Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@06:06:44 GMT

کمبود اعتبار مشکل اصلی طرح ترسیب کربن دامغان است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۵۹۹۶

کمبود اعتبار مشکل اصلی طرح ترسیب کربن دامغان است

علی اکبر عباسی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ارائه تسهیلات بانکی کم بهره و همکاری تمامی نهادهای مربوطه در اجرای طرح تعمیم ترسیب کربن می تواند در موفقیت بیشتر این طرح نقش آفرین باشد. 
طرح ترسیب کربن به جذب دی اکسید کربن اضافی جو توسط اندام هوایی و زیرزمینی گیاهان مرتعی به منظور کاهش اثر سوء پدیده گرمایش زمین گفته می شود؛ هدف نهایی طرح ترسیب کربن، ارائه یک مدل اجتماعی- اقتصادی جهت رسوب دادن کربن در خاک است، این طرح با رویکرد محیط‌زیستی آغاز و با بررسی ظرفیت‌های زیستی و با استفاده از گونه های سازگار با محیط و با بهره مندی از ظرفیت جوامع محلی از طریق آموزش اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، تاسیس صندوق های خرد محلی را در راستای پیشرفت این طرح لازم دانست و گفت: ایجاد این صندوق ها با هدف ایجاد مشاغل خرد خانگی، سپردن طرح های منابع طبیعی به افراد محلی و اجرای دوره های آموزشی، هنری و کارآفرینی ایجاد می کند. 
عباسی راد گفت: طرح تعمیم ترسیب کربن یکی از اقدامات موفق در زمینه مقابله با بیابانزایی و ظرفیت سازی در سطح ملی است که تا کنون در ۱۶ روستای دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار شهرستان دامغان برنامه توانمندسازی آغاز و بالغ بر ۹۰۰ نفر در قالب گروه های توسعه پایدار ساماندهی شدند.
وی اظهار داشت: از ابتدای آغاز به کار این طرح تا کنون ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان دامغان با کاشت گونه های سازگار با منطقه نظیر تاغ، اتریپلکس، قره داغ و بادام کوهی، بیابان‌زدایی شده است که این گیاهان علاوه بر تثبیت شن در کنترل ریزگردها نیز نقش دارند. 
به گفته عباسی راد، آموزش افراد تحت پوشش با همکاری آموزش فنی و حرفه ای و همچنین سپردن طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری در این مناطق به مردم محلی از برنامه های پیش روی منابع طبیعی دامغان است.
وی همچنین از آبیاری ۲۴۰ هکتار از اراضی نهالکاری شده بیابانی منطقه قهاب رستاق و سرکویر دامغان خبر داد و گفت: اجرای طرح آبیاری سالانه مناطق نهالکاری شده بخش امیرآباد در سطح حدود ۲۴۰ هکتار سال ۹۸ توسط اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان انجام شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: این عملیات به صورت پیمانی توسط پیمانکار بخش خصوصی و با اعتبار بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی انجام شده است. 
 ۶۷۱ هزار هکتار از سطح شهرستان دامغان را عرصه بیابانی و تپه ماسه ای در بر می گیرد.
شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.
۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف بخش خصوصی توسعه پایدار دی اکسید کربن رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کربن قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامحسین عرب غروب پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی دامغان ضمن بیان اینکه امنیت از جمله خط قرمزهای پلیس که با عوامل خدشه دار کردن آن به شدت برخورد می‌کند، ابراز داشت: بر حسب همین وظیفه ذاتی پلیس طرح ویژه برخورد با سارقان در سطح شهرستان دامغان به اجرا درآمد.

وی ضمن بیان اینکه طی مدت ۱۰ روز تمام ظرفیت‌های تخصصی پلیس به کار گرفته شد، افزود: نتیجه این تلاش‌ها دستگیری هشت سارق طی عملیات‌های مختلف بوده است.

فرمانده انتظامی دامغان ضمن بیان اینکه این سارقان تلفن همراه ساختمان‌های نیمه کاره و صنوف بودند، ابراز داشت: از این سارقان مقداری اموال مسروقه نیز کشف و ضبط شده است.

عرب ضمن بیان اینکه سه دستگاه موتورسیکلت سرقتی نیز از این افراد کشف شدند، تصریح کرد: با دستور مراجع قضائی تعدادی از این سارقان روانه زندان شدند.

وی افزود: این طرح همچنان در سطح این شهرستان در دست اجرا است تا زمینه رفع دغدغه شهروندان کاملاً فراهم شود.

کد خبر 6088677

دیگر خبرها

  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • اجرای طرح برخورد با سارقان در دامغان/ ۸سارق دستگیر شدند
  • کمبود آمبولانس در خرمشهر بیداد می‌کند
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • ناپایداری آب شرب در سرزمین آب‌ها/ تغییرات اقلیمی از عوامل چالش کمبود منابع پایدار آب در لرستان