Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، برای روشن شدن افکار عمومی از عزل و انتصاب شهردار بندر امام، قانونی بودن آن و عدم ارتباط آن با دستور العمل ابلاغ شده از سوی وزیر کشور سخن به میان آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شهرستان بندر ماهشهر، محسن بیرانوند در خصوص عزل و انتصاب شهردار بندر امام خمینی (ره)، و حرف و حدیث های پیش آمده در روزهای گذشته برای تنویر افکار عمومی پاسخی صریح و روشن داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، در ابتدا در پاسخ به دخالت های وی و علی گلمرادی و تأثیر آنها در عزل شهردار پیشین، گفت: عزل و نصب شهرداران تابع ضوابط و مقررات خاصی است و هیچ گونه ارتباطی با مخالفت یا موافقت اشخاص حقیقی یا حقوقی ندارد و با رعایت اصول و قوانین مربوط به موضوع اعضای شورا اسلامی شهر جهت انتخاب شهردار جدید و عزل شهردار پیشین تصمیمی گیری خواهند کرد.

وی افزود: برابر مفاد بند و تبصره ۴ قسمت ۱ ماده ۸۰ قانون شوراها یکی از مواردی که به دوره خدمت شهردار پایان می دهد نداشتن هر یک از شرایط احراز سمت شهردار است که به تشخیص شورای اسلامی شهر خواهد بود.

بیرانوند در خصوص عزل محمد عبیاوی از سمت شهردار بندر امام خمینی (ره) و قانونی بودن آن، تصریح کرد: محمد عبیاوی از اولین روز شروع کاری خود در شهرداری با وجود فرصت های زیادی که در اختیار داشت در محدوده شهر بندر امام خمینی (ره)، ساکن نشد که این مهم بر خلاف ماده ۵ آیین نامه احراز سکونت شهرداران بود.

وی ادامه داد: با وجود حرف و حدیث ها از سکونت شهردار در شهر مستندات متقن و انکار ناپذیری در این زمینه وجود دارد که بر این مهم صحه خواهد گذاشت که به لحاظ رعایت مسائل اخلاقی ترجیح خواهم داد اقدامی برای نشر آن نداشته باشم، اما در صورت نیاز آنها را در اختیار مراجع رسمی قرار خواهم داد.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر افزود: اکثریت مطلق اعضاء شورای شهر در جلسه ۲۹ خردادماه ۹۸ با استفاده از اختیارات قانونی خود نسبت به طرح موضوع رسیدگی به عدم سکونت شهردار صورت جلسه با امضاء شش عضو جهت عزل شهردار و انتخاب سرپرست در همان جلسه تا معرفی شهردار جدید تنظیم و مصوب کردند.

وی گفت: اما این مصوبه به دلیل وجود چند نقص و برای رفع ابهام و اشکال آن و روشن شدن آن برای ۳ تن از اعضاء موافق شهردار به هئیت تطبیق مصوبات شهرستان واگذار و با پذیرش اصل مصوبه مورد ابهام واقع شد و به دلیل وجود ابهامات و عدم شفافیت طبق ماده ۶ شیوه نامه هیئت تطبیق آن مصوبه تا زمان ارسال مستندات مورد نیاز از دستور کار هیئت خارج شد.

بیرانوند در ادامه ضمن تایید صحت و سلامت بودن مصوبه از سوی هیئت تطبیق و رفع ابهامات آن، عنوان کرد: با گذشت بیش از ۲۰ روز از بازگشت مصوبه و اعتراض ۳ تن از موافقان شهردار هیچ گونه پاسخ و رفع ابهامی نسبت به مصوبه توسط ایشان ارائه داده نشد، اما در روزهای بعد نایب رئیس شورا با بر عهده گرفتن اختیارات کامل توسط رئیس شورا موارد ابهام آمیز و نواقص مصوبه و درخواست ارسال اصل دفتر صورت جلسات شورا را رفع و مستندات را به هیئت تطبیق ارسال کرد و هیئت تطبیق در تاریخ ۵ مردادماه ۹۸ با بررسی مستندات از مصوبه رفع ابهام نموده و ضمن تایید مصوبه آن را قابل اجرا دانست.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر در پایان، حضور اعضاء هیئت تطبیق در محل شورا را صرفا جهت ایجاد همگرایی و تعامل بین اعضا عنوان کرد و گفت: هر چند که متاسفانه برخی از اعضاء برای چندمین بار از حضور در جلسه خودداری کردند، اما از نظر قانونی نیازی به تشکیل جلسه رسمی توسط شورا جهت رفع ابهام نبود؛ چرا که زمانی باید شورا جلسه رسمی تشکیل دهد که برابر ماده ۹۰ قانون شوراها، هیئت مصوبه تشخیص دهد که شورا مرتکب امری مغایر با قوانین و مقررات کشور شده است یا از حدود وظایف و اختیارات خود خارج شده است، اما از آنجایی که در خصوص عزل شهردار تنها چند ابهام وجود داشت و مغایرتی با قانون نداشته، نیاز به تشکیل جلسه رسمی نبوده است.

وی همچنین یاد آور شد: موضوع مصوبه عزل شهردار هیچ گونه ارتباطی با دستور العمل ابلاغی از سوی وزیر کشور نداشته و قابل تطبیق است، براساس اسناد و مدارک و همچنین مهلت یک ماهه از سوی وزیر عبیاوی با خانواده در بندر امام خمینی (ره)، ساکن نشده است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف آیین نامه امام خمینی شهرداری معارفه وزیر کشور قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۴۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است

رئیس شورای شهر تهران گفت: قراردادهای شهردار تهران در چین محرمانه بوده و انتشار آن مشکل امنیتی دارد. این قراردادها زیر نظر متخصصین وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مهدی چمران؛ رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی با اشاره به سامانه پایش مصوبات شورا گفت: این سامانه پیش از این در شورا پایه‌گذاری شده بود اما متوقف ماند و امروز از این سامانه رونمایی خواهد شد و کل مصوبات بعد از پایش در این سامانه بارگذاری و در دسترس قرار خواهد گرفت.

چمران ادامه داد: در جلسه امروز همچنین گزارش سه‌ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری توسط خزانه‌دار شورای شهر ارائه خواهد شد.

ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است

رئیس شورای شهر تهران در واکنش به مفقود شدن یکی از کارگران خدمات شهری منطقه 15 در پی بارش باران تصریح کرد: این کارگر زحمت کش برای بازگشایی مسیر وارد نهر شده است که متأسفانه تا این لحظه هنوز پیدا نشده است و امیدواریم هر چه سریع‌تر پیدا شود البته در این مواقع کارگران باید با امنیت کار کنند.

چمران در پاسخ به پرسشی در ارتباط با حصارکشی درون پارک لاله گفت: هنوز مشخص نیست برای چه موضوعی این کار انجام شده است. بر اساس آنچه پرسیده شده است؛ پس از جشن‌های ماه رمضان احساس شده که در آنجا نیاز به چنین فضایی وجود دارد.

وی افزود: البته قرار نیست درختی در این محدوده قطع شود و ما هم اجازه چنین کاری نمی‌دهیم. هنوز طرحی آماده و به شورا ارائه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: در شورای دوره سوم مصوبه‌ای داشتیم که در بوستان‌های بزرگ می‌توانند برای خدمات مورد نیاز بوستان، ساخت و ساز انجام دهند که این موضوع نیز تنها محدود به کتابخانه و مسجد شد که آن هم باید طرح‌هایش در هیئتی که قرار داده‌ایم مصوب شود و به این ترتیب ساخت و ساز اگر از ملزومات پارک باشد به شرط عدم قطع درخت امکان دارد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در واکنش به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا قراردادهای حمل و نقل در سفر زاکانی؛ شهردار تهران به چین محرمانه است یا خیر گفت: قرارداد را هر عضوی خواسته در اختیارش قرار گرفته است. قراردادها محرمانه است و انتشار آن مشکل امنیتی دارد اما زیر نظر متخصصین وزارت امور خارجه و بانک مرکزی منعقد شده است. چنین قراردادی در سال 1396 نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • انتخاب شهردار نمونه بر اساس ایجاد درگاه ارتباطی، بازرسی و ارزیابی عملکرد
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم
  • قراردادهای سفر زاکانی به چین محرمانه است
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • تردد روان در محور بندر امام(ره)_آبادان
  • باز بودن محور بندر امام خمینی به آبادان
  • سقوط دکل‌های برق در شادگان بر اثر طوفان
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی معابر در بندر امام خمینی(ره) + فیلم