Web Analytics Made Easy - Statcounter

 مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با اشاره به دپوی حجمی از گوشت ها در گمرگ شهید رجایی بندرعباس گفت: متاسفانه مقداری گوشت در این گمرگ دپو شده بودند که این موضوع از سوی گمرک ایران به وزارت اموراقتصادی و دارایی مطرح شد علی رغم اینکه گمرک وظیفه‌ای نسبت به کالاهای اظهارشده ندارد پیگیری‌های لازم در جهت اظهار و ترخیص کالا صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی- وی در ادامه با تاکید بر اینکه گوشت‌های اظهارشده به گمرک در حداقل زمان ممکن فرایند ترخیص را طی کرده‌اند،‌ افزود:‌حداکثر زمان انجام تشریفات چند ساعت بوده و هیچ تاخیری در گمرک وجود ندارد. چرا که این کالا در مسیر سبز گمرکی تعریف شده و بلافاصله ارزیابی سیستمی صورت گرفته و به درب خروج گمرک برای ترخیص هدایت می‌شود.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران  اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات مربوط به گوشت‌های وارداتی مربوط به تاریخ اعتبار مجوزهای ثبت سفارش محموله‌ها می‌شود که در این زمینه مشکلی وجود ندارد و کالاهای اساسی فاقد مجوز ثبت سفارش معتبر، امکان پذیرش اظهارنامه آنها وجود دارد حتی اگر تاریخ اعتبار مجوز ثبت سفارش پس از اظهار یا قبل پایان انجام تشریفات گمرکی یا خروج منقضی شود گمرک نسبت به پذیرش این مجوزها اقدام کرده و تاخیری از این ناحیه متوجه کالا نیست.

ارونقی بیان کرد:بدلیل فسادپذیری کالاهایی مانند گوشت تسریع و تسهیل ترخیص با توجه به شرایط کشور در دستور کار است بنابراین مشکلی از این جهت نیز وجود ندارد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: گمرک بندر شهید رجایی گوشت های وارداتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین

تین نیوز

گمرک ایران اعلام کرد: ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال ۱۴۰۳ با تدوام شیب افزایشی در ماه های اخیر، به رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، طبق اعلام روابط عمومی گمرک ایران، این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: در فروردین ماه سال جاری، ۴۸۶ هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، ۳۷۷ هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و ۲۰۳ هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • توقیف ۴۴ هزار تُن روغن غیرقابل مصرف‌ در بندر شهید رجایی
  • پایان آخرین تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری نیروگاه شهید رجایی
  • اژه‌ای: وضع بنادر و انبار گمرکات با نقطه مطلوب فاصله دارند
  • با نقطه مطلوب وضعیت بنادر ،‌گمرکات و انبارها فاصله داریم
  • وضعیت بنادر، گمرکات و انبارهای «تملیکی» و «توقیفی» بهتر شده است
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • شرایط خرید کامیونت فورس در بورس کالا ابلاغ شد
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین