Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:48:18 GMT

آغاز به کار نخستین مهرواره «داستان» آفرینش کانون

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۵۹۵۸۶

آغاز به کار نخستین مهرواره «داستان» آفرینش کانون

به گزارش خبرگزاری مهر، این مهرواره با حضور ۸۶ عضو برگزیده و ارشد داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش کانون پرورش فکری سراسر کشور از ۱۴ تا ۱۷ مرداد به میزبانی کانون تبریز برگزار می‌شود.

بر اساس این خبر، بعدازظهر اولین روز این مهرواره، کارگاه‌هایی ویژه اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور استادانی هم‌چون محمدرضا شمس، حسین سناپور، محمدحسن شهسواری، عبدالمجید نجفی و بهناز ضرابی‌زاده برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین روز نیز کارگاه ویژه‌ی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور با حضور محمدرضا گودرزی و حسین سناپور برپا خواهد شد.

در دومین روز از این مهرواره، نوجوانان عضو انجمن‌های ادبی کانون به خوانش آثار خود می‌پردازند، همچنین فرهاد حسن‌زاده و انسیه موسویان از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در اولین پنل با موضوع «طنز» حضور خواهند داشت.

بر اساس این خبر در روز ۱۵ مرداد، نوجوانان داستان‌نویس با حضور محمدجواد جزینی داستان کوتاهی از جلال آل‌احمد را با عنوان «خواهرم و عنکبوت» از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ نقد می‌کنند.

بر همین اساس محمدجواد جزینی، ابوتراب خسروی، نوید سیدعلی‌اکبر، احمد اکبرپور و طاهره ایبد، صبح روز چهارشنبه ۱۶ مرداد نیز کارگاه‌هایی با نوجوانان داستان‌نویس‌ کانون خواهند داشت.

همچنین کارگاهی نیز ویژه مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی در همین روز برگزار می‌شود.

دومین پنل نیز به موضوع «ژانر وحشت» اختصاص دارد که با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی و نوید سیدعلی‌اکبر در همین روز برگزار می‌شود.

این مهرواره با همت معاونت فرهنگی کانون صبح روز ۱۷ مرداد با تجلیل و قدردانی از نوجوانان داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش کانون در تبریز به کار خود پایان می‌دهد.

یادآور می‌شود این نوجوانان در دو مرحله داوری از بین ۴۴۰ شرکت‌کننده که ۵۸۰ اثر داستانی به اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون ارسال کرده بودند، از سوی فرزانه رحمانی، اعظم بزرگی و شراره هاشم‌دباغیان داوران این مهرواره، انتخاب شده‌اند.

کد خبر 4685445 حمید نورشمسی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبریز ادبیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۵۹۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری بعد از ظهر یک شنبه طی دیدار با مدیرکل و معاونان فرهنگی و اداری‌مالی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان اظهار کرد: حوزه فرهنگ، نیازمند توجه بیشتر است و چنانچه دغدغه مند این عرصه هستیم، لازم است از کانون و دیگر مجموعه‌های فرهنگی حمایت کنیم.

فرماندار رشت بر لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت تاکید کرد و گفت: غفلت متولیان، امکان نقش آفرینی دشمنان و تأثیر گذاری آموزه‌های آنان را در ذهن و ضمیر نسل کودک و نوجوان فراهم می‌کند.

وی بر همین اساس نیز نقش کانون را مهم ارزیابی و با قدردانی از اهتمام دست اندرکاران این نهاد فرهنگی در جهت جذب مخاطب و جذاب سازی فعالیت‌ها ادامه داد: افزایش ارتباط میان نسلی، مدیریت حضور آینده سازان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و همچنین، ایجاد بسترهای مناسب برای همراهی خانواده‌ها، از اولویت‌های مجموعه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

عاشوری با اشاره به اهمیت افزایش سواد رسانه‌ای کودکان و نوجوانان برای مواجهه با تهاجم فرهنگی بیگانگان و با ضروری توصیف کردن پیوست تربیتی فعالیت‌ها ادامه داد: برای فرهنگ سازی، لازم‌است از افراط و تفریط پرهیز کرده و با حمایت‌های مالی از فعالان فرهنگی و استفاده از نیروی انسانی توانمند نقش آفرین باشیم.

وی با تاکید بر اینکه توسعه فضاهای فرهنگی در دستورکار مسئولان است و با استقبال از راه‌انداری مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرستان رشت تصریح کرد: با تعریف طرح‌های عمرانی مناسب از سوی کانون، نسبت به تأیید پروژه و اختصاص منابع مالی لازم اقدام می‌کنیم.

کد خبر 6097370

دیگر خبرها

  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • «آفرینش تو برای ما مهم است» در برج آزادی آغاز به کار می‌کند
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • ترویج و آموزش مالکیت معنوی به کودکان و نوجوانان
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • فراخوان جشنواره راویان غدیر در استان قزوین
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره «هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان» کانون دراصفهان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری