Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- رئیس جمهور آمریکا در حالی به حوادث تیراندازی تگزاس و اوهایو واکنش نشان داده است، که کارشناسان نژاد پرستی او را عامل این کشتارهای مرگبار می دانند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داده پرچم این کشور به یاد قربانیان تیراندازی‌های اخیر در تگزاس و اوهایو نیمه افراشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش پایگاه خبری هیل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور داده به یاد قربانیان تیراندازی‌های دو روز اخیر در ال پاسو ایالت تگزاس و دیتون ایالت اوهایو پرچم آمریکا به حالت نیم افراشته درآید.
ترامپ در اعلامیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفته، ملت ما با کسانی که عزیزانشان را در تیراندازی‌های غم‌انگیز در ال پاسو تگزاس و دیتون اوهایو به قتل رسیدند همدردی می‌کند و ما در درد و رنج همه کسانی که در این دو حملات زخمی شدند شریک هستیم.
در ادامه پیام رئیس جمهور آمریکا آمده است: ما چنین اقدامات نفرت انگیز و بزدلانه‌ای را محکوم می‌کنیم. بواسطه اندوهمان آمریکای متحد در کنار مردم ال پاسو و دیتون ایستاده است. باشد که خدا در کنار قربانیان این دو جنایت وحشتناک باشد و به خانواده‌ها و دوستان آن‌ها آرامش و کمک رساند. پرچم آمریکا تا غروب روز پنج شنبه در مرکز فدرال به حالت نیمه افراشته درخواهد آمد. پرچم کاخ سفید نیز به احترام قربانیان ال پاسو و دیتون به حالت نیمه افراشته درمی آید.
گزارش رسانه‌های آمریکایی حاکی از آن است که تیراندازی شنبه در فروشگاهی در ال پاسو جان 20 تن را گرفت و 26 زخمی برجا گذاشت. عامل تیراندازی مرگبار در فروشگاه والمارت شهر ال‌پاسو در ایالت تگزاس جوان سفیدپوستی به نام «پاتریک کروسیوس» است. کروسیوس، 21 ساله و اهل دالاس، پیش از دستگیری در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تیراندازی را به خاطر هجوم مهاجران از مکزیک به تگزاس انجام داده است.
همچنین برخی رسانه‌های آمریکایی اوایل دیروز از وقوع تیراندازی گسترده‌ای در شهر «دیتون» ایالت «اوهایو» آمریکا خبر دادند. گزارش‌ها حاکی از کشته شدن نه نفر و زخمی شدن شانزده تن در این حادثه است. یک نفر نیز در رابطه با این حادثه دستگیر شده است. او فردی سفید پوست است که یک قبضه سلاح‌ای آر 15 را به صورت قانونی خریداری کرده است.
تیراندازی‌های مرگبار در ایالت‌های مختلف آمریکا همچنان ادامه دارد و این در حالی است که کارشناسان و صاحب‌نظران سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور و نژادپرستی او را عامل این کشتارهای مرگبار می‌دانند.

نتایج وحشتناک گسترش خشونت در آمریکا
روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به بررسی نتایج وحشتناک گسترش خشونت و تیراندازی های گسترده در اماکن عمومی آمریکا پرداخت.
روزنامه واشنگتن پست در مطلبی به قلم بونی برکوویتس، دنیز لو و کریس آلکانتارا نوشت:
حادثه های تیراندازی در منطقه دیتون اوهایو و فروشگاه والمارت در ال پاسو تگزاس تازه ترین رویدادهای مربوط به حملات مرگبار در آمریکا هستند و اطلاعات مربوط به آنها به روز می شود.
مکان ها تغییر می کند و تعداد تلفات تغییر می کند اما استفاده از سلاح در این حملات همواره به قوت خود باقیست. در آمریکا کسانی که می خواهند شمار زیادی از افراد را بکشند اغلب این کار را با تفنگ انجام می دهند.
تیراندازی های گسترده در مکان های عمومی سهم بسیار کوچکی از قتل با تفنگ را به خود اختصاص می دهند. اما این حملات به طرز منحصر به فردی وحشت انگیز هستند زیرا بدون هشدار قبلی در مکان های بسیار معمولی رخ می دهند. بیشتر قربانیان این حملات نه برای کاری که انجام داده اند بلکه به سبب مکانی که در آن به سر می برند تعیین می شوند.
برای تیراندازی گسترده در مکان عمومی تعریف ثابتی که مورد قبول همه باشد وجود ندارد. در این نوشته ما تعریف دقیقی از این اتفاق ارائه می کنیم. در این مطلب ما 165 مورد تیراندازی را که در آن یک مهاجم (در چند مورد هم دو مهاجم وجود داشته است) دست کم چهار نفر را به قتل رسانده است، بررسی می کنیم. این بررسی تیراندازی هایی را در درگیری گروه های تبهکار یا سرقت رخ داده است را شامل نمی شود. تیراندازی در تملاک خصوصی نیز در این چارچوب بررسی نشده است. اگر قرار باشد تعریف گسترده تری ارائه کنیم, ارقام مربوط به تلفات بسیار بیشتر از این خواهد شد. نتایج وحشتناک گسترش خشونت و تیراندازی در آمریکا
این آمار حوادثی را که از اول اوت 1966 به وقوع پیوسته است مورد بررسی قرار می دهد. در حادثه سال 1966 یک دانشجوی تک تیرانداز از بالای یک برج ساعت در دانشگاه تگزاس، رهگذران را هدف قرار داد. زمانی که پلیس این دانشجو را کشت, 17 تن بر اثر تیراندازی های وی کشته شده یا در حال مرگ بودند. به نوشته «پاملا کولاف» خبرنگار ماهنامه ایالت تگزاس، این تیراندازی «آغاز کننده این مفهوم بود که هر گروهی از افراد در هر مکان - و حتی در حال راه رفتن در محوطه یک دانشگاه در یک روز تابستانی - ممکن است به طور اتفاقی به دست فردی غریبه کشته شوند».
* 1194 کشته
افرادی که کشته شدند از هر نژاد, مذهب و طبقه اجتماعی - اقتصادی که تصور کنیم بودند. سن آنها نیز از جنین متولد نشده تا کهنسال بود. 189 نفر از آنها کودک و نوجوان بودند. علاوه بر این هزاران تن از کسانی که از این حملات جان به در بردند, با جراحات بسیار شدید, خانواده ای از هم پاشیده و آسیب های روانی به زندگی خود ادامه دادند.
* پیرترین قربانی
لوئیز دکلر بانوی 98 به گفته دخترش, ساله همچنان چوب بیلیارد و دستگاه پخش موسیقی خود را به سالن تفریحات مرکز سلامت و توانبخشی «پینلیک» می برد تا با جوانتر ها بازی کند. وی سال 2009 به ضرب گلوله مردی که در جستجوی همسر جدا شده اش به آن مرکز آمده بود کشته شد.
* جوانترین قربانیان
کارلوس ره یس هشت ماهه به همراه مادرش جکی در یک تابوت دفن شد. مادر کارلوس در این حادثه که سال 1984 در «سن ایسیدرو» در ایالت کالیفرنیا رخ داد هنگامی که در یکی از شعبات شلوغ مک دونالد با حمله فرد مهاجم که مردی بیکار و دارای دو فرزند بود روبرو شد, سعی کرد با سپیر کردن خود مانع آسیب رسیدن به کودکش شود. در تیراندازی هایی که در آستین, ویلکینزبورگ و سادرلند اسپرینگز رخ داد نیز سه کودک متولد نشده در فهرست رسمی قربانیان ثبت شدند.
* 316 سلاح
افراد مهاجم معمولا بیش از یک سلاح به همراه داشتند. یکی از این افراد 24 سلاح با خود داشت. دست کم 177 قبضه از سلاح های مهاجمان از راه قانونی تهیه شده بود و 59 قبضه از راه غیرقانونی به دست آنها رسیده بود. چگونگی تهیه شدن 80 سلاح دیگر نامشخص است.

بیشتر آمریکایی ها، ترامپ را نژادپرست می‌دانند
بیش از نیمی از آمریکایی ها، ترامپ را نژاد پرست می‌دانند
پایگاه اینترنتی ان بی سی نیوز در مقاله‌ای از نتایج یک نظرسنجی خبر داد که بر اساس آن، بیش از نیمی از شرکت کنندگان عقیده دارند ترامپ نژاد پرست است.
در این مقاله آمده است در نظرسنجی جدید «کویینیپیاک» از شرکت کنندگان سوالی صریح پرسیده شد: آیا فکر می‌کنید ترامپ نژاد پرست است؟
بیش از نیمی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی 51 درصد به این پرسش، پاسخ مثبت دادند. 45 درصد نیز به این پرسش، پاسخ منفی دادند.

نژاد پرستی ترامپ، آمریکا را در رعب و وحشت فرو برده است
روزنامه واشنگتن پست نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حال هدایت این کشور به سوی نابودی است.
در این گزارش به قلم مکس بوت آمده است: ما- به سبب در دسترس بودن سلاح های گرم- همواره تیراندازی های گسترده ای در آمریکا داشته ایم. در سال 1996, یک ملوان سابق و دانشجو در دانشگاه تگزاس در آستین تیراندازی کرد و 14 تن را کشت. آمریکایی ها وحشت کردند اما از آن زمان به بعد اوضاع بدتر شده است.
آن حمله در سال 1996 در رده یازدهمِ بدترین تیراندازی های گسترده در آمریکا محسوب می شود. هشت مورد از 10 مورد بدترین تیراندازی های گسترده در آمریکا در یک دهه گذشته رخ داده است و تیراندازی روز یکشنبه در فروشگاه والمارت در الپاسو- که سبب کشته شدن 20 تن شد- اکنون هشتمین تیراندازی از بدترین تیراندازی ها در تاریخ آمریکا محسوب می شود. مهلک ترین تیراندازی به روی مردم- که طی آن در لاس وگاس 58 تن کشته شدند- کمتر از دو سال پیش رخ داد. دومین تیراندازی مهلک -که طی آن 50 نفر در یک باشگاه شبانه در اورلاندو کشته شدند- درست سه سال پیش رخ داد.
روند تیراندازی به روی جمع در راستای یک روند دیگر قرار گرفته است: ظهور ایدئولوژی برتری طلبی سفیدپوستان. در سال 2015, 9 تن در یک کلیسای سیاهپوستان در چارلستون درکارولینای جنوبی کشته شدند. زمانی که تظاهرات برتری طلبان سفیدپوست در شارلوتسویل در سال 2017 رخ داد, یک نفر با خودرو کشته و 19 تن زخمی شدند. در سال 2018, 11 نفر در یک کنیسه در پیتزبورگ کشته شدند و دو تن دیگر هم در همان سال در یک باشگاه یوگا در تالاهاسی در فلوریدا کشته شدند. امسال در یک کنیسه در پاوی درایالت کالیفرنیا یک نفر کشته و سه تن دیگر مجروح شدند. هفته گذشته در جشنواره در گیلوری در کالیفرنیا سه نفر کشته شدند. در ال پاسو- شهری که 80 درصد جمعیت آن آمریکای لاتین تبار هستند- گفته می شود یک فرد مظنون با انتشار بیانیه ای آنلاین اعلام کرد: "این حمله واکنشی به تهاجم هیسپانیک ها به تگزاس بود."
با وجود این حادثه در ال پاسو, ما در واقع خوش اقبال بوده ایم زیرا حمله حامیان راست افراطی می توانست بدتر باشد. یک مرد اهل فلوریدا بمب هایی را برای منتقدان برجسته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ارسال کرد, اما هیچ یک از آنها منفجر نشد و ادعا می شود یک افسر گارد ساحلی خود را برای انجام یک حمله آماده کرده بود که دستگیر شد. اوضاع در نیوزیلند حتی وخیم تر بود, جایی که در آن یک فرد حامی برتری طلبی سفیدپوستان در ماه مارس 51 نفر را کشت و اقدام او الهام بخش قاتلانی مانند مهاجم ال پاسو است.
در پی حمله تروریستی قبلی که در روز دوم دسامبر سال 2015 در سان فرانسیسکو 14 نفر را کشتند- دونالد ترامپ که درآن زمان نامزد انتخابات ریاست جمهوری بود.
آقای رئیس جمهور اجازه دهید به شما کمک کنم. من پیشنهاد می کنم تا زمانی که ما در نیابیم اوضاع از چه قرار است, شما باید لفاظی های تحریک کننده و نژادپرستانه خود را به طور کامل متوقف کنید. من همچنین می گویم تا زمانی که ما در نیابیم چه اتفاقی رخ داده است, شما باید خواستار ممنوعیت کامل و سراسری فروش اسطحه همانند همان هایی شوید که توسط قاتل ال پاسو استفاده شوید و در قوانین مرتبط با فروش اسلحه در آمریکا تغییر ایجاد کنید.
آقای رئیس جمهور این همان کاری است که شما باید انجام دهید, اگر که به رفاه مردم آمریکا توجه دارید. اما شما در حال اشاعه تنفر هستید. در صبح روز حمله در ال پاسو, شما سخنان کیتی هاپکینز علیه مسلمانان را دو بار در توئیتر منتشر کردید. ماه گذشته, شما به اعضای زنگین پوست کنگره گفتید به همان جایی بازگردند که از آنجا آمده اند. در ماه مه در یک تجمع انتخاباتی در فلوریدا , شما با اشاره به مهاجران غیر قانونی اعلام کردید: "چگونه جلوی این افراد را می گیرید؟" برخی فریاد زدند: "به سویشان تیراندازی کنید."
رئیس جمهور ترامپ, شما به صورتی بی محابا در حال تشدید تنش ها در آمریکا هستید. آخرین مورد آن را می توان در ارتباط با مهاجم ال پاسو مشاهده کرد که گفت: "مفتخرم هدایت جنگ را برای نجات کشورم از نابودی در اختیار گرفته ام."
آقای رئیس جمهور, شما همچنین از مقابله با روند دسترسی آسان مردم آمریکا به سلاح های جنگی خودداری می کنید. از سلاح های تهاجمی (نیمه خودکار) بیش از هر سلاح دیگری در این تیراندازی ها به سوی مردم استفاده می شود, ولی شما از کنگره نمی خواهید فروش این نوع سلاح ها را ممنوع کند یا از خریدن سلاح های تهاجمی از مردم برای جمع آوری آن ها از جامعه خودداری می کنید. این در حالی است که استرالیا در سال 1996 پس از بدترین تیراندازی در تاریخ این کشور سلاح های تهاجمی را از مردم خرید و آن ها را جمع آوری کرد. استرالیا از آن زمان به بعد, دیگر شاهد چنین قتل عام هایی نبوده است. اما آمریکا تنها امسال شاهد 249 مورد تیراندازی به روی عموم مردم بوده است.
آقای رئیس جمهور شما در حال هدایت این کشور به سوی نابودی هستید, مگر آن که برای مهار خشونت ها با اسلحه و همچنین خودداری از بیان سخنان تنفرآمیز, اقدامی جدی کنید.

ترامپ با ترغیب نژادپرستی به کشور و مردم لطمه می زند
جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی در نیویورک تایمز نوشت: ترامپ می‌خواهد تنور کارزار انتخاب مجدد خود برای ریاست جمهوری را گرم نگهدارد و با ترغیب نژادپرستی به کشور و مردم لطمه می زند.
روزنامه نیویورک تایمز در مقاله‌ای به قلم جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی با عنوان "آقای رئیس جمهور، لطفا علیه نژادپرستی موضع گیری کن" نوشت: سال هاست سوپ رادیواکتیوِ نژادپرستی در کانون حیات ملی آمریکا قرار داشته و پیامد‌های آن زندگانی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده است.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فکر می‌کند برای کسب منافع سیاسی در حال هم زدن این سوپ است,، ولی در واقع او دارد کار خطرناک تری انجام می‌دهد.
در بخش اعظم تاریخ کشور ما این پیامد‌ها مرگبار و غیر قابل کنترل بوده و منجر به بردگی، ارعاب، قتل و سرکوب سیاهپوستان آمریکا شده است. حدود یکصد سال پیش درگیری‌های نژادپرستانه در خیابان‌های واشنگتن ده‌ها کشته بر جاگذارد. در واقع آمریکا در طول 200 سال نخست حیات خود به تعداد بیشمار انواع قتل‌ها و ضرب و جرح و تهدیدات نژادپرستانه را تجربه کرده است و بازدید از موزه ملی تاریخ و فرهنگ سیاهپوستان آمریکا ثابت می‌کند خشونت و بدرفتاری ورای حد تصور بوده است.
با این همه در 50 سال گذشته وضع بهتر شده است. آمریکا موفق شد پیامد‌های این حوزه خطرناک را کنترل کند. قوانینی در کشور تصویب شد که بدرفتاری با افراد بر اساس نژاد و رنگ پوست آن‌ها جرم تلقی شد. آهسته و به تدریج، فرایند برابری به صندوق‌های رای، ترکیب هیئت منصفه، یگان‌های پلیس، مدارس و دانشگاه‌ها تعمیم یافت.
اما مهار نژادپرستی از طریق قانون تنها بخشی از راه حل است. کنترل اصلی معضل نژادپرستی در آمریکا در بهره برداری از ابزار‌های فرهنگی اعم از آثار هنری، نماد‌ها و نشانه‌ها و نیز ارزش‌های فرهنگی نهفته است.
ولی وقتی مفروضات اساسی با ارزش‌هایی که ادعای پاسداشت آن‌ها را داریم جور در نمی‌آید، فرهنگ کارآیی خود را از دست می‌دهد. این روز‌ها مفروضات اساسی جامعه آمریکا به تدریج در حال تغییر است. اشاره به سیاهپوستان با الفاظ نژادپرستانه، استفاده از کنایه و استعارات نژادپرستانه و تلاش برای کسب مقام و منصب با استفاده از واژه‌های نژاد پرستانه جملگی غیر قابل قبول اند. درگذشته وقتی رهبران به اشارات نژادپرستانه متوسل می‌شدند مجبور به عذرخواهی می‌شدند. به عبارت دیگر ابزار‌های فرهنگی لازم برای کاهش خطر نژادپرستی وجود داشت. ولی امروزه از این کنترل‌ها خبری نیست.
با هر اهانت نژادپرستانه- به هر قاضی، ورزشکار و عضو کنگره یا هر شهر و کشور- رئیس جمهور ما اجازه می‌دهد این دیگ نژادپرستی هر چه بیشتر بجوشد و پیامد‌های خطرناک آن به راحتی همه طرف پراکنده شود. رئیس جمهور ما فکر می‌کند دارد کاری هوشمندانه انجام می‌دهد. وی برای تحقق هدفی حساب شده ابزار‌های کنترلی را حذف می‌کند. وی می‌خواهد تنور کارزار انتخاب مجدد خود را برای ریاست جمهوری گرم نگهدارد,، ولی در واقع ترامپ با این اقدامات از هر جهت به کشور و مردم لطمه خواهد زد.
با مشاهده اعلامیه‌ای که به عامل تروریستی حمله تیراندازی روز شنبه در ال پاسوی تگزاس که 20 تن را کشت، نسبت داده می‌شود، این ایده به ذهن متبادر نمی‌شود که این فرد مستقیما از دونالد ترامپ و تفکرات وی انگیزه گرفته است، ولی این نشانه‌ای وحشتناک است از اینکه وقتی ابزار‌های کنترلی برچیده شوند، چه اتفاقی خواهد افتاد.
هر رئیس جمهور آمریکا با آگاهی و علم به اینکه در لایه‌های درونی جامعه کشور ما چه می‌گذرد، مسئولیتی سنگین دارد تا با صدای بلند و مستمراً اعلام کند ایده برتری نژادی سفیدپوستان، غیرقانونی است و ترغیب و تشویق سیاست‌هایی که به احساسات نژادپرستانه دامن زند، ممکن است موجب بروز خشونت شود و توسل به خشونت علیه دیگران بر اساس رنگ پوستشان مصداق بارز تروریسم است.
آقای رئیس جمهور به خاطر اقداماتی که انجام داده اید، شما خیلی بیشتر از ارسال پیام تسلیت از طریق توئیتر به ملت آمریکا بدهکار هستید. شما وظیفه دارید تلاش برای رها سازی انرژی مخرب نژاد پرستی و بهره برداری از آن (به نفع خود) را متوقف کنید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۷۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به بهانه افزایش «یهودستیزی» در تجمعات و اعتراضات در دانشگاه کلمبیا ابتدا به دیدار تعدادی از دانشجویان یهودی این دانشگاه رفت و پس از آن تلاش کرد در جمع معترضان سخنرانی کند اما در این سخنرانی هو شد.

 

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

 

این در حالیست که گارد مسلح ایالتی تگزاس روز گذشته با لشگرکشی به محوطه دانشگاه تگزاس آستین، به وسیله گاز اشک‌آور، هجوم اسب پلیس، دانشجویان حامی فلسطین و معترض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه را سرکوب کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد
  • تیراندازی و رعب و وحشت در فرحزاد | قدرت‌نمایی مرد شرور در محله
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • ۴ کشته بر اثر تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره
  • تصادف مرگبار در محور دره شهر-بدره ۴ کشته برجای گذاشت
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند+ فیلم
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا