Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان اسدآباد چند سالی است که درگیر مسئله عدم ثبات مدیریتی است و پس از ماه ها همچنان برخی از ادارات یا بدون رییس و یا با سرپرست اداره می‌شوند؛ به گونه ای که به عنوان شهر سرپرستان معروف است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ ۱۶ تیرماه امسال بود که با معارفه مجید درویشی فرماندار شهرستان اسدآباد، موضوع “اداره ۱۵ دستگاه اجرایی این شهرستان با سرپرست”، سوژه داغ خبری رسانه ها شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرستان اسدآباد چند سالی است که درگیر مسئله عدم ثبات مدیریتی است و پس از ماه ها همچنان برخی از ادارات یا بدون رییس و یا با سرپرست اداره می‌شوند؛ به گونه ای که به عنوان شهر سرپرستان معروف است.

می‌توان گفت که با وجود سرپرست در مدیریت برخی از ادارات، افراد مسئول انگیزه ای برای کار ندارند چرا که صندلی های که بر آن تیکه زدند را لرزان می بینند؛ و این صندلی های لرزان در کنار صدها مشکل و مسائل اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی و غیره موجب شده که اسدآباد همچنان از ریل توسعه و پیشرفت خارج شود.

البته سرپرست اداره شدن با آفت هایی همراه است که نمی‌توان آن را کتمان کرد؛ نمونه از این آفتها عدم قدرت و اختیار تصمیم گیری‌ لازم و شجاعانه، بی نظمی، عدم انگیزه برای انجام کارهای اساسی و ماندگار، کندی در روند تصمیم گیری و اجرا، عدم اطاعت پذیری از سرپرست اداره توسط کارکنان، عدم برنامه‌ریزی درست و نظارت و کنترل امور است که باعث آشفته بازاری شهرستان شده است.

اگرچه شاید این سرپرست بودن مدیران بهانه ای باشد اما باید این مهم تعیین تکلیف شود تا ببنیم مدیران دیگر چه در دست خواهند داشت برای کوتاهی در حق این شهر!.

این بار موضوع سالها سرپرست بودن بسیاری از مدیران ادارات این شهرستان، از سوی امام جمعه مطرح شد و “تعیین تکلیف مدیران سرپرست ادارات شهرستان” خواستار شد.

اداره ورزش و امور جوانان، دانشکده علوم پزشکی، تبلیغات اسلامی، دانشگاههای پیام نور و آزاد اسلامی، شهرداری، اداره کار و رفاه اجتماعی، اوقاف و امور خیریه، بهزیستی و ثبت احوال از جمله اداراتی هستند که هم اکنون با سرپرست اداره می شوند.

استاندار همدان هم که بنا به گفته خود در سال ۸۱ دوره ای از خدمتش را گذرانده است، در روز معارفه فرماندار جدید اسدآباد در خصوص وجود سرپرست برای ادارات اسدآباد گفت: قابل پذیرش نیست که اینقدر در این شهرستان سرپرست باشد و باید این مهم را با مدیران کل تعیین تکلیف شود و فرماندار هم این مورد را پیگیری کند.

فرماندار شهرستان اسدآباد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار عصرهمدان، اظهار کرد: بعداز دستور استاندار و تأکید امام جمعه ما مدیران اداراتی که با سرپرست اداره میشوند را شناسایی کرده و برای ارتقاء مدیریشان با مدیرکل کل به گفتگو نشستیم.

مجید درویشی گفت: البته نشستهایی نیز با افراد مسئول سرپرست ادارات داشتیم و توان مدیریتی آنان را سنجیده و برنامه های آتی آنان شنیده ایم، برای برخی از مدیرانی که واجد شرایط ساکن شدن در شهرستان نداشتند، تصمیماتی گرفتیم که افرادی جایگزین شوند و البته مدیران سرپرستی که توان مدیریتی بالایی دارند را ماندگار و ارتقا ء آنان دهیم.

وی با بیان اینکه نماینده مردم در مجلس دخالتی در انتخاب مدیران ندارد، گفت: ۱۵ مدیر اداره با عنوان سرپرست اداره می‌شود که تاکنون حکم ۶ نفر از آنان از سرپرستی به ریاست ارتقا یافته است.

به گزارش عصر همدان، دلایل مختلفی در خصوص وجود این همه سرپرست در اسدآباد در پست مدیریتی وجود دارد که از جمله آنها می توان به عدم ثبات مدیریت در مسول ارشد یا تغییر تحول مدیریتی در پست فرماندار ،نگاه کج مدارانه مدیران کل استانی نسبت به این شهرستان و  یا سیاسی کاری و جناح بازی در این شهرستان باشد، که انتظار می رود  استاندارد نسبت به حل این مساله اهتمام ویژه بورزد و این مشکل را حل کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، احمد وحیدی، بعد از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان تهران طی سخنانی با بیان اینکه تهران یک پنجم جمعیت کشور را در خود جا داده است، گفت: تقسیمات کشوری یک ابزار برای اداره بهتر و رسیدگی بهتر به این جمعیت است.

وی گفت: در استان تهران توازن خوبی نداریم، در بعضی شهرهای استان وضع خوب است و در برخی شهرها وضعیت مناسبی نداریم.

وزیر کشور با بیان اینکه بحث تقسیم استان تهران مدتی است، مطرح شده است، گفت: هدف از تقسیمات استان تهران جلوگیری از تمرکززدایی و امکان رسیدگی بهتر به شهرهای کمتر توسعه یافته و اداره بهتر است.

وی اضافه کرد: سیاست دولت در راستای ایجاد عدالت و بهبود رفاه برای شهروندان است و برای بهتر اداره شدن، تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران را در برنامه داریم.

وحیدی جمعیت شهرستان‌های غرب تهران را سه میلیون نفر عنوان کرد و گفت: این جمعیت از میزان جمعیت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است لذا به منظور ابزار اداره، توسعه، توازن و عدالت بهتر استان‌های جدید در غرب و شرق تهران تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تقسیم تهران توسط دولت در دست بررسی است، گفت: برای این امر مصوبه مجلس را لازم دارد که باید توسط مجلس بعدی بررسی و تصویب شود.

وحیدی به انتقال پایتخت نیز اشاره کرد و گفت: این امر ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

دیگر خبرها

  • کمبود آرد در اسدآباد وجود ندارد
  • تقدیر از معلمان و مدیران نمونه در همدان + تصویر
  • عفاف و حجاب حافظ زندگی انسان‌ها است
  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • هیچ‌گونه کمبود آردی در اسدآباد نداریم
  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • مدیران شهرستان بوشهر پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی باشند
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • وحیدی: تقسیم استانی تهران نیازمند مصوبه مجلس است