Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@20:38:50 GMT

افزایش غلظت ازن در هوای تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۵۲۲۹

صراط:

نتایج پیش‌بینی کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد که بعدازظهر امروز (۱۴ مرداد) غلظت آلاینده ازن به حد محسوسی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی برای شهر تهران نشان‌دهنده برقراری شرایط جوی نسبتا پایدار در صبحگاه امروز (۱۴ مرداد) است که همراه با ازدیاد تردد خودروها در سطح شهر، شرایط برای تجمع آلاینده‌ها طی برخی ساعات فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، امروز (۱۴ مرداد) به‌تدریج همراه با افزایش تابش نور خورشید تا نیمه روز و در دسترس بودن سایر عوامل لازم برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی، طی ساعات ۱۳ تا ۱۸ افزایش محسوسی در غلظت آلاینده ازن رخ می‌دهد که به تبع آن سبب برقراری شرایط نامطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران خواهد شد.

همچنین با توجه به احتمال افزایش نسبی غلظت آلاینده ها به‌ویژه ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز (۱۴ مرداد) کاهش موقتی کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. به‌تدریج در طول فردا (۱۵ مرداد) بر میزان ناپایداری جوی افزوده می‌شود و برای بعضی ساعات به‌ویژه بعدازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه انتظار می‌رود که در برخی اوقات احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوای تهران، روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات صبحگاه نیمه تابستان ۹۸ دور از انتظار نخواهد بود. هرچند با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی تا بعدازظهر فردا ( ۱۵ مرداد) وضعیت کیفیت هوای پایتخت رو به بهبود خواهد بود.

همچنین دما تا روز آینده افزایش جزئی خواهد یافت.

میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ و در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۳ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۵۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران امروز/دوشنبه/ ۱۷ اردیبهشت ماه نیز همچون اکثر روزهای گذشته از سال جاری در شرایط قابل قبول یا سالم قرار دارد.

ایرنا در گزارشی نوشت: بارش باران همراه با وزش باد در چند روز اخیر موجب شد که آلودگی نسبی از هوای پایتخت دور شود تا اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت روی عدد ۷۱ قرار بگیرد در حالیکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۵۲ (قابل قبول) قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در اغلب مناطق کیفیت در وضعیت سالم قرار دارد و آلودگی در هیچ نقطه ای از تهران نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۴۲ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903321

دیگر خبرها

  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
  • کیفیت هوا در تهران قابل قبول است
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای پایتخت
  • کیفیت هوا در پایتخت قابل قبول است
  • هوای تهران پاک شد
  • کیفیت هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت
  • هوای تهران پاک شد