Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید روزبه ترانه سرا در گفت و گو با خبرنگارحوزه موسیقی  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، موسیقی کشور اصلا اوضاع خوبی ندارد، بی سروسامان است و به شهرفرنگ تبدیل شده است، عوامل زیادی هم در ایجاد این فضا نقش دارند از جمله فرهنگ سازی‌های اشتباه از سوی کسانی که در راس امور قرار دارند و مخاطبان هنر اول که از این شرایط استقبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: صدا‌های خوب به انزوا رفته و شنیده نمی‌شوند چرا که در حال حاضر تبلیغات حرف اول را می‌زند و هزینه‌ای باورنکردنی دارد بطوریکه آهنگ‌های یک خواننده در ماشین‌ها پخش می شود تا ترویج پیداکند و یا هزینه بسیاری صرف تبلیغ در صفحات مجازی برای شنیده شدن یک اثرمی شود.

روزبه درباره تجارتی که در موسیقی کنونی شکل گرفته اظهار داشت: در شرایط موجود موسیقی کشور این تهیه کنندگان هستند که سود اصلی نصبیشان می‌شود وخوانندگان تبدیل به ابزاری برای پول درآوردن آن‌ها شده اند. خواننده هیچ اختیاری از خودش ندارد و از رنگ پیراهن تا مدل مویش به سلیقه تهیه کننده است، زیرا شخص خواننده فقط به دنبال شهرت است و اهمیتی نمی‌دهد که حامی مالی او به سرعت درحال پول درآوردن و در اختیار گرفتنش است.

او در خصوص موسیقی‌هایی که توسط کودکان شنیده می‌شود، گفت:چرا باید یک قطعه در تمامی مدارس پخش شود وآموزش وپرورش را مقصر بدانند؟ این کودکان، موسیقی با این سبک را در خانه شنیده اند، کامل حفظ هستند و با این آهنگ هم خوانی می‌کنند، مشکل اینجا است که اصلا چرا باید چنین موسیقی‌هایی در خانه‌ها شنیده شود ودر اختیار کودکان ما قرار گرفته شود، باید فکری اساسی‌تر به حال اوضاع کنونی موسیقی کشور کرد. در زمان کودکی ما، خوانندگانی مانند افتخاری فعالیت می‌کردند و معرفت شنیداری را در ما ایجاد می کردند اما نسل امروز با این دست موسیقی‌ها چه درکی از شعر وتصنیف و هنر اصیل ایرانی خواهد داشت؟

این ترانه سرا در ادامه درباره خواننده‌های یک شبه گفت: برخی خوانندگان حال حاضر تاریخ مصرف دار هستند و خود تهیه کننده نیز به این امر واقف است، اما اهمیتی ندارد چراکه برای تهیه کننده به دست آوردن پول و برای خواننده شهرت زودهنگام ارزشمند و در اولویت است.

روزبه در خصوص قدرت پول در فضای موسیقی گفت:خواننده‌ای که اوضاع مالی خوبی دارد ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است برای اینکه تیتراژ یک سریال را بخواند، با این شرایط اگر کسی بهترین صدا واستعداد را هم داشته باشد مجالی برای فعالیت ندارد. واقعا اگر کسی سرمایه گذار قدرتمند یا پول زیادی نداشته باشد، شنیده نمی‌شود واین امر کاملا به بدنه موسیقی کشور آسیب جدی خواهد رساند چراکه با گذشت زمان آنقدر موسیقی های فاخر کمرنگ می‌شوند تا به طور کامل از بین بروند.

امید روزبه درباره پولی که از کنسرت‌ها به دست می‌آید، گفت:هیچگونه سودی از این درآمد‌ها در جیب هنراول نمی‌رود و فقط به جیب یک سری افراد وموسسات که کاملا قدرت دارند هر روز پُر می‌شود و تمامی سالن‌های کنسرت را دراختیار گرفته اند.

سر خوردگی در افراد متعهد هرروز بیشتر می‌شود

این ترانه سرا با اشاره به اینکه سرخوردگی درافراد کاربلد ومتعهد بیشتر می‌شود، عنوان کرد: زمانیکه یک ترانه سرا یا خواننده شاهد این موضوع است که کسانی که کار‌های سطح پایین وبدون اصول وچارچوب ارائه می‌دهند بسیار مورد توجه قرار می‌گیرند وشنیده می شوند و درآمد خوبی کسب می‌کنند سرخورده و از ارائه کار خوب و با کیفیت دل سرد می‌شوند.

وی افزود: این مسیری که هنر اول در پیش گرفته و به سمت تجاری شدن در حال حرکت است باعث شده تا جوانان و کودکانمان الگو‌های درستی نداشته باشند، آیا الان یک کودک ۱۰ ساله بزرگان موسیقی کشور را می‌شناسد؟ آیا از موسیقی اصیل ایرانی اطلاعاتی دارد؟

روزبه پیرامون اینکه هنر اول درمسیر نابودی قرار گرفته است، اظهار کرد:اگر با این فرمان جلو برویم اوضاع هرروز بدتر خواهد شد و کسانیکه کارخوب ارائه می‌دهند یا باید کناره گیری کنند یا باید آن‌ها نیز همرنگ جماعت بشوند.

امید روزبه در پایان گفت: حدود ۱۰ سال دیگر اثرات این نابسامانی‌ها مشخص می‌شود و امیدوارم مسئولان هر چه زودتر فکری به حال هنر اول بکنند تا اوضاع از این بدتر نشود.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی سنتی موسیقی پاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!

 

به گزارش تابناک به نقل از خبر ورزشی، از اواسط سال ۱۳۸۸ قرار بر این شد که آهنگ اختصاصی باشگاه پرسپولیس ساخته شود و اتفاقا برای تکمیل پروژه مذکور گروهی از بزرگان این باشگاه دعوت شدند تا بخش‌هایی از آهنگ مورد نظر با صدای آن‌ها ضبط شود. حرکتی که چند ماه به طول انجامید و بسیاری از بزرگان پرسپولیس برای تکمیل پروژه مذکور به استودیو رفتند و اجرا کردند.

این روزنامه هم هفتم اردیبهشت سال ۱۳۸۹ گزارشی اختصاصی از حضور علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا در استودیوی محل ضبط این سرود منتشر کرد و در مورد علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا که برای شرکت در پروژه مذکور به استودیو رفته بودند، نوشت. علی دایی قسمتی از این سرود را خواند و مهدوی‌کیا هم در دکلمه آن مشارکت داشت. سرودی که هم اکنون در اینترنت موجود است و ماندگار شد.

دیگر خبرها

  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • شیرین سعیدی: از شنیده شدن خبر بازداشت خود شوکه شدم!
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • عکس| تیپ مژده لواسانی در کنسرت روزبه بمانی
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • متعهد به برق رسانی یکسان در افغانستان هستیم
  • صنعت نشر هند برای تولید کتاب‌های صوتی با هوش مصنوعی آماده می‌شود