Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان، گفت: ۱۷ نمایندگی مجاز خودرو به صورت پایلوت شرکت کرده‌اند اما حتی اگر نمایندگی‌ها تمایل به کار با نیروهای آموزش دیده از طرح آموزش دوگانه نداشته باشند، به آنها پروانه کسب رایگان داده می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان، روح الله چلونگر با بیان اینکه طرح آموزش دوگانه هیچ هزینه ای برای واحد صنفی نخواهد داشت اظهار کرد: اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک تمام هزینه‌های مربوط به اشتغال را در این مبحث پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نیروهای کار حرفه ای تربیت و زمینه اشتغال آنها فراهم شده همچنین تمام هزینه‌های صنفی حذف و اشتغال تضمینی انجام می‌شود.

چلونگر با بیان اینکه در ابتدای طرح ۱۷ نمایندگی مجاز خودرو به صورت پایلوت شرکت کرده اند، گفت: حتی اگر نمایندگی‌ها تمایل به کار با این نیروهای تربیت و آموزش دیده نداشتند، اتحادیه به این نیروها پروانه کسب رایگان می دهد زیرا هدف اصلی بعد از تربیت نیروی حرفه ای و ماهر، ایجاد اشتغال در سال رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار است.

رییس اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان به انعقاد تفاهم نامه این صنف با فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی نمایندگی ها با وجود کمبود نیرو از ترس بیمه و اداره کار، در جذب نیروی جدید دچار تردید هستند اما در این طرح اداره کل فنی و حرفه ای تعدادی نیروی رایگان دست به آچار را آموزش و تربیت می کند و تحویل بازار کار واقعی می‌دهد.

کار در محیط واقعی و ضمانت اشتغال راهبرد اصلی آموزش دوگانه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان نیز گفت: این تفاهم نامه جهت آموزش و تعمیر خودروهای سبک ما بین اتحادیه خودروهای سبک و فنی و حرفه ای در بهمن ماه سال گذشته امضا شد و از اردیبهشت‌ماه امسال این کلید خورد.

آرش اخوان طبسی تاکید کرد: با این تفاهم نامه در عمل ۲۰۰ میلیارد خودرو به سیستم فنی و حرفه ای تزریق شد، در حالی‌که این اداره در بهترین شرایط برای آموزش تنها یک دستگاه خودرو زانتیا، پژوه ۲۰۶ و خودرو چِری (Chery) داشت.

وی با بیان اینکه در دنیا یکی از موضوعات مهم در صنعت و خدمات نیروی کار ماهر است، گفت: پیشرفت و ترقی در دنیا در سایه نیروی متخصص ایجاد می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه معضل بیکاری امروز دغدغه مسئولان است، اظهار کرد: در حال حاضر تمام صنوف به دنبال نیروی کار هستند، اما فرد مناسب با آن شغل پیدا نمی شود که این اتفاق ما را به سمت بررسی نظام‌های پیشرفته مهارتی دنیا برد.

وی با بیان اینکه آموزش ها در دانشگاه ها و آموزش و پرورش در یک سیستم تئوری پیاده می شوند، افزود: آموزش های فنی و حرفه ای ۷۰ درصد به صورت عملی و ۳۰ درصد به صورت تئوری است.

اخوان در خصوص نظام آموزشی دوگانه، گفت: در آموزش عملی این نظام، ۳۰ درصد آموزش‌ها در واحد کارگاهی فنی و حرفه ای و ۷۰ درصد دیگر در یک واحد صنفی و تولیدی و به صورت کاملا عملی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه دو راهبرد اصلی نظام آموزش دوگانه، کار در محیط واقعی و ضمانت اشتغال است، تصریح کرد: نظام آموزش دوگانه استاندارد برای نخستین بار در یک صنف تاثیرگذار در حال پیاده شدن است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: اگر قرار است مشکل بیکاری کشور حل شود برای افراد جویای کار سیستم آموزش دوگانه باید پیاده شود، همچنین برای شاغلان صنعت سیستم صلاحیت حرفه ای باید پیاده شود.

به گزارش ایمنا، برای نخستین بار در کشور، طی تفاهم نامه ای میان اتحادیه خدمات فنی خودروهای سبک اصفهان و اداره کل فنی و حرفه ای، "نظام آموزشی دوگانه" در اصفهان پیاده سازی شد.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشتغالزایی خودروهای سبک سازمان فنی و حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۰۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت

به گزارش خبرگزاری مهر، حکمت الله هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان کرده است.

وی ادامه داد: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر داوطلب جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعان را بر عهده دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: یکهزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی و بهزیستی تأمین شده که پس از انجام معاینات مورد نیاز این فریم‌ها به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیمارستان درمان و توانبخشی در کنار خدمات دندانپزشکی راه اندازی شده که خدمات ویزیت و ارائه داروی رایگان انجام می‌شود. هاشمی تاکید کرد: از ۱۲ اردیبهشت ماه پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را رایگان ویزیت می‌کنند.

وی اظهار داشت: نوزادان و کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد به لحاظ سلامت حرکتی و جسمی معاینه خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، این معاینات را صافی کف پا، پای پرانتزی و گودی کمر برشمرد و گفت: در صورت تشخیص پزشک برای درمان در صورت داشتن مشکل، این کودکان و نوزادان جهت درمان به مراکز درمان و توانبخشی هلال احمر استان ارجاع داده می‌شوند.

هاشمی افزود: پنج مشاور داوطلب برای ارائه ۱ خدمات رایگان نیز در حال ارائه خدمات مورد نیاز هستند.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های رایگان و فعالیت تیم‌های سحر از دیگر خدماتی است که در حال انجام است. گفتنی است، ارائه خدمات درمانی با همکاری قرارگاه جهادی الکفیل از ۱۲ اردیبهشت: شده و تا شامگاه جاری ادامه دارد.

کد خبر 6096349

دیگر خبرها

  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • دارندگان واحدهای صنفی بخوانند /دریافت این شناسه الزامی است
  • همه واحدهای صنفی باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • کد یکتا برای واحدهای صنفی اجباری است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارایه خدمات جهادی پر رنگ است
  • حضور جمعیت هلال‌احمر زنجان در ارائه خدمات جهادی پر رنگ است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال