Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@09:27:09 GMT

حذف اپلیکیشن ابشر از سوی گوگل و اپل

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۴۲۸۲

حذف اپلیکیشن ابشر از سوی گوگل و اپل

همزمان با انتشار خبر لغو نیاز به درخواست اجازه زنان از مردان برای خروج از کشور و دریافت گذرنامه، بسیاری از فعالان حقوق زنان ابراز خوشحالی کردند اما بسیاری از افراد به این موضوع توجه نداشتند که اپل و گوگل از مدت ها پیش حامی برنامه ای هستند که اطلاعات مرتبط با سفر زنان را در اختیار همسران یا پدران آنان می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه موسوم به Absher یک برنامه تلفن همراه است که به شهروندان و ساکنان عربستان سعودی امکان می دهد از انواع خدمات دولتی استفاده کنند. در میان چندین سرویس دیگر با برنامه Absher ، می توان برای مجوزهای سفر اقدام کرد ، اطلاعات گذرنامه را به روز کرد و حتی سفر زنان را محدود و ممنوع کرد.

 از مدت ها پیش این برنامه در اپ استور و گوگل پلی وجود داشته و مردان عربستانی به راحتی این برنامه را دانلود کرده و مورد استفاده قرار می دادند. اما اکنون با تغییر سیاست های مهاجرتی و خروج از کشور در عربستان سعودی، دیگر مردان نقش چندانی در کنترل زنان ندارند و به عبارتی دقیق تر مردان نمی توانند از طریق این اپلیکیشن زنان خود را محدود کنند.

 

بسیاری از افراد از این که غول های فناوری ایالات متحده از چنین برنامه ای میزبانی و حمایت می کنند، شوک زده اند اما برخی دیگر می گویند متعجب نشده اند و می گویند این نخستین باری نیست که غولهای فناوری ایالات متحده همراه  با سیاست های خانواده های سلطنتی عربستان سعودی حرکت می کنند و مسائل اخلاقی شرکت های خود را زیر پا می گذارند.

تا پیش از اجرای این قانون بسیاری از فعالان حقوق زنان و گروه های حقوقی غول های فناوری را به همدستی در یک سیستم "آشکارا ناعادلانه"  متهم می کردند . اما این غولهای فناوری در سکوت به کار خود ادامه می دادند. اکنون باید به سکوت خود پایان داده و این برنامه را حذف کنند./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

 به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

 منبع: مهر

دیگر خبرها

  • اعزام تیراندازان به جام جهانی باکو + اسامی و برنامه مسابقات
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان