Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه مکزیک اعلام کرد، دولت مکزیکو سیتی در حال بررسی اقدام حقوقی علیه ایالات متحده آمریکا پس از کشته شدن شش تبعه مکزیکی و زخمی شدن هفت تن دیگر در تیراندازی‌ ال پاسو تگزاس است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک یکشنبه در کنفرانسی خبری تیراندازی ال پاسو را اقدامی تروریستی علیه مکزیکی‌های ساکن آمریکا توصیف کرد و گفت دولت مکزیک بررسی می کند که آیا مدارک کافی برای ارائه درخواست استرداد مهاجم و محاکمه او در مکزیک وجود دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های آمریکایی مستقیما عامل این تیراندازی را معرفی نکرده‌اند اما سه منبع به سی‌ان‌ان گفتند مظنون مرد ۲۱ ساله‌ای به نام پاتریک کروسیوس از تگزاس است. دو منبع از مقام‌های فدرال بودند و یکی از مقام‌های دولتی آمریکا.

مقام‌های آمریکایی همچنین سندی نژادپرستانه و ضد مهاجران را که گفته می‌شود مظنون پیش از ارتکاب تیراندازی به صورت آنلاین منتشر کرده بود، بررسی می‌کنند. این مطلب ۲۳۰۰ کلمه‌ای مملو از لفاظی برترطلبی سفیدپوستان و تنفر نژادپرستانه علیه مهاجران و لاتین‌تبارها است. در این نوشته، مهاجران و نسل مهاجران بابت گرفتن مشاغل سرزنش شدند.

وزیر خارجه مکزیک در سخنانی گفت، آنچه در ال پاسو رخ داد "غیر قابل قبول" است و "اولین گام‌های حقوقی" که دولت برمی‌دارد مطابق با قوانین بین‌المللی خواهد بود. ابرارد گفت: مکزیک قویا این حمله و اقدام وحشیانه را که جان زنان و مردان بیگناه مکزیکی را گرفت، محکوم می‌کند. ما خشمگین هستیم. ما از فرهنگ تنفر حمایت نمی‌کنیم.

به گفت ابرارد، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهوری مکزیک او را موظف کرده است تا فورا اقدام حقوقی برای حفاظت از خانواده‌های متاثر از این حادثه اتخاذ شود و بعد مکزیک از آمریکا بخواهد از جامعه مکزیکی‌ها در آمریکا حفاظت به عمل آورد.

تیراندازی در مرکز خریدی در ال پاسو تگزاس مجموعا ۲۰ کشته و ۲۶ زخمی بر جای گذاشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تیراندازی ال پاسو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • روسیه: آمریکا در مورد اقدام دادگاه لاهه علیه اسرائیل ریا می‌کند
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم شناسایی شد
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد