Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشست خبری سریال تلویزیونی «محرمانه» با حضور عوامل این مجموعه تلویزیونی امروز در سازمان رسانه‌ای اوج در جمع اهالی رسانه برگزار شد. تاریخ انتشار: 14:34 - 14 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۳۹۲۴۰

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، نشست خبری سریال تلویزیونی «محرمانه» با حضور عوامل این مجموعه تلویزیونی امروز در سازمان رسانه‌ای اوج در جمع اهالی رسانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست خبری کارگردان اثر مسلم تهرانی، ساناز سماواتی، فاطمه هاشمی، جواد خواجوی بازیگران سریال و عطا پناهی تهیه‌کننده محرمانه حضور داشتند و به سوالات خبرنگاران در قبال این سریال پاسخ دادند.

عطا پناهی تهیه کننده سریال محرمانه در ابتدای این نشست خبری گفت: سریال محرمانه در دو فصل تهیه شد در هر فصل به مشکلات نوجوانان با رویکرد روانشناسی پرداختیم. مثل دختری که احساس زشتی می‌کند یا پسری که زود پرخاشگر می‌شود. بعد از اتمام فصل اول یک نظرسنجی برگزار شد و ما از محتوای آن و اکران‌های خصوصی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که رویکردمان را در چه زمینه‌هایی باید تغییر دهیم. در فصل دوم، ۳۴ قسمت تهیه کردیم و به موضوعاتی مثل کار گروهی، انتخاب و... پرداختیم.

وی درباره همکاری با سازمان اوج تاکید کرد: من چند سال پیش چند طرح مستند به اوج ارائه کردم و اوج پای کار آمد و تعداد زیادی مستند برای گروه سنی نوجوان تولید شد. کار‌های رسانه‌ای ما برای نوجوانان فقط یک جشنواره فیلم کودک و نوجوان است که آن هم با اکران‌های محدود برگزار می‌شود و نکته مهمی است که به آن باید اشاره شود این است که این گروه سنی فراموش شده‌اند.

مسلم تهرانی کارگردان سریال محرمانه درباره استقبال مردمی از این اثر گفت: ما در چند مرحله نظرسنجی‌هایی داشتیم در حین پخش آمار جالبی از استقبال مخاطب داشتیم. سعی کردیم تا حدی هنجار‌های معمول را جا به جا کنیم که کمی هم ریسک داشت و ممکن بود مخاطب پس بزند، ولی نتایج خوبی بود. این نوجوانان همه دوره‌های بازیگری دیده بودند و ما آن‌ها را از آموزشگاه‌های بازیگری انتخاب کردیم.

تهیه کننده محرمانه ادامه داد: من ۱۳ سال است که معلم هستم و می‌دانم که مظلوم‌ترین گروه سنی گروه نوجوان است. نوجوان نه موسیقی مخصوص خود را دارد نه فیلم سینمایی و نه دیگر حوزه‌ها برای او فعالیتی دارند بنابراین ما برای این سن به ایده محرمانه رسیدیم و دنیای مینی مال را طراحی کردیم. به نظرم با حضور علی فروغی در شبکه سه اتفاقات خوبی شکل گرفته و شبکه مهمی است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم که برنامه از این شبکه پخش شود.

ساناز سماواتی بازیگر این سریال درباره حضورش در این اثر اضافه کرد: از وقتی که برنامه پخش می‌شود مردم جلوی من را می‌گیرند و از من سوالاتی می‌پرسند درباره اینکه چطور با فرزندشان رفتار کنند و مرا با یک روانشناس اشتباه می‌گیرند.

حسین رفیعی بازیگر این سریال در تماسی تلفنی درباره حضورش در محرمانه گفت: بعد از زمانی که من نیمرخ را کار کردم شاید محرمانه تنها کاری بود که صادقانه دوستش داشتم شاید به لحاظ زمان پخش خوب است بیشتر حمایت شویم. متاسفانه حدود هشت سال است که ما به حمایت اسپانسر‌های مالی تکیه می‌کنیم و شاید برای آن‌ها گروه نوجوان اهمیتی ندارد. یکی از خوش‌فکری‌های این مجموعه این بود که در آن از نوجوانان استفاده شد، چون بسیاری از کلاس‌های کنکوری و بازیگری برگزار می‌شود، اما این نوجوانان کمتر می‌توانند از نتایج ان‌ها بهره ببرند.

مهدی ابراهیمی دیگر بازیگر این سریال در مورد حضور نوجوان در اثر اضافه کرد: روز اول حدود ۴۰ نفر نوجوان به معرفی شد که برخی جلسه اول و برخی حتی یک روز مانده به کلید خوردن سریال تغییر کردند. اولین نکته‌ای که لازم بود به بچه‌ها آموزش دهیم این است که صدای خودشان خوب است و نیازی به صداسازی نیست یا استایل‌شان طبیعی است و نمی‌خواهد مثلا ابروی خود را بالا و پایین ببرند.

جواد خواجوی درباره نقش خود در این سریال گفت: شهرام دده بالا فوق لیسانس دارد، اما به دلیل شرایط زندگیش در رستوران کار می‌کند شهرام روی کاغذ چیز دیگری بود و در اجرا به کاراکتر دیگری تبدیل شد. من اگر تیکه کلامی استفاده کردم با کارگردان هماهنگ می‌شد و بازخورد‌هایی گرفتم که خوب بود.

کارگردان اثر درباره نگاه اصلی سریال محرمانه ادامه داد: سعی کردیم نگاهی انتقادی به سیستم آموزش و پرورش داشته باشیم و به دلیل اینکه خودم از یک خانواده فرهنگی هستم این حق را به خود می‌دادیم که این انتقادات را مطرح کنیم. ما یک تیم روانشناسی هم داشتیم و برنامه با کمک این روانشاسان ساخته شد.

وی درباره کمدی موجود در محرمانه اظهار کرد: ما قرار نیست از بیننده خنده بگیریم، اما چند شوخی خوب داریم و اگر قرار باشد همان‌ها هم حذف شود، سریال آسیب می‌بیند. با این حال شکرخدا اکنون تعامل خوبی با بازبین‌ها داریم البته کار از شبکه‌های دیگر هم پخش می‌شود و ظاهرا شبکه امید این مجموعه را با نگاه خودش روی آنتن می‌برد و تدوین مجددی روی آن انجام می‌دهد.

پناهی درباره استقبال مردم از سریال محرمانه افزود: رغبت مردم نسبت به چند سال پیش به شبکه‌های ماهواره‌ای کم شده است و مردم از اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی برنامه را رصد می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره کیفیت محتوایی برنامه گفت: فصل دوم با فصل اول تفاوت دارد و کیفیت ان بهتر شده است داستان‌های دنباله تری را بررسی می‌کنیم. طیف عمده‌ای با این غالب ارتباط برقرار کردند. ما هرگز ادعایی نداریم که در نقطه بهترین هستیم همین جا خواهش می‌کنم ما را نقد کنند و به جان می‌خریم. نمی‌دانم که می‌توانم آمار را بگویم یا نه، ولی می‌توانم بگویم آمار خوبی بوده است و اتفاقا بعد از نطرسنجی‌ها برنامه بازپخش هم پیدا کرد.

پناهی درباره ساخت فصل سوم محرمانه خاطرنشان کرد: اگر شبکه سه به ما پخش در پنجشنبه و جمعه را هم بدهد پخش این برنامه تا اول محرم تمام می‌شود و فعلا صحبتی درباره ساخت فصل سوم نشده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سریال محرمانه مسلم تهرانی جواد خواجوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟

نشست نقد و بررسی سریال حشاسین با حضور حجت‌الاسلام مهدی فرمانیان استاد تمام دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام سید علی بطحایی مدیر کل پژوهش دانشگاه ادیان و مذاهب، فرقه‌شناس و پژوهشگر جریان‌های اسلامی و مهدی علمی دانشور استادیار ادیان شرق دانشکده ادیان و مذاهب برگزار شد.

بطحایی بحث خود را با موضوع جریان‌های فکری مصر آغاز کرد و گفت: سریال حشاشین نسل جدید را درگیر کرده است. نسل جدید بر خلاف ممانعت‌ها این سریال را دیدند. نظر کلی بنده از سریال همان ضرب المثل معروف است که گفت «بعضی‌ها کج گفتند، اما رج گفتند.» کج گفتنش با آقای دکتر فرمانیان و دانشور است و رج گفتنش با من. رج گفته یعنی برنامه و هدف دارد و کار او روی حساب است. روی جریان‌های فکری، این سریال را ارائه داده است. این سریال را در قد و قواره سریال تاریخی نبینیم بلکه این فیلم، یک نبرد جریانی است که صحنۀ آیندۀ جهان اسلام را تشکیل می‌دهد. نبرد جریان‌های فکری در این اتفاق رخ می‌دهد. به چه معنا؟ جریان شناسی جهان اسلام حوزه مغفولی است. آینده پژوهیِ آن، مغفول‌تر است و از همه مغفول تر، نبرد بین جریان‌هاست که صحنه آینده جهان اسلام را شکل می‌دهد. در مصر و تونس و مغرب و ترکیه همین گونه است. تلاقی جریان‌ها صحنه آینده جهان اسلام را می‌سنجد.

وی افزود: اسلام سنتی خیلی در تلاقی با جریانات وارد نمی‌شود و حاشیه امنی برای خود دارد. روشنفکری هم بدنه‌ی مردمی ندارد و حضور اجتماعی هم نمی‌تواند داشته باشد؛ منتها سه جریانِ اسلام سلفی با قرائت جامعی که دارد و نیز اسلام سیاسی و اسلام سکولار صحنه‌ی آینده جهان اسلام را می‌سازند که باید در حوزه آینده‌پژوهی به آن توجه کنیم تا به مشکلی برنخوریم. 

سریال حشاشین به نزاریان شام ارتباط دارد

بطحایی گفت: باید به نکته‌ای توجه شود؛ اگر توجه نکنیم، بقیه تحلیل‌ها فایده نخواهد داشت. چون بعضی می‌گفتند این سریال آمده تا ولایت فقیه یا مهدویت را بزند، اما سرحلقه این سریال این است که چرا مصر این دغدغه را داشت؟ چون نزاریان ارتباطی به مصر ندارد. نزار پس از اینکه از خلیفه نهم عزل می‌شود، مدت کوتاهی به اسکندریه مصر می‌رود و مدتی در آنجا می‌ماند. برای اینکه نشان دهد من حکومت دارم، سکه‌ای ضرب می‌کند که ظاهراً در موزه آقاخان تورنتو نگهداری می‌شود. مدت کوتاهی حکومت می‌کند و بعد لشکری می‌آید و او را می‌کشند؛ بنابراین این سریال به مصر مربوط نیست به لوئانته یا نزاریان شام ارتباط دارد و عمدۀ آن به ایران مرتبط است. مصر به خاطر مصرف داخلی و مخالفت با اسلام سیاسی و آمادگی جهان اسلام به این سریال پرداخت. بعید هم نیست در آینده به دیگر جریان‌ها و فرقه‌ها بپردازند و ما با اسلام سیاسی‌هراسی مواجه شویم. پنج قسمت اولش است که به اسلام سیاسی برخورده است.

مصر لیدر جریان فکری جهان اسلام است

وی با طرح این سؤال که در مصر چه اتفاقاتی افتاد، گفت: باید موج‌های تاریخی مصر را یک مرور کنیم و بعد ببینیم اسلام سنتی و سایر جریان‌های فکری چه واکنشی نسبت به این موج‌ها داشتند. از ۲۲۶ سال قبل در ۱۲۱۳ قمری یا ۱۷۹۸ میلادی که ناپلئون حمله می‌کند و می‌گویند توپ‌های ناپلئون مسلمانان را بیدار کرد، تقریباً ۶ موج مصر را فرا گرفت. مصر با بقیه کشور‌های عربی تفاوت دارد. کشور‌های عربی پول دارند، اما مصر پول ندارد. 

بحطایی ادامه داد: کتابی با نام «مصر از زاویه‌ای دیگر» از خانم جمیله کدیور منتشر شده است. سفرنامه ۳۰۰ صفحه‌ای جریانات فکری را در آن بازه زمانی خوب ریشه‌کاوی کرده است. مصر مهم است. شناخت مصر مهم است. این سرزمین، لیدر جریان فکری جهان اسلام است. از ۲۲۶ سال قبل تا الان جریان اول که تاکنون ادامه دارد، محمدعلی پاشا و طهطاوی بود. کتابی با عنوان «تخلیص الابریز فی تلخیص با‌ریز» نوشته شد. یعنی پاکسازیِ آب را بیاور تا چهره مشعشع پاریس را نشان دهیم. در این کتاب اولین واکنش‌هایی که اسلام نسبت به مدرنیته و حمله ناپلئون دارد و علت عقب ماندگی اسلام را خوب تحلیل کرده است. اینها نسل اول هستند که با سخت‌افزار‌های غرب مواجه می‌شوند که چرا غرب از جهت‌های مختلف جلوتر از ما است. این جریان شکست می‌خورد.

این پژوهشگر فرقه‌ها گفت: نسل دوم امثال سید جمال است که بیداری اسلامی را مشخص می‌کند و عبدُه که اسلام انقلابی و بیداری را مطرح می‌کنند. نسل سوم، با جنگ جهانی اول مواجه می‌شود که سعد زغلول است. در این دوران بریتانیا جدا می‌شود. 

روح فرهنگیِ حاکم بر مصر را تفکرات سکولار شکل می‌دهد

وی با اشاره به اینکه از کنار نسل چهارم و پنجم سه جریان شکل می‌گیرد، افزود: یکی پان عربیسم است به سردمداری جمال عبدالناصر. او ناسیولانیست دیکته‌ای و دیکتاتوری است. دوم، حسن البناء است که در همین دوران، شکل‌گیری اسرائیل را شاهدیم. پان‌عربیسم در مصر خودش را خوب نشان می‌دهد. در کنارش طه حسین است که نباید آن را متعلق به گذشته بدانیم. دقیق‌ترین بسته‌ای که درباره سکولاریزم و لیبرالیسم در مصر ارائه می‌شود، متعلق به اوست. در کتاب‌های «فی الأدب الجاهلی»، «فی التاریخ الجاهلی» و «مستقبل الثقافة فی مصر» اندیشه خود را می‌گوید. تکلیف خودش را مدرنیته مشخص می‌کند. به جهان اسلام نسخه می‌دهد که چه قسمت‌هایی از فرهنگ غرب را بگیریم. وزیر امروزین مصر می‌گوید روح فرهنگیِ حاکم بر مصر، طه حسین است.

بطحایی گفت: الان در مصر دوئلی بین اسلام سیاسی و اسلام سکولار است. تقریباً اسلام سنتی جمع شده است. تنها یکی از مشاوران احمد الطیب گفته بود سریال حشاشین به فرقه‌گرایی منتج می‌شود. اسلام سنتی در مصر اسلام کاملاً کنترل شده است. در هر صورت الأزهر واکنش مطلوبی ندارد. اما میدان‌دار در تمام این صحنه‌ها، خالد منتصر و عکاشه است. اینها افراد تأثیرگذاری هستند. پزشک خالد در خیلی از حوزه‌ها وارد شده و سکولاریزم است. او دو سفر به آلمان و هلند می‌رود. می‌گوید واکنش‌ها را نسبت به حشاشین می‌دانم. با مسلمانان هلند که صحبت کردم، از لحاظ لهجه انتقاد کردند،، اما از نظر جریانی می‌گویند، به نظر ما بهترین فیلمی است که توانسته اسلام سیاسی و تکفیری‌ها را منکوب کند.

وی با تصریح بر اینکه خوراک این فیلم کاملاً جریان‌شناسانه است و تاریخی نبینیم، در بیان راهکار گفت:، اما چکار کنیم؟ به ذهنم می‌آید اسلام سنتی و مراجع تقلید باید سکوت کنند، همچنان که خود اسماعیلی‌ها سکوت کردند. صحبت درباره نزاریان باید متولی داشته باشد. ایران جزو تاریخش است، اما درباره حشاشین که مقداری مسئله دارد، نمی‌تواند صحبت کند. باید امثال آقاخان صحبت کنند. ما انتظار داریم وارد صحنه شود. البته آقای داریوش محمدپور از مؤسسه اسماعیلیه واکنشی داشت.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • چرا کشوری مثل مصر سریال «حشاشین» را ساخت؟
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت
  • اسم جدیدترین سریال مهران مدیری لو رفت + جزئیات
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!/ «چه تکاپوی رقت انگیزی»
  • از فصل دوم جایگزین نقش کژال شدم/ پیشنهادات کاری دیگری دارم اما تصمیم نگرفته‌ام
  • واکنش کیهان به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی: جعلی است و ارزش جواب ندارد
  • شرافتی: رانندگی مینی‌بوس در «نون‌خ۵» برای من چالش‌برانگیز بود
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...