزه مقاومت باید زمینه و بستر لازم جهت دعوت از دانشجویان آمریکایی را فراهم کنند.

کد خبر 750506

دیگر خبرها

  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • مجامع بین‌المللی برای توقف سرکوب دانشجویان آمریکایی ورود کنند
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛ رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • رشد خیره‌کننده ایران در بازار تسلیحات پیشرفته جهانی
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۱۵ اردیبهشت