Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایکنا، هفتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی(ایران‌نوشت) امروز ۱۴ مردادماه، در محل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه ۳۵ درصد از بازار نوشت‌افزار کشور ایرانی است، گفت: از میان محصولات بومی تنها درصد کمی بر مبنای الگو‌های ایرانی شکل گرفته است؛ به لحاظ اقتصادی سرمایه‌های بومی و فرهنگی را باور نکرده‌ایم، در حالیکه باید این باور در میان مسئولان و مدیران به وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قمی با بیان اینکه باید ملزومات مصرف نوشت‌افزار ایرانی را گسترش داد، گفت: ما نیاز به شبکه توزیع پیوسته برای این کار داریم و از تمامی ابزار‌ها باید استفاده کنیم، ضمن اینکه ابزار بومی مهمی به نام مسجد را در اختیار داریم که می‌توان از این ظرفیت برای ترویج استفاده از این محصولات استفاده کرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه باید پس از تولید کالای با کیفیت ایرانی، از آن حمایت شود، تصریح کرد: معمولا پس از تولید کالا، آن را رها می‌کنیم در حالی که باید تولید و مصرف را زنجیره بدانیم و آن را استحکام بخشیم.   وی یادآور شد: در حوزه تولید نوشت‌افزار ایرانی آنچه را که به سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط باشد انجام داده‌ایم و سعی داریم در شئون حاکمیتی از آن حمایت کنیم.
ابعاد مهم تولید ملی
در ادامه این مراسم همچنین صادقی نیارکی، مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان اینکه برای حمایت از تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی وزارت صمت توافق کامل وجود دارد، گفت: باید مقدورات کشور را در نظر گرفت، اما با کمال افتخار آماده هستیم از این بخش از تولید کشور حمایت کنیم.
وی با اشاره به سابقه شش ساله آشنایی خود با تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی، گفت: خوشبختانه طی این‌سال‌ها نه تنها بر تعداد و مشارکت تولیدکنندگان افزوده شده است، بلکه محتوا غنی‌تر شده و دیدگاه‌هایی که مبتنی بر مبانی ارزشی و دینی کشور است بر آن افزوده شده است.   مدیرکل صنایع غیر فلزی وزارت صمت درون‌گرا، درون‌زا و مردمی بودن را به عنوان فاکتور‌های مهم در تولید ملی دانست و بیان کرد: برونزایی بخش دیگری از ابعاد و ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است، باید علاوه بر تولید نیاز جامعه ۸۰ میلیونی، هم محصول و هم مبانی ارزشی خود را صادر کنیم.
وی ویژگی سوم اقتصاد مقاومتی را مردمی بودن تولید ملی دانست و گفت: چهار پنج جوان انقلابی بدون هیچ حمایتی و براساس دانسته‌ها، داشته‌ها و علایقشان وارد این عرصه شده و این نشان از مردمی بودن این محصولات دارد.   صادقی‌نیارکی دانش‌بنیان بودن را ویژگی دیگر اقتصاد مقاومتی ارزیابی کرد و گفت: محصولات نوشت‌افزار باید قابلیت رقابت داشته باشند. با جهش قیمت ارز، تولید ملی ارزشمند شد، امروز که نرخ ارز به قیمتی معقول و با ثبات رسیده تولید ملی هم اهمیت پیدا کرده است. شرکت‌هایی که در حوزه نوشت‌افزار کالای خود را با فناوری نانو و آنتی باکتریال تولید می‌کنند به نگاهی هوشمندانه در زمینه سیاست‌گذاری و ترویج این کالا‌ها و محصولات نیاز دارند.
فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به اهمیت حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت:‌ وقتی خودرو گران می‌شود، افراد برای خرید آن هجوم می‌برند چنانکه به آن نیاز هم ندارند. چندین سال است که با آلودگی هوا دست به گریبانیم و باید ریشه آن را در فرهنگ جستجو کنیم. باید در حوزه فرهنگ و تغییر ذائقه مردم قدم‌های مؤثری برداشته شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: اگر برای شخصیت‌هایی که قهرمان دنیای کودکان و نوجوانان ما هستند نمونه ایرانی ساخته نشود نمونه غربی جایگزین آن می‌شود، اگر نوشت‌افزار تولید شود، اما جهان خیالی کودک که خود را در لباس آن می‌بیند وجود نداشته باشد، موفقیت نوشت افزار ایرانی امکان‌پذیر نیست.
وی با انتقاد از ناهماهنگی بین نهاد‌های حوزه کودک اظهار کرد: بسیاری از نهادها در این بخش کار خود را درست انجام می‌دهند، اما استاندارد‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ مثلا در شورای نظارت بر اسباب‌بازی مجوز به یک اسباب بازی خاص داده نمی‌شود، در حالی که نهاد دیگری مجوز انیمیشن آن را صادر می‌کند، این ناهماهنگی معیار‌ها برای این حوزه اصلا مناسب نیست.
حضور 5 هزار نوشت افزار ایرانی در نمایشگاه ایران‌نوشت
سعید حسینی، مدیرعامل ایران نوشت، نیز با بیان اینکه ۱۰۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: در این نمایشگاه بیش از پنج هزار محصول به نمایش گذاشته شده است.   وی با بیان اینکه بازار نوشت‌افزار شش هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد، یادآور شد: به دنبال تولید محصولاتی هستیم که ما به ازای ایرانی نداشته باشد و کارآفرینی را در مناطق محروم گسترش دهد.
به گزارش ایکنا؛ در ادامه این مراسم آخرین محصول ایران‌نوشت با طرح شهید مجید قربانخوانی با حضور خانواده این شهید رونمایی شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا اجتماعی جامعه ایران نوشت فاضل نظری سعید حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد

به گزار، خبرگزاری مهر، همزمان با هفته سلامت، رویداد بزرگ دشت غذا با مشارکت و همکاری تعداد ۴۵۰ شهروند خلاق از اقوام و گویش‌های مختلف ایرانی در هجدهمین قسمت از پایتخت برگزار شد.

این رویداد بزرگ آموزشی و فرهنگی در هفته سلامت از سوی معاونت اجتماعی وفرهنگی منطقه، انجمن آشپزان و سر آشپزان پایتخت و صنایع تولید فرآورده های لبنی پگاه به میزبانی بوستان ۵۰ هکتاری قائم ترتیب داده شده بود، تعداد ۴۵۰ شهروند زن و مرد علاقمند به حرفه آشپزی مشارکت داشته و انواع و اقسام غذاهای بومی ومحلی را در معرض دید عموم و هیأت داوران جشنواره قرار دادند.

پس از ارزیابی غذاهای بومی ومحلی اقوام و گویش های لری، کردی، کویری، آذری، جنوبی، تهرانی، شمالی و خراسانی، تعداد ۲۳ برگزیده انتخاب و جوائز نقدی و غیر نقدی مدیریت شهری منطقه و صنایع تولید فرآورده های لبنی پگاه را از آن خود ساختند.

کد خبر 6092844

دیگر خبرها

  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • ۹۸ درصد پذیرفته شدگان ان. جی. ال دهلران بومی هستند
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است