Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@13:37:35 GMT

پیش بینی آلزایمر با این روش

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۸۶۴۵

پیش بینی آلزایمر با این روش

 پیش‌بینی دقیق تغییرات شناختی می‌تواند تعداد ملاقات‌های حضوری را با شرکت‌کنندگان کاهش دهد تا آن‌ها وادار به شرکت در جلسات زمان‌بر و پرهزینه نباشند. این روش، هزینه آزمایش‌های بالینی را نیز کاهش می‌دهد و می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد و در مقیاس بزرگتر صورت گیرد. پژوهشگران دانشگاه “ام. آی. تی”، یک مدل یادگیری ماشینی ابداع کرده‌اند که می‌تواند امکان ابتلا به آلزایمر را پیش‌بینی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پژوهشگران، یک مدل یادگیری ماشینی ارائه داده‌اند که می‌تواند پیش‌بینی کند که آیا بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر، از نظر بالینی به کاهش قدرت شناختی قابل توجهی دچار می‌شوند یا خیر. این مدل، کار خود را با پیش‌بینی نمرات آزمایش‌های شناختی بیماران تا دو سال آینده انجام می‌دهد.

شاید بتوان از این مدل، برای بهبود روش انتخاب دارو‌ها و آزمایش‌های بالینی استفاده کرد که تاکنون موفقیت زیادی نداشته‌اند. این مدل، به بیماران نیز کمک می‌کند تا بدانند که آیا کاهش قدرت شناختی سریعی را در ماه‌ها و سال‌های آینده تجربه می‌کنند یا خیر؛ در نتیجه بیماران و خانواده آن‌ها می‌توانند خود را آماده کنند.

شرکت‌های دارویی از دو دهه پیش تاکنون، صد‌ها میلیارد دلار به پژوهش‌های مربوط به آلزایمر تزریق کرده‌اند، اما این حوزه با شکست‌های بسیاری نیز مواجه شده است. گزارشی که در سال ۲۰۱۸ در مورد پژوهش‌ها و زیرساخت‌های دارویی منتشر شد، نشان می‌دهد بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۷، ۱۴۶ تلاش ناموفق برای ابداع دارو‌هایی صورت گرفت که هدف آن‌ها درمان یا پیشگیری از این بیماری بود. در آن زمان، تنها چهار نوع دارو تایید شدند که تنها از عهده درمان نشانه‌های بیماری برمی‌آمدند. بیش از ۹۰ داروی دیگر نیز در حال حاضر در حال بررسی هستند.


پژوهش‌ها نشان می‌دهند موفقیت در ارائه دارو‌هایی است که می‌توانند افرادی که در مراحل ابتدایی بیماری هستند، پیش از بروز نشانه‌ها درمان کنند، زیرا در این صورت، درمان موفقیت‌آمیزتر خواهد بود. پژوهشگران دانشگاه “ام. آی. تی” (MIT)، یک مدل یادگیری ماشینی ارائه داده‌اند که می‌تواند به پزشکان در این زمینه کمک کند.

پژوهشگران، ابتدا مدل خود را با یک مجموعه کامل از داده‌های مربوط به بیماران مبتلا به آلزایمر و افراد سالم آموزش دادند. مدل یادگیری ماشینی با کمک این داده‌ها می‌تواند میزان رتبه بیماران را در آزمایش‌های شناختی پیش‌بینی کند. در دومین مدل، درمان‌های شخصی‌سازی شده‌ای برای هر بیمار ارائه شد که پیش‌بینی‌های خود را بر اساس داده‌های جدید به روزرسانی می‌کرد.

مدل یادگیری ماشینی، در این آزمایش‌ها توانست پیش‌بینی‌های دقیقی را در شش، ۱۲، ۱۸ و ۲۴ ماه آینده ارائه دهد. پژوهشگران امیدوارند که بتوانند از این مدل برای کمک به بیمارانی که در خطر ابتلا به آلزایمر قرار دارند کمک کنند.

“اوگی رودوویک” (Oggi Rudovic)، از پژوهشگران این پروژه گفت: پیش‌بینی دقیق کاهش قدرت شناختی بین شش تا ۲۴ ماه، برای تصمیم‌گیری در مورد درمان مناسب ضروری است. پیش‌بینی دقیق تغییرات شناختی می‌تواند تعداد ملاقات‌های حضوری را با شرکت‌کنندگان کاهش دهد تا آن‌ها وادار به شرکت در جلسات زمان‌بر و پرهزینه نباشند. این روش، هزینه آزمایش‌های بالینی را نیز کاهش می‌دهد و می‌تواند کارایی بهتری داشته باشد و در مقیاس بزرگتر صورت گیرد.



منبع: بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلزایمر پیش بینی آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد

به گزارش صدای ایران از تجارت‌نیوز، قیمت طلا و سکه در شروع نخستین روز هفته با روند کاهشی بازگشایی شد. روند قیمت در بازار طلا با کاهش قابل توجه قیمت دلار همراه شد و افت میلیونی قیمت‌ها را برای بازار فلز زرد به همراه داشت.

روز شنبه افت قیمت دلار به همراه کاهش محدود اونس جهانی طلا، بازار طلا و سکه را یکدست نزولی کرد. این کاهش قیمت، مثقال طلا را بعد از گذشت بیش از یک ماه به کانال ۱۴ میلیونی برگرداند.

فعالان بازار طلا با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی در دو روز آینده، انتظار تغییر قیمتی خاصی را در طلای جهانی ندارند، اما معتقدند اگر مدیریت بانک مرکزی در بازار ارز ادامه داشته باشد، باید شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار طلا، سکه و ارز باشیم.


قیمت نقره همپای طلا ارزان شد
گفتنی است انس جهانی طلا در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۲۳۳۸ دلاری در حال معامله است. اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۲۷ دلار و ۲۲ سنت ایستاده است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با رقم ۵۴ هزار و ۱۲۰ تومان معامله می‌شود و کاهش هزار و ۵۹۰ تومانی داشته است.


سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
قیمت سکه امامی روز شنبه ۸ اردیبهشت بیشترین کاهش قیمت در قطعات سکه را داشت. این قطعه با کاهش یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی، به کانال ۴۱ میلیونی برگشت و روی رقم ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی بسته شد. سکه بهار با افت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در کف کانال ۳۸ میلیونی معامله شد.


گفتنی است قیمت نیم سکه با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی معامله و قیمت ربع سکه با افت ۷۰۰ هزار تومانی روی رقم ۱۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی بسته شد. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۴۰۰ هزار تومان کاهش داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با افت قیمت همراه شد
قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۳۷۸ هزار تومان کاهش داشت و یک کانال عقب‌نشینی کرد و با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۹۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۸۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز روی رقم سه میلیون و ۳۹۲ هزار تومان ایستاد.

حباب سکه روز شنبه در تمام قطعات کاهش داشت. حباب سکه امامی ۵۴۵ هزارتومان، سکه بهار ۴۷۲ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲۳ هزار تومان، ربع سکه ۵۱۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰۸ هزار تومان کاهش داشت.

دیگر خبرها

  • چه کنیم آلزایمر نگیریم؟
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • پیش بینی گردو خاک و کاهش کیفیت‌هوا در البرز
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • این میوه از افسردگی جلوگیری می‌کند
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا ۲۰۵۰
  • زیر آب رفتن شهرهای اسپانیا تا سال ۲۰۵۰
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد