Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختلاط های غیرضروری و انجام رفتارهای خلاف شرع (از جمله دست دادن داوران زن با پسران نوجوانی که قطعا به سن تمییز رسیده اند) می تواند زمینه ساز کنجکاوی های جنسی بعدی و به گناه افتادن نوجوانانی باشد که قوای شهوت و غریزه جنسی آن ها در حال بروز و ظهور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ در ماه‌های اخیر هر بار که نام بوشهر در رسانه‌های کشوری و بین‌المللی مطرح می‌شود، حاشیه‌ای به همراه دارد که آخرین مورد آن، قضاوت داوران زن برای نوجوانان پسر زیر ۱۲ سال بود که تصاویر آن شب مسابقه توسط مخاطبان بوشهری در فضای مجازی دست‌به‌دست و از صبح روز بعد در رسانه های ملی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوعی ساده و به ظاهر کم اهمیت که حتی به عنوان یک دستاورد جدید برای هیئت فوتبال استان بوشهر مطرح شد و به تیتر خبرگزاری‌های داخلی و خارجی بود.

بی شک یکی از آموزه های اصیل و بی بدیل اسلام، حضور سازنده، فعالانه و شایسته بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی است، حضوری که با رعایت همه شئونات یک بانوی مسلمان ایرانی همراه باشد، اما در خصوص اقدام هیات فوتبال چند نکته مهم که لازم است ذکر شود.

ابتدا باید پرسید داوری چند زن که می‌توانند با کسب تجربه جزو افتخارات داوری استان بوشهر باشند، در این دست مسابقات چه لزومی داشت؟ شاید یکی از توجیه‌ها، عدم برگزاری بازی های ویژه بانوان باشد اما این موضوع دلیل نمی‌شود که هیئت فوتبال به‌عنوان متولی برگزاری مسابقات، ضعف خود را با اقداماتی از این‌دست لاپوشانی کند. در واقع پاک کردن صورت‌مسئله در رفع مشکل تأثیری ندارد.

برگزاری تورنمنت‌های ورزشی در طول سال ویژه بانوان علاوه بر کمک به افزایش سطح کیفی و توانایی آن‌ها می‌تواند باعث رشد داوران شود که با کسب تجربه بیشتر به درجات بالاتری در امر قضاوت دست پیدا کنند و صد البته بر کسی پوشیده نیست که کمبود داور مرد در استان بوشهر، ابداً به عنوان علت این اقدام مطرح نمی باشد.

 با درنظر داشتن تحرکات مشکوک اخیر در قالب برنامه های فرهنگی و ادبی در استان، این شائبه به ذهن خطور می کند که این برنامه یک نقشه از سوی مدیران غربگرا جهت قبح شکنی و زمینه سازی برای گسترش اختلاط زن و مرد و رواج فساد در عرصه ورزش باشد؟ که در این صورت این موضوع از یک آسیب فرهنگی ساده فراتر رفته و تکه‌ای از پازل اندلسیزه کردن جامعه ایرانی و فاسد کردن نسل نوجوان و جوان به حساب می آید.

به این نکته باید توجه داشت که اختلاط های غیرضروری و انجام رفتارهای خلاف شرع (از جمله دست دادن داوران زن با پسران نوجوانی که قطعا به سن تمییز رسیده اند) می تواند زمینه ساز کنجکاوی های جنسی بعدی و به گناه افتادن نوجوانانی باشد که قوای شهوت و غریزه جنسی آن ها در حال بروز و ظهور است.

ضمن این که آیا چنین اقداماتی بر اساس قوانین مصوب داخلی و تحلیل‌های مسؤولین ورزشی با در نظر گرفتن استقلال فکری اتخاذ شده یا فشار مجموعه‌های خارجی مسبب آن بوده است؟

با توجه به تصمیم AFC مبنی بر قضاوت داوران زن در رقابت‌های AFC کاپ، آیا اقدام هیئت فوتبال بوشهر باهدف ارسال پیام به مسئولان رده‌ بالا نسبت به آمادگی اجرای اوامر آن‌ها قلمداد نمی‌شود؟

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان بوشهر با اظهار بی‌اطلاعی از اقدام صورت گرفته و “نامتعارف” خواندن آن ابراز کرده است: هیئت فوتبال به‌عنوان مجری و میزبان این فستیوال بوده و توجیه آن‌ها برای برگزاری این مسابقات، سن پایین شرکت‌کنندگان بوده است که این موارد مورد قبول ما نیست و ورزش و جوانان مخالف چنین اقدامی است.

وی تصریح کرده به‌محض اطلاع از این موضوع، دستور توقف این  کار را دادیم و از طریق حراست این اداره به مراجع ذی‌صلاح گزارش‌های لازم ارسال‌شده و در حال حاضر قضاوت بازی‌ها بر عهده آقایان است.

با توجه به موضع‌گیری مسئول ارشد ورزشی استان و برائت جستن وی از خط رسانه‌های ضدانقلاب مانند رادیو فردا و BBC، نگاه‌ها به توضیحات مدیران فوتبالی به خصوص رئیس هیئت فوتبال بوشهر دوخته شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، بازی پرسپولیس و سپاهان بیشتر از بار فنی، حواشی داشت و توهین پیرمردی که در سکوهای سپاهانی‌ها نشسته بود واکنش گسترده اهالی ورزش را برانگیخت. حالا باشگاه پرسپولیس بیانیه‌ای در این خصوص منتشر کرد و به سایر اتفاقات رخ داده در بازی با این تیم نیز اشاره کرد.

پرسپولیس نوشت:"توهینی که روز چهارشنبه از سوی جمعی از هواداران سپاهان صورت گرفت و نشر تنها یک مورد آن، کشور را شوکه کرد، فقط هتک حرمت بانوان پرسپولیسی حاضر در ورزشگاه نبود، بلکه توهین به همه زنان ایران حتی غیر فوتبالی‌ها بود و هیچ ایرانی با شرفی در داخل و خارج فوتبال نمی‌تواند خود را از این موضوع کنار بداند.

سال‌ها است بخشی از جامعه هواداری سپاهان، هر از چند گاهی اقدامات وحشتناکی را رقم می‌زنند. اقداماتی که در مقابله با این پدیده صورت می‌گیرد هم اصلا بازدارنده نیست و حتی به نظر اعتقادی به برخورد جدی وجود ندارد اگر مقامات با فشار افکار عمومی رو به رو نبودند.

در تمام این موارد دیده نشد باشگاه سپاهان حتی یک بار عمیقا متاسف باشد مگر این که از شدت بازتاب ماجرا، مجبور به این امر شده است.

در همین مورد اخیر حتی رویکرد انتقادی به این مساله را زیر سوال برده‌اند و به آن‌هایی که به واسطه مشمئز کننده بودن، حادثه برانگیخته شده‌اند، اَنگ چسبانده‌اند. البته که آن‌ها هم از این وضعیت پیش آمده خوشحال نیستند، چون روز چهارشنبه شاهد شروع یک جریان فکری و رفتاری بودیم که اگر در همین نقطه با شدت تمام در نطفه خفه نشود آغاز یک جریان خشونت و هتک حرمت نسبت به بانوان در تمام جامعه خواهد بود. آنچه اتفاق افتاد علیه بانوان هوادار تمام باشگاه‌ها از جمله خود سپاهان نیز بود.

ملت ما شهدای عزیز و گرانقدری را در دفاع از حرم داد تا پای داعش و تفکرات داعشی که جلوه‌ای از آن در نگاهی بود که به زنان داشت به این کشور باز نشود و حالا در کمال تعجب یکی همان تفکر را فریاد زده و در داخل و خارج فوتبال و ورزش باید بسیاری به حال خود متاسف باشند اگر به قدری متاثر نشدند که واکنش لازم را داشته باشند.

این ها غلو و بزرگ‌نمایی نیست، واقعیاتی است که کمتر جرات بیان آن وجود دارد. و اما در ارتباط با رفتارهای بخشی از جامعه هواداران سپاهان و نه همه آن‌ها حکایت طولانی است.

حمله به خودروی حامل مدیران باشگاه رقیب که با توجه به ابعاد سنگ و آجرها به نظر به قصد جان‌شان بود، نابینا شدن سرباز احمدی از دو چشم به خاطر پرتاب نارنجک دست‌ساز، حمله وحشیانه و بی‌رحمانه به تعدادی از هواداران پرسپولیس و ضرب و شتم آن‌ها، نابینا کردن هوادار پرسپولیس، تهدید و ارعاب هواداران پرسپولیس در شهر و محل زندگی خودشان (اصفهان)، حمله به خودروهای خبرنگاران در تهران، آتش زدن خودروی یکی از خبرنگاران در حادثه‌ای دیگر، حمله به ماموران داخل ورزشگاه در بازی خارج خانه، حمله به اتوبوس حامل اعضای تیم فوتبال پرسپولیس با نارنجک که می‌توانست با شوک به راننده و از کنترل خارج شدن اتوبوس به اتفاقی فاجعه‌بار بدل شود، بخشی از حوادثی بوده‌اند که جدای از برخوردهای لفظی و فیزیکی معمول در ورزشگاه‌ها توسط این عده رقم زده شده است.



حالا هم پای مسائل ناموسی را به میان کشیده‌اند که دیگر برخوردهای انضباطی و اخلاقی برای مواجهه با آن کفایت نمی‌کند. این ماجرا قرار است تا کجا پیش برود؟ توجه افکار عمومی را به این نکته جلب می‌کنیم که توهین آن فرد معلوم الحال که معلوم نیست در چگونه دامانی بزرگ شده‌است فقط قسمت کوچکی از رفتارها و توهین‌های مشمئز کننده بخشی از هواداران سپاهان نسبت به بانوان بود.

باشگاه پرسپولیس مدارک و فیلم‌ها را جمع‌آوری کرده و در قالب شکایات علیه این فرد به طور خاص و علیه جمعی از هواداران و باشگاه سپاهان در اختیار ارکان قضایی فوتبال و دستگاه‌های ذیربط قرار می‌دهد ولی قطعا این کفایت نمی‌کند.

چرا باید جامعه هواداری بعضی باشگاه‌ها به خاطر کوتاهی یا نگاه رنگی بعضی مسوولان امر و دستگاه‌ها در شهرهای خود به باوری برسند که برای خود حاشیه امنیت این‌چنین قائل باشند؟

همچنین به ارکان ورزش و فوتبال کشور، تضمین می‌دهیم چنین اتفاقاتی در قالب مواردی چون خشونت علیه زنان در ابعاد بین‌المللی فوتبال قابل پیگیری است اگر احساس نشود برخوردی که صورت می‌گیرد متضمن امنیت و حرمت بانوان هوادار همه تیم‌ها باشد و در این امر هیچ فرقی بین بانوان هوادار پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور، خوزستان، گیلان، مازندران، کرمان و … نیست."

دیگر خبرها

  • مورایس: توهین به بانوان هوادار؟ چنین چیزی خلاف ارزش های انسانی است
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد/ ظرف یک هفته گزارش دهید
  • دستور وزیر ورزش به تاج: به کرامت بانوان خدشه وارد شده؛ رسیدگی کنید
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرد
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • اتفاقات ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است؛ ظرف یک هفته بررسی کنید و گزارش دهید
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • اتفاقات رخ داده در ورزشگاه‌ها به کرامت بانوان خدشه وارد کرده است
  • وقاحت که در آزادی رخ داد توهین به همه زنان بود
  • بیانیه تند پرسپولیس در مورد اتفاقات بازی با سپاهان