Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@20:05:18 GMT

فروش تراکم مازاد از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۴۶۷۲

فروش تراکم مازاد از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ نوروزی رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اراک افزایش قیمت زمین را یکی از دلایل افزایش نهایی قیمت مسکن دانست و تشریح کرد: قیمت زمین در تعیین قیمت نهایی انبوه سازان بسیار موثر است، فروش تراکم مازاد بر ضابطه رینگ بندی که رشدی چند برابری در سال ۹۸ داشته از دیگر دلایل افزایش قیمت مسکن بوده است به طوری که تراکم مازاد در سال ۹۷ از متری ۴۰۰هزار شروع شده و تا متری ۱میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می رسیده است؛ این در حالی است که این قیمت در سال ۹۸ با تصویب شورای شهر از متری ۷۰۰هزار تومان شروع شده و به متری ۴میلیون تومان هم می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت : افزایش قیمت مصالح ساختمانی مانند بتن، سیمان و آهن آلات نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر بوده است که تاثیر مستقیمی در قیمت مسکن داشته است.

نوروزی با اشاره به حداقل و حداکثر قیمت مسکن در شهر اراک تصریح کرد : قیمت آپارتمان دارای سند از متری ۳ میلیون تومان در حاشیه شهر شروع می شود و تا متری ۱۴ میلیون تومان در خیابان های مرکز شهر مانند شهید بهشتی و شهید رجایی ادامه دارد.

وی اظهار کرد : امسال به دلیل افزایش قیمتی که در بخش خرید و فروش مسکن صورت گرفت، اجاره نشینی نیز تحت تاثیر آن با رشد مواجه شد، به صورتی که در برخی از نقاط شهر تا ۴۰ درصد افزایش کرایه نسبت به سال گذشته را هم شاهد هستیم.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اراک با اشاره به اینکه اکنون خرید و فروش مسکن دچار رکود شده است، گفت: قیمت مسکن در اراک تا اردیبهشت ماه ۹۸ سیر صعودی داشت ولی پس از آن خرید و فروش مسکن راکد و متقاضی خرید بسیار کم شده است و به نظر می رسد اگر همین روند رکود ادامه دار باشد و به شرط حاکمیت ثبات اقتصادی در کشور، قیمت ها واقعی تر شده و از حباب آن کاسته شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول

جدیدترین قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۲۱ تهران منتشر شد؛ براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۵ متری در شهرک استقلال، حداقل باید ۵ میلیارد و ۵۸۰ تومان تومان هزینه کرد.

به گزارش مشرق، در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۱» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۵ متری در منطقه ۲۱ «شهرک استقلال»، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۵ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید و فروش واحدهای دیگر در منطقه ۲۱ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۱) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت کل ملک (تومان)
تهرانسر ۸۷ ۱۳۹۷ ۷,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک آزادی ۸۹ ۱۴۰۰ ۷,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک استقلال ۸۵ ۱۴۰۱ ۵,۵۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دانشگاه ۸۸ ۱۴۰۲ ۳,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک دریا ۹۸ ۱۴۰۰ ۶,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک غزالی ۷۵ ۱۴۰۳ ۴,۲۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ویلا شهر ۷۰ ۱۳۹۸ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
وردآور ۸۰ ۱۴۰۱ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
منبع: مهر

دیگر خبرها

  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • عوامل موثر بر قیمت ورق اکسین
  • رد پای دلالان به طرح مسکن ملی یزد باز شد
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهر‌های جدید
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید
  • افزایش عجیب نرخ اجاره در شهرهای جدید/ رقم‌های اجاره در پرند چه تغییری کرد؟
  • بازار نابسامان اجاره مسکن در شهرهای جدید