Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خرداد به نقل از خبرگزاری فارس ، سیدجواد حسینی صبح امروز در بیستمین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایری در اردوگاه شهید رجایی نیشابور با اشاره به رشادت‌های عشایر در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: در میان بیش از 500 دانش‌آموز عشایری پسر حضور داریم، پیش از این نیز اردوی 500 دانش‌آموز عشایر دختر برگزار شد، برای آموزش این افراد 17 هزار و 471 معلم، مدیر و کارمند وظیفه تربیت و آموزش را در کشور بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی عنوان کرد: امروز آموزش‌وپرورش یک سند بنیادین و تحول‌خواه را دارد که چندین جوهره اساسی آن را شامل می‌شود؛ اردوی عشایری قسمتی از این جوهره‌ها را نشانه گرفته است.
سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: تربیت تمام‌ساحتی هدف این سند است، چرخش‌های تحول‌آفرین در نظام آموزش‌وپرورش که هدفش تبدیل نهاد آموزش به نهادی فرهنگی، آموزشی و اجتماعی بوده دیگر برنامه ماست.
حسینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از جوهره‌های سند تحول بنیادین، هویت‌بخشی است. پرورش دانش‌آموزان در طراز قرآن و جمهوری اسلامی هدف ما است و می‌خواهیم دانش‌آموزی در طراز جمهوری اسلامی و قرآن کریم هویت ببخشیم، هویت دینی و ایمانی و هویت ملی یک روح واحد است که در خراسان رضوی جمع شده، عنصر اصلی هویت‌بخش مذهبی آستان حضرت رضا(ع) است و هویت فرهنگ ایرانی در خیام و عطار تجلی دارد.
وی عنوان کرد: عدالت آموزشی یک هدف راهبردی است که توجه به مناطق مرزی و عشایری در آن با نگاه ویژه دیده شده و معتقدیم این عدالت باید با رویکرد عدالت ترجیحی محقق می‌شود.
افتتاح تلوزیون تعاملی در آموزش و پرورش
سرپرست وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: امروز 30 درصد از دانش‌آموزان کشور در مناطق محروم زندگی می‌کنند پیگیر هستیم تا طرح دانش‌آموزان، مناطق و استان‌های قابل‌توجه و لازم التوجه را آغاز کنیم.
حسینی عنوان کرد: در وزارت آموزش پرورش تلویزیون تعاملی را پیگیر هستیم تا دانش‌آموزان با بهترین اساتید پرورش یابند و عدالت گسترش یابد.
وی خاطرنشان کرد: المپیادهای دانش‌آموزی را در تلاشیم از انحصار سمپادی‌ها خارج کنیم.
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد: حدود 2 هزار پروژه تا اول مهر افتتاح می‌شود که بیشتر در مناطق کم برخوردار است، همچنین در اول مهر یک هزار و 310 مدرسه سیل‌زده به بهره‌برداری می‌رسد و بقیه تا نوروز در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
حسینی بیان کرد: از 370 هزار دانش‌آموز شبانه‌روزی بیش از 31 هزار دانش‌آموزان عشایری هستند و این دانش‌آموزان سه برابر از دانش‌آموزان عادی سرانه دریافت می‌کنند.
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: ما در پردیس‌های فرهنگیان، پردیس‌های تربیت‌معلم دانش‌آموزان عشایر را راه‌اندازی می‌کنیم، به دنبال شناخت هرم شغلی ویژه عشایر هستیم و پیگیر سهمیه خاصی در کنکور برای فرزندان عشایر خواهیم بود.
آموزش عشایر جلوه عدالت آموزشی
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش نیز در ادامه این مراسم گفت: 182 هزار و 758 دانش‌آموز عشایری در 12 هزار و 297 کلاس و 6 هزار و 80 مدرسه عشایری تحصیل می‌کنند که حدود 100 مدرسه تک دانش‌آموزی بوده و این نشان از عدالت آموزشی در کشور است.
رضوان حکیم‌زاده تأکید کرد: با توجه به اهمیت معلم بومی برای عشایر درخواست داریم، مراکز تربیت‌معلم ویژه عشایر ایجاد شود تا بتوانیم بهترین خدمات را به دانش‌آموزان عشایر ارائه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: آموزش عشایری جلوه کاملی از عدالت آموزشی است، ولی جلوه اصلی آن معلم‌های سخت‌کوش هستند، دانش‌آموزان نباید معطوف به دام‌پروری و کشاورزی باشند، ما وکیل، پزشک، روان‌پزشک و مهندس عشایر هم می‌خواهیم تا دردهای مردم را بشناسد و برای حل آن‌ها تلاش کند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: تربیت تمام ساعتی باکیفیت نیاز مردم عشایر است و امیدواریم این امر با محقق کنیم، البته حفظ سنت‌ها و روحیات عشایر اصل دیگری برای ما بوده، روح عشایر بسیار زیبا است، عشایر قوانین طبیعت را بسیار خوب می‌دانند.
میزبانی خراسان رضوی از 23 استان کشور
مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم گفت: برای دوازدهمین دوره است که اردوی کشوری عشایر در این استان برگزار می‌شود و این افتخاری برای ما است.
قاسم علی خدابنده تأکید کرد: توجه به همه دانش‌آموزان کشور و ایجاد عدالت آموزشی یکی از اهداف این دوره‌های اردویی است و دانش‌آموزان علاوه بر تمرین کار تیمی، همکاری را نیز آموزش می‌بینند.
وی تصریح کرد: در سال جاری میزبان حدود 23 استان کشور در این اردو هستیم و سعی شده برنامه‌ریزی به نحوی باشد که برای رشد اجتماعی و فردی دانش‌آموزان آماده شوند. برچسب ها: تربیت ، معلم ، عشایر

منبع: خرداد

کلیدواژه: تربیت معلم عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۸۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: بعد از ۱۲ سال اولین آیین‌نامه اجرایی سند تحول بنیادین با نام آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش‌آموزان در هیأت دولت تصویب شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با تبریک روز معلم و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا به ویژه شهیدان مطهری، رجایی و باهنر، پنج هزار معلم شهید و ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید و دانش‌آموزان شهید غزه اظهار داشت: معلم جایگاه خطیر و رفیعی در نظام تعلیم و تربیت اسلامی دارد.

وی با تشریح عملکرد آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در دوره جدید سعی کرده است با ایجاد حلقه اتحاد، انسجام، همدلی، همفکری، هماهنگی، همسویی و جلب مشارکت همه دستگاه‌های تأثیرگذار در تعلیم و تربیت، امر مهم تربیت فرزندان این سرزمین را دنبال کند که یکی از سر حلقه‌های این اتحاد ائمه جمعه و جماعت هستند که به مثابه پیران و پدران مردم در دیار خود می‌توانند یاریگر نظام تعلیم و تربیت باشند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظام تعلیم و تربیت اسلامی را پایه‌گذاری می‌کند و مبنای آن نظریه تعلیم و تربیت دینی و بومی است و به همین دلیل است که اجرای آن بسیار اهمیت دارد و در سال گذشته بر سند تحول بنیادین تمرکز کردیم.

صحرایی تصریح کرد: در آینده بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اقداماتی که این سند خواسته، آموزش و پرورش کشور را اداره می‌کنیم و برای آن نقشه راه طراحی کرده‌ایم که مطابق آن پیش خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه کار مهم دیگری که در آموزش و پرورش طی یک سال گذشته انجام شد، اصلاح فرآیند جذب معلم بود، افزود: معلم با جایگاه رفیع و عظیم خود باید با دقت، صحت و خردمندانه انتخاب شود؛ وی باید فردی باشد که ما در واگذاری امانت‌های خود به او اطمینان کامل حاصل کنیم؛ بنابراین در سالی که گذشت تاریخی‌ترین استخدام کشور اتفاق افتاد، نه از این جهت که حدود ۷۰ هزار معلم جدید وارد آموزش و پرورش شد که از لحاظ کمیت بی‌سابقه است چرا که این رقم معادل با رقم جذب در چند وزارتخانه است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: معلمان ویژه‌ای را انتخاب کردیم و سعی شد گزینش را بسیار دقیق پیاده کنیم. تلاش کردیم معلمانی را انتخاب کنیم که علاوه بر دانش، عشق و علاقه معلمی داشته باشند، امانتداران خوبی برای کشور باشند.

صحرایی با یادآوری اینکه فرزندان این سرزمین ۳۰ سال در دستان معلمان هستند، اظهار داشت: هر معلمی به طور متوسط در طول خدمت خود هزار دانش‌آموز را تربیت می‌کند و جریان تربیتی یک جریان پیوسته و مستمر است؛ بنابراین معلم کارمند نیست و انتخاب او باید با دقت ویژه اتفاق می‌افتاد که چنین شد.

وی ادامه داد: بُعد دیگر کار این است که دانشگاه فرهنگیان که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت وضعیت بهتری نسبت به گذشته دارد، البته وضعیت آن با وضع مطلوب فاصله فراوانی دارد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۰۵ هزار ردیف استخدامی به وزارت آموزش و پرورش داده شد، دانشگاه فرهنگیان بازهم افزایش ظرفیت داشته و در هفته گذشته برای اولین بار در تاریخ کشور آزمون اختصاصیش را برگزار کرد.

صحرایی یادآور شد: برای جذب ۳۰ هزار دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان بیش از ۶۰۰ هزار متقاضی در دانشگاه فرهنگیان داشتیم، این نشان می‌دهد معلمی چقدر مورد توجه مردم است. کنکور اختصاصی و نظام جذب استاد اختصاصی دارد و یک معماری جدید برای تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان پایه‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه کار مهم دیگر ما در سال گذشته تقویت بیش از پیش معاونت پرورشی بود، گفت: ما برای هر مدرسه به یک مربی پرورشی نیاز داریم که تعداد بسیار زیادی از مدارس کشور مربی و معاون پرورشی نداشتند؛ امروز آزمون استخدامی جذب مربی پرورشی و تربیت بدنی و مشاور در سراسر کشور برگزار شد و دقایقی پیش به پایان رسید، ۴۰۰ هزار نفر از علاقه‌مندان با یکدیگر رقابت کردند که ۱۹ هزار نفر از آن‌ها در این رشته جذب می‌شوند.

وی ادامه داد: در امور پرورشی کار‌های بزرگی انجام شد، اولین اقدام طرحی به نام «امید، ایمان، خودباوری، خردورزی، نشاط و هویت» که همه کلمات آن برگرفته از بیانات رهبر معظم انقلاب است طراحی شد و بر مبنای آن سامانه‌هایی ایجاد شد و فعالیت‌های پرورشی گسترده در سراسر کشور انجام گرفت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از هشت میلیون دانش‌آموز در این طرح فراگیر شرکت کردند و بیش از هشت هزار گروه سرود در کشور شکل گرفت، بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر روز اردوی راهیان پیشرفت، راهیان نور، زیارت اولی‌ها و سایر اردو‌ها برگزار کردیم که امسال نیز نهضت اردویی را دنبال می‌کنیم.

صحرایی با بیان اینکه مراسم اعتکاف سال گذشته تاریخی بود، افزود: ۴۴۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۲۸۰۰ مدرسه معتکف شدند و دشمنان که گفته بودند نسل جدید همانند نسل گذشته نیستند را ناامید کردند.

وی ادامه داد: ۱۲۷ درصد رشد معتکفین در میان دانش آموزان را داشتیم، در ماه مبارک رمضان محفل‌های قرآنی دانش آموزی شکوه پیوسته‌ای داشت، ۲۰ هزار محفل در ماه مبارک رمضان برگزار و از خادمان و قهرمانان قرآنی تجلیل شد. جشن‌های تکلیف برگزار و باشگاه قله‌های فرهنگی و ادبی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شکل گرفت که نشان از عزم این کانون جهت تحول در امور پرورشی و تربیتی است.

وزیر آموزش و پرورش با تشریح اقدامات انجام شده برای تقویت مدارس دولتی، اظهار داشت: قانون برای آن‌ها تدوین شده و پیوسته به دنبال اصلاح وضع آن‌ها هستیم؛ قانون مدارس غیردولتی توسط مجلس اصلاح شد، مهد‌های کودک در سراسر کشور ساماندهی و بعد از ۱۲ سال اولین آئین نامه اجرایی سند تحول بنیادین با نام آئین نامه توسعه و تقویت مهارت‌های دانش آموزان از هیأت دولت بیرون آمد.

دیگر خبرها

  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • معلم، عنصری تاثیرگذار در تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان است
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایر/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • پایان رنج بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز عشایری/ حوزه‌های امتحان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • نخستین آیین‌نامه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش تصویب شد