Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی یزد گفت: با افزایش عرضه مرغ به کشتارگاه ها و بازار شاهد کاهش قیمت مرغ نیز خواهیم بود چراکه اگر عرضه زیاد شود، تقاضا نیز تنظیم خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسئول ستاد تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در رابطه با قیمت تولید و عرضه مرغ در این استان، گفت: در وضعیت تولید و عرضه مرغ کمبودی نداریم و مرغ به میزان کافی در سطح بازار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید حسین بخشایش، در رابطه با قیمت گذاری مرغ نیر اذعان داشت: دولت با بررسی جوانب مختلف، قیمت مرغ 12هزار و 900 تومان در هرکیلوگرم به صورت سراسری اعلام کرده است.

وی ادامه داد: هر چند مرغ به قیمت ها بالاتر در بازار عرضه می شود اما ملاک قیمت 12 هزار و 900 تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می شود.

وی افزود: با افزایش عرضه مرغ به کشتارگاه ها و بازار شاهد کاهش قیمت مرغ نیز خواهیم بود چراکه اگر عرضه زیاد شود، تقاضا نیز تنظیم خواهد شد و حتی می توانیم شاهد کاهش قیمت مرغ نیز باشیم همانگونه که در مقطعی قیمت در بازار ارزان تر از قیمت تعیین شده توسط دولت بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: فصل تابستان و گرمای زیاد باعث شده تا مرغداران با احتیاط بیشتری نسبت به جوجه ریزی اقدام کنند به همین علت عرضه مرغ در بازار کمتر شده است اما کمبودی نداریم.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده تولید مرغ در استان یزد به نسبت استان های دیگر بیشتر است به همین دلیل مرغداران نیز با مشکلاتی در تولید و عرضه مرغ مواجه هستند.

 مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی یزد، اذعان داشت: در رابطه با نهاده های دامی نیز در حال حاضر کمبودی در استان یزد نداریم و نهاده های لازم برای دامداران و مرغداران به میزان کافی تامین شده و می شود.

انتهای پیام/م*       

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم

ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته وجود ندارد، گفت: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک ،بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و شش هزار و۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت‌های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

 سیدصمد ضیائی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرماو گرما، توان گیاهان را افزایش می دهند، گفت: با مصرف این کودها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.

وی تصریح کرد: مادر یک دهه اخیر و قبل از سال۱۴۰۱در مصرف کودهای فسفاته وپتاسه نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه تحقیقات آب و خاک کشوردچار کم‌مصرفی شده بودیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان طی سال های۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با افزایش آگاهی و دانش کشاورزان به لزوم مصرف بهینه و متوازن‌کودهای فسفاته پتاسه‌و ازته در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره وری در تولید شده است.

این مقام مسئول از استقبال کشاورزان از مصرف این محصولات کودی خبر داد و یاد آور شد: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک ،بیش از سه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته و شش هزار و ۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

ضیائی با تاکید اینکه مشکلی در تامین و تدارک کود های پتاسه و فسفاته وجود ندارد، خاطرنشان کرد: امسال باید بر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه،۳۳ هزارو۸۱۳ تن انواع کود فسفاته تامین شود که تاکنون ۱۹ درصد به میزان شش هزار و۳۱۲ تن تامین شده است و این موضوع برای کودهای پتاسه با توجه به۲۴ هزار و ۵۹۰ تن سهمیه تعیین شده به میزان هفت و ۴۴۴ تن محقق شده است.

ضیائی در پایان از کشاورزان خواست تا نهاده‌های مورد نظر خود از جمله انواع کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب جدید ابلاغ شده از شبکه‌های رسمی این شرکت تهیه کنند تا شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلالان نقره داغ شدند؛ تعیین قانون قیمت‌گذاری در بازار مسکن
  • کف و سقف قیمت مسکن و اجاره تعیین می‌شود
  • دست کوتاه تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه/ راه پر پیچ و خم است!
  • بازار سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی تامین است
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • هدفگذاری صادرات ۱۵۰ هزار تن تخم مرغ در سال ۱۴۰۳
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟