Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر هنگ‌کنگ با هشدار نسبت به تبعات اعتراضات مردمی گسترده و تحصن ساکنان که این دولت‌شهر را فلج کرده است، گفت این منطقه به آستانه "وضعیت بسیار خطرناکی" کشانده شده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، کری لام، رهبر دولت‌شهر هنگ‌کنگ که در دو هفته گذشته در انظار عمومی ظاهر نشده است، در گفت‌وگویی رسانه‌ای اعتراضاتی که به اقتصاد و ثبات شهرش لطمه می‌زند، محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: چنین اختلال طولانی‌ای به بهانه درخواست‌های خاص یا جنبش بدون همکاری به شدت نظم و قانون هنگ‌کنگ را تضعیف کرده است و شهر ما، شهری که همگی عاشق آن هستیم و بسیاری از ما در ساخت آن کمک کردیم، به آستانه یک وضعیت بسیار خطرناک کشانده است.    

حمل و نقل در هنگ‌کنگ از بامداد امروز (دوشنبه) مختل شده و بیش از ۱۵۰ پرواز خروجی داخلی کنسل شده است. تقریبا ۱۰۰ پرواز بین‌المللی خروجی و ۱۰۰ پرواز بین‌المللی ورودی هم لغو شد. معترضان همچنین جاده‌ها و قطارهای اصلی را مسدود کردند و فروشگاه‌ها و اکثر شرکت‌ها هم تعطیل کردند.

با آغاز نهمین هفته از اعتراضات پیاپی در هنگ‌کنگ،‌ تنش‌ها شدت یافته و تاکتیک‌های معترضان از راهپیمایی و تحصن در خیابان‌ها تغییر یافته است. کارکنان بیش از ۳۰ اداره دولتی و همچنین خلبان‌ها، معلمان، کارگران، مهندسان و کارکنان هوانوردی امروز اعتصاب می‌کنند.

صبح امروز فعالیت خطوط شبکه راه‌آهن هنگ‌کنگ به حالت تعلیق درآمد و معترضانی که عمدتا ماسک به صورت داشتند و لباس سیاه پوشیده بودند، جلوی درب‌های قطارها را گرفتند و اجازه خروج آن‌ها از ایستگاه‌ها را نمی‌دادند. همچنین گزارش‌هایی از گذاشتن چتر بین درب‌های قطارها و ایجاد اختلال در حرکت آن‌ها گزارش شد.

اعتراضات گسترده امروز (۵ اوت) که هدفش ایجاد اختلال در ساعت اوج تردد است، پنجمین روز متوالی از اعتراضات مردمی گسترده در این شهر است. امروز راهپیمایی‌های همزمان در هفت منطقه از ۱۸ منطقه هنگ‌کنگ برنامه‌ریزی شده است. بیش از پنجاه سال است که در هنگ‌کنگ اعتصاب سراسری برگزار نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعتراضات هنگ کنگ منطقه هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای چهار شهر در وضعیت ناسالم و آلوده قرار ندارد و تعداد ۱۹ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۶۰، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هیچ یک از شهرها در موقعیت ناسالم (قرمز) ثبت نشدند.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۱۰۹، ارومیه با شاخص ۱۱۲ و اهواز با شاخص ۱۰۸، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته هیچکدام از شهرها در موقعیت ناسالم (نارنجی) قرار نداشتند.

قابل توجه است که شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای کرج با شاخص ۶۱، بوشهر با شاخص ۷۴، تهران با شاخص ۵۵، شهرکرد با شاخص ۶۲، بجنورد با شاخص ۵۲، زنجان با شاخص ۸۲، سمنان با شاخص ۵۲، زاهدان با شاخص ۵۳، قزوین با شاخص ۸۲، قم با شاخص ۷۷، سنندج با شاخص ۷۶، کرمانشاه با شاخص ۵۹، یاسوج با شاخص ۸۴، اراک با شاخص ۷۱ و همدان با شاخص ۷۲، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته هفتم اردیبهشت، شهرهای اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، سنندج، یاسوج، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس، شاخص کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای اردبیل با شاخص ۳۷، بیرجند با شاخص ۴۵، مشهد با شاخص ۳۷ و کرمان با شاخص ۴۸، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، شهرکرد، زاهدان، کرمان و کرمانشاه، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، در حالی که روز گذشته تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748402

دیگر خبرها

  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • آغاز اعتراضات سراسری در جهان؛ معترضان در ژاپن به میدان آمدند (فیلم)
  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • درخواست رانندگان برای رسیدگی به جاده باریک و خطرناک نشتیفان - قائن + فیلم
  • محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا