Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-08@03:09:27 GMT

پدیده‌ای جالب بعد از انفجار ستارگان+عکس

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۰۳۵۴

پدیده‌ای جالب بعد از انفجار ستارگان+عکس

ستارگان عمر محدودی دارند و در پایان زندگی‌شان به پدیده‌های مختلفی تبدیل می‌شوند.

به گزارش مشرق، ستارگان عمر محدودی دارند و در پایان عمرشان به پدیده‌های مختلفی تبدیل می‌شوند.

براساس این گزارش، ستارگان بسیار بزرگ در پایان عمرشان با انفجاری خیره‌کننده به نوا اختر تبدیل می‌شوند اما ستارگان کوچکتر مانند خورشید، در پایان عمر خود پیش از متلاشی و تبدیل شدن به کوتوله سفید، لایه‌های خارجی گاز خود را از دست داده و به چیزی که ستاره «سیاره‌نما» نامیده می‌شود، تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیستر بخوانید: انتشار نقشه سه بعدی از کهکشان راه شیری+ عکس

باید بدانید که یک ابرنوا اختر زمانی رخ می‌دهد که یک ستاره در حال مرگ شروع به خاموش شدن می‌کند؛ آن گاه به‌طور ناگهانی منفجر شده و مقدار بسیار زیادی نور تولید می‌کند و در پس خود یک هستهٔ کوچک نوترونی به جای می‌گذارد.

در اینجا سه تصویر زیبا از دو ستاره سیاره‌نما دیده می‌شود. توجه کنید که این عکس‌ها به جهت بهبود جزئیات توسط دانشمندان رنگی شده‌اند.

دو تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید مربوط به یک ستاره سیاره‌نما به نام «چشم گربه» است.

تصویر زیر مربوط به ستاره‌ای معروف به «چشم خدا» است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی ستاره فناوری لیگ ستارگان قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۰۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مذاکرات: معاوضه رقیب سردار با ستاره ناپولی

به گزارش "ورزش سه"، درخشش اوسیمن در ترکیب ناپولی در چند فصل اخیر و نقش مهمی که این بازیکن در قهرمانی تیمش در رقابت‌های فصل گذشته سری آ ایفا کرد باعث شده است که بسیاری از باشگاه‌های بزرگ اروپایی به دنبال به خدمت گرفتن او باشند.

این بازیکن نیجریه‌ای پیش از این به مدیران ناپولی اعلام کرده بود که قصد دارد در پایان فصل این باشگاه را ترک کند و برای این موضوع با آنها به توافق رسیده بود و به همین منظور بند فسخی به ارزش ۱۲۰ میلیون یورو در قرارداد او گنجانده شده است.

بسیاری از رسانه‌های ایتالیایی مدعی شده بودند که پاری سن ژرمن مشتری اصلی این ستاره ناپولی است و قصد دارد او را جانشین کیلیان امباپه کند اما حالا جانلوکا دی مارتزیو از خریدار جدید او پرده برداشته است که می‌تواند معادلات را تغییر دهد.

این خبرنگار ایتالیایی مدعی شده است که مدیران چلسی آماده هستند تا پیشنهادی جذاب را به ناپولی ارائه کنند که شامل لوکاکو و 90 میلیون یورو یا یک بازیکن جوان برای جذب اوسیمن است و شاید این پیشنهاد مورد قبول مدیران ناپولی قرار بگیرد.

لوکاکو در حال حاضر به‌صورت قرضی در رم توپ می‌زند اما قراردادش در پایان فصل به انتها می‌رسد و مدیران این باشگاه شرایط مالی لازم برای دائمی کردن قرارداد او را ندارند.

دیگر خبرها

  • رئال مادرید یا بایرن مونیخ؟ واکنش جالب کیلیان ام باپه به پرسش خبرنگار! / عکس
  • پیام جالب یک مستاجر به صاحب خانه اش | چرا فکر می‌کنی مقصر همه مشکلات اقتصادی‌ات من هستم؟ | ببینید
  • خداحافظی احساسی ستاره‌ای ۳۹ ساله با آبی‌های لندن؛ سیلوا چرا ۴ سال در چلسی ماند؟
  • بزرگترین حسرت در سیرجان سهم ستاره اسپانیایی (عکس)
  • پایان تنش بزرگ لیورپول با گلزنی صلاح! (عکس)‏
  • ستاره پرسپولیس پایان فصل جدا می‌شود
  • ویدئوی بایدن با موضوع جنگ ستارگان واکنش‌برانگیز شد
  • آغاز مذاکرات: معاوضه رقیب سردار با ستاره ناپولی
  • پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟
  • هت تریک جدید کریستیانو رونالدو در جشنواره گل النصر