Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@02:50:41 GMT

تیم‌داری شهرداری با حذف پروژه‌های عمرانی!

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۵۵۶۶

تیم‌داری شهرداری با حذف پروژه‌های عمرانی!

شب گذشته درحالی‌که شورای شهر قزوین وارد تعطیلات تابستانه شده بود، به‌منظور بررسی لایحه‌ای با موضوع تأمین هزینه‌های باشگاه ورزشی شهرداری قزوین جلسه شورا برگزار شد، لایحه ورزشی با جنجال زیادی روبه‌رو بود، برخی از اعضای شورا با آن مخالف بودند و برخی آن را غیرقانونی دانستند، جلسه‌ای که بی‌نتیجه ماند و برای بررسی بیشتر آن بازهم تعطیلات شورا به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا منطقه قزوین؛ لایحه‌ای از طرف «محمد درافشان» مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهر قزوین ارسال‌شده است، متن این لایحه چنین است: «با عنایت به صدور مجوز پروانه تأسیس باشگاه ورزشی شهرداری قزوین و نیز در راستای تأمین هزینه‌های باشگاه مذکور، پیشنهاد می‌شود مبلغ 38 میلیارد ریال از کد 137014 (پروژه احداث ساختمان شهرداری) کسر و به کد اعتباری 20519 خدمات شهری (فعالیت‌های برنامه‌ای سازمان فرهنگی ورزشی) اضافه گردد.

مستدعی است دستور فرمایید به استناد بند 12 ماده 80 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب 1375 با اعمال آخرین تغییرات و اصلاحات، با قید دوفوریت موضوع در شورای اسلامی شهر طرح و نتیجه را جهت پیگیری و اجرا امر به ابلاغ فرمایند.

نماینده مطلع، مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین

تیم‌داری وظیفه شهرداری نیست

احد چگینی عضو شورای شهر قزوین همان ابتدا با اشاره به اهمیت پروژه‌های عمرانی با این طرح اعلام مخالفت کرد و گفت: در این لایحه آمده که اعتبار فوق باید از احداث ساختمان شهرداری کم شود و به بودجه خدمات شهری که فعالیت برنامه‌ای سازمان فرهنگی ورزشی است، اضافه شود.

وی افزود: ساختمان شهرداری قزوین نیمه‌تمام است؛ چرا مدیران مجموعه مدیریت شهری که شعار اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را می‌دهند، این پروژه را رها کرده و پروژه‌ای که وظیفه شهرداری نیست را در اولویت قرار می‌دهند، باید قبول کنیم که کار شهرداری تیم‌داری نیست.

این عضو شورا تأکید کرد: ارائه چنین لایحه‌ای از سوی شهرداری خلاف قانون است زیرا بر اساس قوانین اگر هم قرار است جابه‌جایی اعتبار صورت گیرد باید از ردیف مشابه آن در بودجه کم شود، نه اینکه از بودجه عمرانی برداریم و به ورزش اختصاص دهیم، از طرف دیگر بر اساس قانون باید 10 درصد جابه‌جایی اعتبار با توجه به نوع عملکرد صورت گیرد ولی اکنون با کم کردن از بودجه عمرانی، به میزان 47 و نیم درصد به بودجه ورزش اضافه می‌شود.

چگینی عنوان کرد: من همواره تأکید کردم نباید به حوزه ورزش حرفه‌ای وارد شویم چراکه در شهر مشکلات زیاد داریم و اگر به این حوزه وارد شویم وظیفه ذاتی شهرداری زمین می‌ماند، مصوبه تأسیس باشگاه شهرداری اوایل سال 96 در شورای قبل از ما تصویب‌شده است و ما نیز به مصوبه آن‌ها احترام می‌گذاریم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بابیان اینکه کسی مخالف توسعه ورزش نیست، گفت: ما هم موافقیم باید به این موضوع توجه ویژه‌ای کرد ولی برای توسعه یک‌رشته ورزشی نباید خلاف قانون عمل کرد و پروژه‌های نیمه‌تمام شهرداری را نادیده گرفت بنابراین به این لایحه رأی نمی‌دهم و تأکید می‌کنم نباید کار عمرانی نیمه‌تمام رها شود.

این عضو شورا عنوان کرد: کارشناسان شهرداری در صحن شورا مطرح می‌کنند که سه میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در ساخت ساختمان شهرداری اضافه است، اگر چنین بوده چرا برای تکمیل این پروژه چنین اعتباری تصویب‌شده است.

وی بیان کرد: همچنین کارشناسان شهرداری عنوان می‌کنند که با کم شدن اعتبارات ساخت ساختمان شهرداری مشکلی به وجود نمی‌آید و شهرداری بودجه کافی دارد، چرا اکنون تکمیل این پروژه رهاشده و تابه‌حال طول کشیده است.

چگینی اظهار کرد: شهرداری قزوین هر لایحه‌ای را به شورا می‌آورد و دلایل مختلف برای دفاع از آن ارائه می‌دهد تا کارش را انجام دهد درحالی‌که توجیه منطقی ندارد، با توجه به اینکه لایحه شهرداری قزوین دوفوریتی در شورا مطرح‌شده طبق آئین‌نامه باید امروز در جلسه رأی‌گیری شود ولی تخلف کرده و رأی‌گیری آن را به‌ روز سه‌شنبه به تعویق انداخته می‌شود.

حمایت از ورزش وظیفه شهرداری است

سعید دقیقی دیگر عضو شورای شهر قزوین می‌گوید: از شروع شورای پنجم به ورزشکاران قول داده‌ایم که نهایت همکاری را داشته باشیم، اینکه دوستان می‌گویند متولی اصلی ورزش اداره کل ورزش و جوانان است را قبول ندارم، این اداره برگزار کننده است و در همه استان‌ها، شهرداری و بخش خصوصی و صنایع به ورزش کمک می‌کنند.

وی افزود: شهرداری‌های همدان، بندرعباس، بوشهر، ماهشهر، ساوه، تبریز، ارومیه در حوزه ورزش به‌طور جدی حضور پیدا کردند و نگاه حرفه‌ای به ورزش دارند، با حمایت از ورزش و جوانان ورزشکار زمینه شورونشاط اجتماعی را فراهم می‌آورد ما هم به دنبال ایجاد نشاط اجتماعی هستیم.

این عضو شورا بیان کرد: اینکه از ورزش زنان حمایت کنیم درست است اما باید توجه داشت که اداره کل ورزش و جوانان می‌تواند از تیم‌های بانوان حمایت کند ما می‌توانیم در حوزه زیرساخت‌های ورزشی بانوان فعالیت کنیم؛ برای مثال اگر تیم فوتبال بانوان داشته باشیم باید باشگاه و استادیوم بانوان را بسازیم.

وی عنوان کرد: اگر زیرساخت ایجاد شود می‌توانیم توسعه ورزش قهرمانی بانوان را ایجاد کنیم، در حال حاضر هیچ‌کدام از تیم‌ها امکان فروش به شهر دیگر را ندارند، اگر تیم‌داری نکنیم این تیم‌ها را باید داخل استان بفروشیم ولی امکان فروش به استان‌های دیگر را نداریم.

دقیقی تأکید کرد: برخی می‌گویند مردم مخالف حمایت شهرداری از ورزش هستند درحالی‌که مردم با تماس‌های متعدد همواره از ما تقاضای حمایت دارند و پیگیر این موضوع هستند.

وی تصریح کرد: اگر بودجه را به باشگاه اختصاص دهیم هر زمان که تیمی نیاز به حمایت داشته باشد می‌تواند از بودجه باشگاه استفاده کنیم، نگاه ما پنج رشته با بودجه مشخص است در همه جای دنیا همین‌طور است، با توجه به وضعیت تیم بودجه در نظر گرفته می‌شود.

این عضو شورا بیان کرد: لیگ برتر هندبال 50 میلیون هزینه دارد ما نمی‌توانیم در این لیگ وارد شویم، اما هزینه رشته‌های دیگر متفاوت است، سقف لیگ برتر بانوان 20 میلیون تومان است؛ نمی‌توانیم بگوییم شهرداری باید به همه تیم‌ها یکسان بودجه دهد بلکه باید با توجه به وضعیت تیم بودجه صورت بگیرد.

وی یادآور شد: ما به دنبال این نیستیم که پولی از شهرداری هزینه تیم‌داری شود تا جایی که شهرداری می‌تواند کمک کند ما به دنبال ارائه خدمات هستیم، اگر توسط اسپانسر حمایت شود ما ورود پیدا نمی‌کنیم، اما درصورتی‌که حامی نباشد ما باید ورود پیدا کنیم.

چگینی اظهار کرد: ما در حوزه ورزشی از سه رشته حمایت کردیم، اگر بخواهیم در حوزه بانوان از 10 رشته حمایت کنیم آقایان نیز ناراحت می‌شوند بنابراین باید عدالت در تعداد رشته نیز رعایت شود و تیم‌ها با توجه به هزینه‌هایشان حمایت شود.

وی تأکید کرد: توسعه ورزشی صرفاً توسعه ورزش همگانی نیست، چهره‌های ورزشی در حوزه قهرمانی الگوی جوانان هستند و اگر کسی می‌خواهد در ورزشکار قهرمانی کار و رشد کند نیاز به حمایت دارد، ما نیز با حمایت تیم‌ها جایگاهی را برای ورزش قهرمانی تعریف می‌کنیم و مردم به سمت ورزش‌های گروهی می‌آیند.

دقیقی خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه ورزش همگانی خوب اما زودگذر است، افراد هفته‌ای یک‌بار است به ورزش همگانی می‌پردازند اما با سرمایه‌گذاری در بخش ورزش حرفه‌ای می‌توانیم عملکرد مثبت‌تری داشته باشیم و در حوزه گردشگری‌ هم می‌توانیم توریست ورزشی جذب کنیم.

به لایحه رأی نمی‌دهیم

مهدیه سادات قافله‌باشی نیز با اعلام مخالفت با لایحه، تأکید کرد: اگر قرار است اعتبارات حوزه گردشگری و عمرانی کم شود و به ورزش قهرمانی اضافه شود، چنین کاری درست نیست و بنده با انجام چنین کاری مخالفم اگر می‌توان از سایر منابع استفاده کنیم درست است.

وی افزود: مجموعه مدیریت شهری و اعضای شورا برنامه‌های ورزشی، صبحگاهی، عصرگاهی و پیاده‌روی برگزار و سالن‌های ورزشی را تجهیز کرده اند، اما امروز برخی اعضای شورای اسلامی شهر قزوین اظهار می‌کنند که این برنامه‌ها اهمیت ندارد و برای گردشگری تعریف متفاوتی بیان می‌کنند که قابل‌قبول نیست.

این عضو شورای شهر قزوین اظهار کرد: در این لایحه توجه به ورزش بانوان نسبت به آقایان کمرنگ دیده می‌شود، بنده به‌عنوان نماینده مردم در شورا نمی‌توانم شاهد بی‌عدالتی در تخصیص بودجه‌های ورزشی باشم که در حق زنان اجحاف شده باشد به همین دلیل به این لایحه رأی نخواهم داد.

وی تأکید کرد: کسی با تیم‌داری ورزش مخالف نیست ولی این کار باید اصولی انجام شود و براساس قوانین باشد، اگر ورزش شهر قزوین توسعه یابد، شهروندان قزوینی در مسابقات خواهند درخشید و پرچم این شهر را به اهتزاز درآورند برای ما باعث افتخار است.

قافله باشی بیان کرد: اگر می‌شود از سایر منابع می‌توانیم در این حوزه اختصاص دهیم برای بررسی بیشتر می‌توانیم تعطیلات شورا را به تعویق بیندازیم، اگر شرایط تأمین شود رأی می‌دهیم اما با این شکل رأی‌گیری موافق نیستم.

این لایحه شفاف نیست!

زهرا یوسفی نیز تأکید کرد: در این لایحه تأمین هزینه‌های باشگاه قیدشده است و برای ما هزینه‌ها باید به‌صورت شفاف مشخص شود چراکه در این لایحه مشخص نشده است فعالیت باشگاه چیست، همچنین مسئولان شهرداری این لایحه را در جهت حمایت از تیم‌ها به شورا ارائه کردند ولی متن آن در خصوص هزینه‌های تجهیزات باشگاه ورزشی است و نشان‌دهنده ایراد بارز لایحه است .

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه لایحه یادشده به‌صورت دوفوریتی در شورا مطرح‌شده، متن لایحه ایراد دارد و باید اصلاح‌شده و سپس در صحن علنی شورا ارائه گردد، شهرداری قزوین پنج ماه فرصت داشته تا لایحه کمک به تیم‌های ورزشی را به شورا ارائه دهد چرا و به چه دلیل امروز این لایحه در قالب دوفوریتی بیان‌شده که باید این موضوعات شفاف‌سازی شود .

این عضو شورا بیان کرد: یکی از اهداف ما توسعه ورزش به‌عنوان عاملی برای نشاط اجتماعی است مهم‌ترین عامل در ارتقا سطح سلامت و نشاط اجتماعی، ورزش است؛ اما باید ورزش زنان و مردان در کنار هم دیده شود، در این لایحه ورزش زنان مهجور مانده است.

وی تأکید کرد: محدودیت در حوزه ورزش زنان زیاد است، مردان می‌توانند فعالیت‌های ورزشی ازجمله دوچرخه‌سواری و فوتبال را در فضای بیرون انجام دهند اما خانم‌ها حتی از فضاهای سرباز که برای ورزش تهیه کردیم نمی‌توانند استفاده کنند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به ورزش بانوان صورت بگیرد.

یوسفی تصریح کرد: در حوزه ورزشی مردان سه میلیارد تومان و در حوزه ورزش بانوان 500 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است که این عادلانه نیست، زنان نیاز به حمایت بیشتری دارند، می‌توان دو تیم آقایان و پنج تیم بانوان را حمایت کنیم.

وی عنوان کرد: تیم‌هایی که بانوان دارند نیاز به هزینه کمتری دارند بنابراین می‌توان با مبلغ مشابه آقایان تیم‌های بیشتری را موردتوجه قرار داد، 50 درصد جمعیت شهر قزوین را زنان تشکیل می‌دهند و باید شهرداری قزوین در توسعه فعالیت‌ها و زیرساخت‌های ورزشی اقدامات لازم را انجام دهد.

این عضو شورا بیان کرد: در جلسه‌های کمیسیون ورزش شورا بارها مطرح کردیم که زنان نیاز دارند که به ورزش آن‌ها توجه شود ولی دلایلی ازجمله کمبود اعتبارات مطرح می‌شد. اکنون سه میلیارد و 800 میلیون تومان برای حمایت از تیم‌داری ورزشی ارائه می‌شود که این سخنان کاملاً متناقض است.

یوسفی خاطرنشان کرد: رعایت عدالت در حوزه ورزش برای زنان و مردان یکسان نیست و باید در راستای تحقق آن مسئولان شهرداری قزوین اقدامات لازم را انجام دهند، برای بررسی بیشتر این لایحه می‌توانیم تعطیلات شورا را به تعویق بیندازیم تا سر فرصت به‌دقت لایحه بررسی کنیم.

اگر به لایحه رأی ندهیم باید برای مردم متأسف باشیم

مهدی عبدالرزاقی نایب‌رئیس شورای شهر نیز عنوان کرد: حمایت از تیم‌های شهرداری در ذیل باشگاه است، بنابراین حمایت از باشگاه‌ها ایراد ندارد، اگر این لایحه در شورا رأی نیاورد باید برای مردمی که به ما رأی دادند متأسف باشیم.

وی تأکید کرد: شهرداری بندرعباس برای حمایت از باشگاه و تیم لیگ برتر 13 میلیارد تومان هزینه کرده است درحالی‌که بودجه آن‌ها 200 میلیون تومان از بودجه ما کمتر است اما برای حمایت از ورزش هزینه بیشتری انجام‌شده است.

عبدالرزاقی بیان کرد: طبق صحبت با آقای درافشانی در این لایحه برای تیم بسکتبال آقایان 2.5 میلیارد تومان، تیم والیبال آقایان 400 میلیون تومان، تیم فوتسال آقایان 400 میلیون تومان، تیم بسکتبال بانوان 300 میلیون تومان و 200 میلیون تومان برای والیبال بانوان در نظر گرفته‌شده است.

وی عنوان کرد: این میزان با توجه به نظر هیئت‌های ورزشی و اداره کل ورزش ارائه‌شده است و لایحه ارسالی مجموع بودجه برای پنج تیم است، درواقع برای آقایان سه میلیارد و 300 میلیون تومان و برای ورزش خانم‌ها نیز 500 میلیون در نظر گرفته‌شده است.

این عضو شورا تأکید کرد: درصورتی‌که فکر می‌کنید حق بانوان ضایع‌شده است می‌توانید درخواست دهید از تعداد تیم بانوان بیشتری حمایت شود تا هزینه در نظر گرفته‌شده برای ورزش آقایان و بانوان یکسان باشد، اگر لایحه ایراد دارد ما می‌توانیم لایحه را اصلاح و عنوان تیم‌ها را اضافه کنیم.

وی تصریح کرد: توجه داشته باشید که اگر بخواهیم تیم‌های بانوان را بیشتر کنیم باید همه رشته‌های ورزشی را تحت نظر قرار دهیم، بااین‌حال اگر ورزش برای شما اهمیتی ندارد ما نیز اصرار نداریم و می‌توانیم باشگاه‌ها را واگذار کنیم.

عبدالرزاقی بیان کرد: اعتقاد دارم سلامت و شور نشاط اجتماعی جزو وظایف ذاتی ماست، اکثر شهرداری‌ها در حوزه ورزش سرمایه گذاری می‌کنند، صدها تیم ورزشی در دسته یک و لیگ برتر با نام شهرداری‌ها فعالیت ورزشی دارند اگر این امر در قزوین نیز محقق شود برای شورونشاط اجتماعی سلامت شهروندان گام برداشتیم.

وی عنوان کرد: اگر محقق نشود نیز به‌عنوان پارلمان محلی باید پاسخگوی مردم و افکار عمومی باشیم که در توسعه ورزش گام برنداشتیم، اگر تیمی ورزشی مسابقه‌ای برگزار می‌کند باعث می‌شود انرژی بیش از دوهزار نفر تخلیه شود، امروز شهرداری در حوزه ورزش کوتاهی کرده و  همین منجر شده ورزش به جایگاه واقعی و اساسی نرسد.

اعتبارات حوزه ورزش شفاف شود

فرج‌الله فصیحی رامندی نیز در این خصوص می‌گوید: دو سؤال در این زمینه وجود دارد، سازمان فرهنگی ورزشی از کدام محل هزینه‌ها را انجام می‌دهد؟ بند 20519 در دو ردیف است یکی روابط عمومی است و سایر هزینه‌ها بیمه و خدمات است، ورزش در کدام قسمت جای می‌گیرد؟

وی تصریح کرد: اعتبار سال گذشته سازمان فرهنگی و روزشی 10 میلیارد بوده است که پنج میلیارد تومان آن هزینه فرهنگی شده است، امسال هشت میلیارد تومان بودجه دارد و در گزارشی بیان‌شده که یک میلیارد و 40 میلیون در حوزه ورزش هزینه شده است، باید شفاف شود که سال گذشته بودجه‌ها چقدر بوده و چقدر هزینه ورزشی شده است.

این عضو شورا بیان کرد: ازنظر حمایت از باشگاه ورزشی به صلاح جامعه ما نیست که شهرداری در حوزه ورزشی ورود پیدا کند، ورزش باید از سازمان‌های دیگر حمایت شود و وظیفه شهرداری این نیست،

وی افزود: در تفریغ بودجه مصوب سازمان فرهنگی ورزشی برای برنامه‌ها 13 میلیارد و 700 میلیون تومان در نظر گرفته‌شده است که 10 میلیارد و 500 میلیون تومان آن پرداخت‌شده است.

این عضو شورای شهر تأکید کرد: به گفته درافشان از این میزان سه میلیارد و 750 میلیون تومان در حوزه ورزش هزینه کردیم و شش میلیارد تومان در سایر حوزه‌ها هزینه کردیم و باقی‌مانده درصدی از آن را در حوزه‌های دیگر استفاده کردیم.

فصیحی اظهار کرد: شفاف‌سازی کنید؛ به این صورت که پنج تیم را جدا و کل هزینه‌ها را بیان کنید.

هزینه این لایحه درواقع بخشی از بودجه سازمان فرهنگی ورزشی است

محمد درافشان مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی قزوین تصریح کرد: بودجه سازمان در سال گذشته در حوزه برنامه‌ای 10 میلیارد بوده است، 3.5 میلیارد را به ورزش اختصاص دادیم که در کمیسیون شورا ریز برنامه را مطرح کردیم.

وی افزود: درحالی‌که احساس کردیم نیاز به باشگاه‌داریم تعمداً بودجه برنامه‌ای را کم کردیم و در بودجه سال 98 میزان را هشت میلیارد تومان نوشتیم، دو میلیارد کم کردیم چون می‌خواستیم از تیم ورزشی حمایت و در این حوزه هزینه کنیم.

 مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی قزوین تصریح کرد: در بودجه ذکر نشد تا در قالب مصوبه‌ای جدا در صحن شورا مطرح شود بودجه به نسبت سال قبل افزایش‌یافته است اگر افزایش را در نظر می‌گرفتیم بودجه امسال ما 12 میلیارد می‌شد که هزینه ورزش را نیز دربرمی‌گرفت.

وی تأکید کرد: ما خودمان از قبل این میزان را در بودجه کم کردیم تا شورا تصمیم‌گیری کند، ما یک میلیارد و 140 میلیون تومان از ورزش‌های دانش‌آموزی، دانشجویی و ورزش‌های دیگر حمایت کردیم و این لایحه در قالب حمایت از تیم‌های ورزشی باشگاه شهرداری است.

درافشان بیان کرد :برای 3.5 میلیارد حوزه ورزش ریز برنامه تهیه‌شده است و طبق آن بودجه اختصاص‌یافته و تخلفی صورت نگرفته است، با توجه به افزایش هزینه تیم‌های ورزشی 140 میلیون تومان کسر آوردیم یعنی این میزان بالاتر از سقف، هزینه کردیم.

وی عنوان کرد: قرار نبود این موضوع به صحن بیاید و قرار بود در کمیسیون بررسی شود، ما از بودجه عمرانی برای این کار کم نمی‌کنیم، از سال 97 حدود 80 درصد در حوزه فرهنگی کارکردیم و 95 درصد بودجه را در حوزه برنامه‌ای محقق کردیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین تأکید کرد: بودجه ورزش را دیده بودیم اما اعلام نکردیم تا زمانی که تکلیف باشگاه مشخص شود و لایحه را به شورا ارسال کنیم، همه می‌گویند بودجه سازمان افزایش‌یافته است درحالی‌که هرسال 15 درصد افزایش بودجه برنامه‌ای داریم؛ امسال این میزان را کم کردیم.

وی تأکید کرد: می‌توانستیم این باشگاه را در بودجه بیاوریم و مشکلی به وجود نمی‌آمد اما ما بودجه را کم کردیم و باشگاه را در بودجه در نظر نگرفتیم، در حوزه گردشگری کد گسترده‌ای داریم و از این کد برای حمایت از ورزش استفاده کردیم.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف اداره کل ورزش و جوانان انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب تعطیلات زهرا شهرداری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۵۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک

مدیر منطقه سه شهرداری اراک گفت: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب میان ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

محمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: با تلاش عوامل اداری و اجرایی منطقه و در نظر گرفتن ضوابط تشویقی در صدور مجوز خصوصاً املاک قولنامه‌ای، درآمد منطقه در سال گذشته تحقق ۱۲۵ درصدی داشته است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۳، هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه سه اراک در نظر گرفته شده که به تناسب بین ۱۱ محله این منطقه توزیع شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری اراک پروژه‌های تعریف شده برای اجرا در سال جاری را ساماندهی کمربندی حد فاصل پل سنجان تا میدان بسیج شامل عملیات جدول گذاری و پیاده رو سازی به طول ۳/۵ کیلومتر، ساماندهی بلوار شهید کاظمی کرهرودی به طول ۲/۵ کیلومتر، دیوار ساحلی محله دروازه کرهرود، دیوار ساحلی خیابان طالقانی و سایر پروژه‌های محله محور عنوان کرد.

رضایی با اشاره به موفقیت حاصل شده در اسفند ۱۴۰۲ در خصوص آزادسازی زمین خواری در محله تخت سادات کرهرود، گفت: در سال ۱۴۰۳ تمام زمین‌های متعلق به شهر به مردم باز خواهد گشت.

کد خبر 747879

دیگر خبرها

  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • بلدیه تهران بعد از ۵۰ سال بازآفرینی شد
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه ۶ قم در سال گذشته
  • بودجه عمرانی ۲۱۹ میلیارد تومانی منطقه شش قم در سال گذشته
  • بازآفرینی بلدیه تهران پس از ۵۰ سال + تصاویر
  • پیش‌بینی ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم