Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@21:49:54 GMT

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فرآیند بی نقصی دارد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۵۱۷۲

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی فرآیند بی نقصی دارد

غلامحسین جمیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران پیرامون کارکرد و تاثیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در رفع مسائل و مشکلات حوزه تولید و ایجادرونق در این بخش افزود: بر اساس پیش بینی قانونگذار، ثمره گفت و گو دراین شورا می تواند منجربه تصمیم و نتیجه گیری های عملیاتی شده و مصوبات آن در استان ها از طرف استاندار که رئیس شورا نیز است، برای اجرا به دستگاههای مختلف ابلاغ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در سطح ملی  نیز روال به این گونه است که تمام مصوبات شورای گفت و گوی کشور مستقیما به کمیسیون اقتصادی هیات دولت می رود و در آنجا امکان اینکه به عنوان یکی از مصوبات و یا لایحه های هیات دولت مطرح شود، فراهم می گردد. 

جمیلی افزود: مصوبات شورای گفت و گوی دولت و بخش وبخش خصوصی در استان ها که جنبه ملی دارد نیز به اتاق بازرگانی ایران منعکس شده و از آن طریق می تواند در چرخه تصویب و ابلاغ سراسری قرار گیرد. 

وی اظهار داشت: استان ها ملزم هستند در هر ماه دست کم یک جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را برگزار کنند.

 رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه شورای گفت و گو یک ظرفیت قانونی دارد و برآی آیین نامه مشخصی تدوین شده است، گفت: هشت تن از روسای تشکل ها و اصناف برجسته استانی و هشت از نفر مدیران دستگاههای اجرایی، رئیس دادگستری و دادستان استان و یا نمایندگان آنان و نمایندگان مجلس از جمله اعضای شورای گفت و گو هستند.  

وی یاد آور شد: ترکیب اعضا به گونه ای که توازن در تعداد نفرات بخش دولتی و غیر دولتی وجود داشته باشد و البته متناسب با دستور می توان افراد دیگری را نیز به جلسه شورای گفت و گو دعوت کرد.

جمیلی  در خصوص خروجی تصمیمات شورای گفت و گو در استان زنجان نیز تصریح کرد: بخش عمده ای از تصمیمات شورای گفت و گو در این استان یا انجام شده و یا برای دستگاه متولی موضوع جهت پیگیری و اجرا ابلاغ شده است. 

۳۰۸۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان زنجان بخش خصوصی کمیسیون اقتصادی لایحه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • محکومیت یک عضو شورای شهر مشهد ابلاغ شد