Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:30:55 GMT

روسیه بار دیگر تحریم ظریف را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۸۷۵۳

روسیه بار دیگر تحریم ظریف را محکوم کرد

سرگئی لاوروف امروز دوشنبه در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص اقدامات یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه دیگر کشورها مخصوصا ایران و وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت:«ما قطعا اقدام دولت ایالات متحده امریکا در خصوص تحریم وزیر امور خارجه ایران را محکوم می کنیم، این یک اقدام بی سابقه برای اعمال فشار حداکثری است حال آنکه در روابط نوین بین الملل نباید چنین اقداماتی جایی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اقدامات آمریکا علیه ایران درجهان نظیر ندارد، خطاب به خبرنگار ایرنا گفت: شما درباره بی مسئولیتی آمریکا در هنگام خروج از برجام درست می گویید، آمریکا به رغم اعلام علاقه مندی برای عقد قرارداد جدید، هیچ پیشنهاد و نکته مشخصی برای عقد قرارداد جدید مطرح نکرد.

ریابکوف با بیان اینکه درباره دیدارها و گفت وگو های محرمانه صحبت نمی کند و در مورد واقعیت ها حرف می زند، اظهار داشت: از اقدامات آمریکا در خلیج فارس حمایت نمی کنیم و معتقدیم مسائل باید در مذاکرات حل و فصل شود.

وی گفت: آمریکا پیشنهاد معینی درباره عقد قرارداد جدید درباره ایران نیز مطرح نکرده است و می بینیم که در خصوص پیمان موشکی نیز با وضعیت کاملا مشابه ای روبرو هستیم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با یادآوری اینکه روسیه هیچگاه پیمان منع موشک های کوتاه و میان برد را نقض نکرده است، افزود: مسکو همواره از خود خویشتنداری نشان داد چرا که ما به خوبی می دانستیم که نابودی این پیمان، پیامدهای مخربی برای دنیا خواهد داشت.

وی با بیان اینکه آمریکا جهان را به سمتی می برد که تسلیحات خود را گسترش دهد، گفت: امروز که پیمان موشکی نابود شده است، آمریکایی ها می گویند که قرارداد جدید و جامع در عرصه موشکی باید امضا شود.

گفتنی است، هفته گذشته نیز ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در نشست خبری هفتگی خود در واکنش به پرسش ایرنا در خصوص موضع روسیه درباره تحریم وزیر خارجه ایران اعلام کرد که روسیه این اقدام را محکوم می کند اما نمی داند که چرا آمریکا از اقدامات شکست خورده (تحریم) علیه ایران دست برنمی دارد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۸۷۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود