Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@07:12:16 GMT

هنگ‌کنگ فلج شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۵۴۵۵

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، کری لام، رهبر دولت‌شهر هنگ‌کنگ که در دو هفته گذشته در انظار عمومی ظاهر نشده است، در گفت‌وگویی رسانه‌ای اعتراضاتی که به اقتصاد و ثبات شهرش لطمه می‌زند، محکوم کرد.

او گفت: چنین اختلال طولانی‌ای به بهانه درخواست‌های خاص یا جنبش بدون همکاری به شدت نظم و قانون هنگ‌کنگ را تضعیف کرده است و شهر ما، شهری که همگی عاشق آن هستیم و بسیاری از ما در ساخت آن کمک کردیم، به آستانه یک وضعیت بسیار خطرناک کشانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   

کری لام در این کنفرانس خبری همچنین تاکید کرد هیچ برنامه‌ای برای استعفا بر سر این ناآرامی مدنی که دولتش را هدف گرفته است، ندارد. او گفت مسوولیت این مشکلات را به عنوان مدیر اجرایی هنگ‌کنگ می‌پذیرد و مصمم به حل و فصل این وضعیت است. به گفته کری لام، خشونت و اختلال‌ها در میان شهروندان نارضایتی ایجاد کرده است و اکنون زمان کنار گذاشتن اختلاف‌ها و "صف‌آرایی" کنار یکدیگر است.

حمل و نقل در هنگ‌کنگ از بامداد امروز (دوشنبه) مختل شده و بیش از ۱۵۰ پرواز خروجی داخلی کنسل شده است. تقریبا ۱۰۰ پرواز بین‌المللی خروجی و ۱۰۰ پرواز بین‌المللی ورودی هم لغو شد. معترضان همچنین جاده‌ها و قطارهای اصلی را مسدود کردند و فروشگاه‌ها و اکثر شرکت‌ها هم تعطیل کردند.

با آغاز نهمین هفته از اعتراضات پیاپی در هنگ‌کنگ،‌ تنش‌ها شدت یافته و تاکتیک‌های معترضان از راهپیمایی و تحصن در خیابان‌ها تغییر یافته است. کارکنان بیش از ۳۰ اداره دولتی و همچنین خلبان‌ها، معلمان، کارگران، مهندسان و کارکنان هوانوردی امروز اعتصاب می‌کنند.

صبح امروز فعالیت خطوط شبکه راه‌آهن هنگ‌کنگ به حالت تعلیق درآمد و معترضانی که عمدتا ماسک به صورت داشتند و لباس سیاه پوشیده بودند، جلوی درب‌های قطارها را گرفتند و اجازه خروج آن‌ها از ایستگاه‌ها را نمی‌دادند. همچنین گزارش‌هایی از گذاشتن چتر بین درب‌های قطارها و ایجاد اختلال در حرکت آن‌ها گزارش شد.

اعتراضات گسترده امروز (۵ اوت) که هدفش ایجاد اختلال در ساعت اوج تردد است، پنجمین روز متوالی از اعتراضات مردمی گسترده در این شهر است. امروز راهپیمایی‌های همزمان در هفت منطقه از ۱۸ منطقه هنگ‌کنگ برنامه‌ریزی شده است. بیش از پنجاه سال است که در هنگ‌کنگ اعتصاب سراسری برگزار نشده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد که پلیس این کشور بیش از ۲۰۰ معترض که به مناسبت روز جهانی کارگر در استانبول جمع شده بودند را بازداشت کرد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، «علی یرلیکایا» وزیر کشور ترکیه در این باره گفت که درگیری زمانی رخ داد که تظاهرکنندگان از موانع پلیس برای رسیدن به میدان تقسیم عبور کردند.

بنا به گزارش‌ها، پلیس استانبول تنها در محله بشیکتاش دست کم ۳۰ تظاهرکننده را بازداشت کرده است. ۳۰ معترض نیز در منطقه شیشلی بازداشت شده‌ اند.

پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان در میدان تاریخی تقسیم به استفاده از گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی روی آورد.

تعداد ۴۰ هزار نیروی امنیتی و پلیس در استانبول مستقر شده و خیابان‌های فرعی را با قرار دادن موانعی مسدود کرده بودند.

گفتنی است که آنکارا برگزاری تظاهرات در میدان تقسیم استانبول را ممنوع اعلام کرده بود.

کد خبر 6094655

دیگر خبرها

  • ستون سرکوب
  • حرکت دوباره مترو تهران - کرج
  • ۲۱۰ نفر در اعتراضات روز کارگر ترکیه بازداشت شدند
  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • بازگشت قطار‌های تندرو به خط ۵ مترو
  • سرویس‌دهی در خط ۵ مترو به حالت عادی بازگشت
  • دیدنی های امروز؛ اعتراضات ضداسرائیلی در آمریکا
  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز