Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:47:02 GMT

انتشار «کتاب‌القضا»، به‌جامانده از دوران قاجار

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۷۸۷۴

انتشار «کتاب‌القضا»، به‌جامانده از دوران قاجار

حسین عسکری از انتشار اثر چهارجلدی «کتاب‌القضا» نوشته آیت‌الله نجم‌آبادی خبر داد و گفت: او از فقیهان دوره قاجار بوده است.

این پژوهشگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به همت گروهی از پژوهشگران موسسه آیت‌الله‌العظمی بروجردی، اثر چهارجلدی «کتاب القضا» نوشته آیت‌الله حاج آقا محمد نجم‌آبادی از فقیهان البرزی دوره قاجار منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب که به زبان عربی و در ۱۹۵۱ صفحه نوشته شده، در شمارگان هزار نسخه و با حمایت مالی دکتر محمدعلی نجم‌آبادی در شهر قم منتشر شده است.

او افزود: اصل نسخه‌های دست‌نویس این اثر ارزشمند که منبعی مهم و کاربردی برای حقوقدانان و پژوهشگران فقه و حقوق اسلامی است، در کتابخانه‌ ملی و مدرسه فیضیه نگهداری می‌شود.

عسکری خاطرنشان کرد: آیت‌الله حاج آقا محمد نجم‌آبادی دانش‌آموخته حوزه علمیه نجف اشرف که در سال ۱۳۰۳ هجری قمری درگذشته، فرزند حکیم صدرایی ملا ابراهیم نجم‌آبادی است و در روستای نجم‌آباد از توابع شهرستان نظرآباد واقع در استان البرز ریشه دارد.

این البرزپژوه ادامه داد: او که مدتی در روزگار قاجار ریاست خاندان علمی - فرهنگی نجم‌آبادی در تهران را عهده‌دار بود به قضاوت هم مشغول بود و چنان به عدالت رفتار می‌کرد که هیچ کس از او خرده نمی‌گرفت، مدتی هم مدرس مدرسه عالی سپهسالار تهران (شهید مطهری فعلی) بود. براساس وقف‌نامه‌ای که به وسیله‌ او برای این مدرسه تنظیم شده، تدریس فقه و اصول فقه مدت‌ها در انحصار علمای خاندان نجم‌آبادی قرار داشته است.

او افزود: موسسه آیت‌الله‌العظمی بروجردی پیش از این مجموعه آثار آیت‌الله حاج میرزا ابوالفضل نجم‌آبادی، دیگر فقیه البرزی را در هفت عنوان ده‌جلدی منتشر کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۷۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران

دریافت 20 MB

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس مهمان شهر کریمه اهل بیت علیهم السلام بودند و مراسم تشییع این دو شهید که به تازگی در مناطق عملیاتی تفحص شدند در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

مردم انقلابی و شهید پرور قم تشییع این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس را از میدان آل یاسین در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز کردند و این دو شهید گرانقدر به سمت میعادگاه منتظران ظهور بدرقه شدند.

این الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران و سید محمد آقامیری استاندار قم در این مراسم حضور داشتند.

این الله حسینی بوشهری امام جمعه قم بر پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس اقامه نماز کرد و در ادامه مراسم تدوین در صحن جامع مهدوی این مکان مقدس که به دستور امام زمان (عج) بنا شده، برگزار شد.

آیت الله سعیدی تولیت حرم بانوی کرامت و حجت الاسلام اجاق نژاد تولیت مسجد مقدس جمکران در قبور مطهر این دو شهید قرار گرفتند و ابدان این شهدا را در جایگاه ابدی آنها قرار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095971 مهدی بخشی سورکی

دیگر خبرها

  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده شدند
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • آحاد جامعه باید در فرآیند تولید تمام حوزه ها سهیم باشند
  • اعتراضات دانشجویان در آمریکا تحول بسیار عظیم جهانی است
  • بدرود آقای پل استر
  • انتشار یک عکس خاص از آیت الله مطهری در حال اسب سواری
  • انتشار اعلان نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری