Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح تاکید کرد که رهبری فلسطین در عملکرد سیاسی‌ خود بر دفاع از حق و حقوق ملی و مشروع ملت فلسطین تمرکز دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم السابع، صائب عریقات، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در جریان دیدار با مسئولان فلسطینی تاکید کرد که رهبری فلسطین در عملکرد سیاسی‌ خود بر دفاع از حق و حقوق ملی و مشروع ملت فلسطین تمرکز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عریقات خاطرنشان کرد: رهبری فلسطین همچنین بر انتقال از تشکیلات خودگردان به تشکیل کشور بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی در خصوص پرونده فلسطین از جمله قطعنامه ۲۴۲ و ۳۳۸ شورای امنیت تمرکز دارد که این قطعنامه‌ها تاکید دارد اراضی فلسطینی اراضی اشغال شده است و هرگونه تغییری در ماهیت حقوقی آن اقدامی باطل و مردود است.

وی همچنین تاکید کرد: رهبری فلسطین کسی را مامور نکرده تا به نمایندگی از ملت فلسطین صحبت کند و هرگز نمی‌پذیرد کسی در امور آن مداخله کند و یا چیزی را بر آنها دیکته کند.

عریقات در ادامه افزود: سازمان آزادی‌بخش فلسطین با طرف اسرائیلی هشت توافقنامه امضا کرده اما تل‌آویو به هیچکدام از آنها به ویژه توافقی در خصوص مرحله انتقالی که در آن بسط و گسترش حاکمیت فلسطین بر تمام اراضی کرانه باختری و نوار غزه قید شده، پایبند نبوده است.

توافق‌های امضا شده با طرف اسرائیلی عبارت از توافق اوسلو در سال ۱۹۹۳، توافق غزه اریحا در سال ۱۹۹۴، توافق اقتصادی پاریس در سال ۱۹۹۴، توافق انتقالی در سال ۱۹۹۵، توافق الخلیل در سال ۱۹۹۷، توافق وای‌ ریفر در سال ۱۹۹۸، شرم‌الشیخ در سال ۱۹۹۹ و عبور و مرور در سال ۲۰۰۵ است.

 این مسئول ساف همچنین تصریح کرد: اشغالگران اسرائیلی از تمامی توافقاتی که با تشکیلات خودگردان فلسطین امضا کرده، شانه خالی کرده‌اند و بر باقی ماندن نظام خودگردان که تحت اشغال رژیم صهیونیستی باشد، برای ممانعت از تشکیل کشور فلسطین اصرار دارند.

وی ادامه داد، مساله مورد توجه دیگر که رهبری فلسطین بر آن تمرکز دارد، حمایت از تصمیم مستقل ملی، مخالفت با به بازی گرفتن وضعیت داخلی فلسطین که این اقدام توسط برخی کشورهای منطقه از طریق نوار غزه انجام می‌شود، است و مساله مورد توجه سوم، تقویت انسجام داخلی و پایان دادن به دودستگی‌ها بر اساس اجرای توافق آشتی با جنبش حماس در سال ۲۰۱۷ و محافظت و حمایت از ائتلاف بین‌المللی حامی مساله فلسطین است.

عریقات تاکید کرد که به رغم تمامی چالش‌های پیش روی فلسطین و پرونده آن، اما این پرونده همچنان جزو اولویت‌های بین‌المللی است و از اهتمام ویژه‌ای برخوردار است.

وی همچنین عنوان داشت: استراتژی فلسطین بر پایان دادن به اشغالگری و تشکیل و استقلال کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ و همچنین انتقال از تشکیلات خودگردان به مرحله تشکیل کشور و اتخاذ اقداماتی برای پیگرد اشغالگران به خاطر ارتکاب جنایات به ویژه در زمینه شهرک‌سازی تمرکز دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فلسطين رژيم صهيونيستي صائب عریقات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۸۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد