Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@08:51:31 GMT

بازی خطرناک ترامپ با اقتصاد آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۷۲۴۷

بازی خطرناک ترامپ با اقتصاد آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا با جنگ تجاری علیه چین شوک بزرگی به اقتصاد آمریکا وارد می‌کند.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از سی ان ان، بانک مرکزی فدرال بعد از 11 سال نرخ بهره را کاهش داد و این کاهش تاثیر بسزایی در رکود اقتصادی امریکا خواهد داشت. 24 ساعت بعد ترامپ این کاهش را با تعرفه‌های 300 میلیارد دلاری واردات چین جبران کرد، اما این مورد و عملکرد مقابل پکن به طور مستقیم بر خریداران آمریکایی تاثیرگذار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این  جنگ تجاری موجب رکود تولید در جهان خواهد شد و تزلزل اعتماد در تجارت و خوش‌بینی مصرف‌کنندگان را از بین خواهد برد.
کریستینا هوپر، رئیس استراتژیست بازار جهانی Invesco می گوید: این عملکرد به اقتصاد جهانی آسیب جدی می‌رساند و خطر رکود اقتصادی افزایش خواهد یافت.
ترامپ روز پنجشنبه با اعلام ناگهانی آتش‌بس تجاری بین ایالات متحده و چین ، سرمایه‌گذاران را شوکه کرد. اگرچه همچنان این مذاکرات ادامه دارد، اما ترامپ در توئیت خود اعلام کرد قصد دارد 10 درصد تعرفه را بر واردات باقیمانده ایالات متحده از چین اعمال کند.
با این توئیت ترامپ، سهام ایالات متحده سقوط کرد و به نظر کارشناسان این سقوط سرآغاز رکود اقتصادی خواهد بود.
ترامپ همچنین احتمال 25 درصدی تعرفه بر کالاهای چینی را نیز اعلام کرده است.
کالاهای مصرفی مورد هدف قرار گرفته است
فراتر از تاثیر مستقیم تعرفه‌ها ، افزایش در تنش‌های تجاری ضربه قابل توجهی به اعتماد تجاری وارد خواهد کرد. آغاز و اتمام چندین مرتبه این جنگ تجاری موجب عدم سرمایه‌گذاری خواهد شد و سرمایه‌گذاران به جای استخدام کارگران و افتتاح کارخانه‌های جدید در حاشیه خواهند نشست.
پیتر بوکوار، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در گروه مشورتی بلکلی اظهار کرد: تنها چیزی که ایالات متحده را از رکود خارج می‌کند قدرت هزینه‌های مصرف‌کنندگان است.
با این وجود تعرفه‌های ترامپ تاثیر گسترده‌ای در محصولات مصرفی خواهد داشت و منجر به افزایش قیمت کالاهایی از جمله پوشاک ، کفش و لوازم الکترونیکی مانند تلفن‌های هوشمند‌، لپ تاپ و تبلت خواهد شد.
طبق اعلام انجمن پوشاک و کفش آمریکا، در سال 2018 ، 42 درصد از پوشاک و 69 درصد از کفش‌های فروخته شده در ایالات متحده از چین وارد شده بودند.
بوکوار گفت: این عملکرد باعث کاهش هزینه‌های مصرف‌کننده خواهد شد و اگر تعرفه‌ها عملی شوند احتمالا ایالات متحده بیش از 50 درصد رکود اقتصادی را تجربه خواهد کرد.
واکنش چین به این عملکرد ترامپ نیز در اقتصاد تاثیرخواهد داشت و برخی از ناظران می‌ترسند فشارهای گسترده ترامپ به چین حس انتقام جویی را تحریک و فشار اقتصادی را عمیق‌تر کند.
مایکل هیرسون مدیر گروه اوراسیا در چین و شمال شرقی آسیا اظهار کرد: بازی ترامپ در این مورد تاثیر مورد نظر وی را نخواهد داشت و شی جینپینگ رئیس جمهور چین نمی‌تواند نسبت به این تصمیم ترامپ سکوت کند.
سخنگوی وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای گفت: اگرچه چین به دنبال جنگ اقتصادی نیست، اما این کشور در صورت لزوم در جنگ اقتصادی مبارزه خواهد کرد. این مقام همچنین گفت چین مجبور است اقدامات متقابل لازم را انجام دهد، اما توضیح نداد که این اقدامات چه خواهد بود.
گزینه‌های پکن در این مورد شامل تعرفه‌های خاص خود، محدود کردن عرضه مواد معدنی کمیاب که صنعت فناوری جهانی به آن متکی است و کاهش ارزش پول این کشور است.
قبل از اقدامات هفته گذشته صنایع تولیدی جهان در رکود شدید بودند و فعالیت کارخانه‌ها در ایالات متحده در ماه جولای به ضعیف‌ترین سطح خود طی سه سال گذشته رسید.
بسیاری از افراد این جنگ تجاری را عامل رکود تولید جهانی می‌دانند، هر چند که این تصور ممکن است فقط تا حدی درست باشد.
برخی گمانه‌زنی کرده‌اند که ترامپ در حال تشدید جنگ تجاری است تا بانک فدرال را مجبور کند تا به خواسته‌های وی عمل کند. اما این عمل یک بازی خطرناک است، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که بانک فدرال با خواسته‌های ترامپ هماهنگ شود.

انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف چین رکود اقتصادی کفش آمریکا ترامپ قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها

نتایج نظرسنجی شبکه آمریکایی «سی ان ان» نشان داد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین این کشور نسبت به جو بایدن، رئیس کنونی کاخ سفید، از حمایت تعداد بیشتری از رای دهندگان برخوردار است.

بنابر گزارش آر تی، بر اساس این نظرسنجی که از ۱۸ تا ۲۳ آوریل انجام شد و شامل ۹۶۷ رأی دهنده ثبت نام شده بود، با ضریب خطای آماری ۳.۸ درصد، ۴۹ درصد از شرکت کنندگان از ترامپ حمایت کردند و در عین حال، ۴۳ درصد از پاسخ دهندگان از بایدن حمایت کردند.

انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا قرار است در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار شود و رقبای اصلی در رقابت انتخاباتی جو بایدن، رئیس جمهور فعلی دموکرات و دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه هستند.

هر دو نامزد قبلاً تعداد کافی رای را از انتخابات مقدماتی دریافت کرده اند تا نامزدی احزاب خود را تضمین کنند و تقریباً همه رقبای آنها انصراف خود را از رقابت اعلام کرده اند.

پیش از این مارینا هاید، ستون نویس روزنامه گاردین در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نامزد‌های آن به این نکته اشاره می‌کند که دو نامزد اصلی یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن هر دو مسن هستند و در همین حال، یکی تقریبا مرتکب کودتا شده و دیگری از مشکلات حافظه رنج می‌برد. مسئله‌ای که انتخاب را برای رای‌دهندگان آمریکایی دشوار خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش‌های مختلف
  • مقایسه اقتصاد چین با ایالات متحده در بخش های مختلف
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟