Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@22:29:40 GMT

شیراز شهر ملی صنایع دستی ایران

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۰۵۹۴

شیراز شهر ملی صنایع دستی ایران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از ثبت شیراز به عنوان شهر ملی صنایع دستی خبر داد .

به گزارش ایسنا منطقه فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس؛ مصیب امیری امروز دوشنبه ۱۴ مردادماه ۹۸ گفت: پس از ثبت ملی و جهانی منبت آباده در سال گذشته، عزم جدی برای ثبت شیراز آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در آخرین روز تیرماه، سومین شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی در تهران به ریاست پویا محمودیان معاون صنایع دستی کشور برگزار شد و در نهایت بر اساس نتایج اعلام شده این نشست، شیراز به عنوان شهر صنایع دستی به ثبت ملی رسید .

مدیر کل میراث فرهنگی فارس گفت: بر اساس آمارهای ثبت شده در سامانه صدور مجوزهای صنایع دستی؛ تاکنون تعداد ۱۲ هزار و ۸۷۲ پروانه تولید انفرادی و ۲۰۰ کارگاه تولیدی بزرگ با استاندارد و تولید بالا صادر شده است و حداقل ۲۰ هزار نفر تولید کننده صنایع دستی در این شهر فعالیت دارند .

امیری خاطر نشان کرد: از نظر تعداد نشان‌های ملی و بین المللی مرغوبیت آثار صنایع دستی شیراز دارای رتبه مناسبی است و جمعا ۱۱۲ اثر نیز موفق به دریافت نشان مرغوبیت صنایع دستی شده است .


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان فارس ایران روابط عمومی صنایع دستی صنایع دستی و گردشگری قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از پیگیری واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی و همچنین ایجاد پایگاه میراث ملی این کارونسرا در سال ۱۴۰۳خبر داد.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز شنبه هشتم اردیبهشت اظهار کرد: کاروانسرای ینگی امام یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان البرز است که سال گذشته همراه با ۵۳ کاروانسرای دیگر در پرونده کاروانسرا های ایرانی به ثبت جهانی رسید.

 
به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به اینکه شرایط بنای کاروانسرا اکنون به گونه‌ای است که به مرمت نیاز دارد و باید هر چه سریعتر برای این موضوع اقدام شود.
 
او با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد تومان برای مرمت کامل این بنا نیاز است، گفت: اعتبارات ناچیری هر ساله برای مرمت بخش هایی از این بنا در نظر گرفته می شود که جوابگوی نیاز مرمتی آن نیست، بنابراین اولویت واگذاری این بنا به بخش خصوصی است تا یکبار به صورت کامل مرمت بنا صورت گیرد.
 
به گفته او کاروانسرای ینگی امام  از لحاظ موقعیت قرارگیری و دسترسی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تبدیل به اقامتگاه و یا گذر فرهنگی به عنوان محلی برای برگزاری رویدادها، نمایشگاه‌ها و بازارچه صنایع دستی و فرهنگی است که در راستای حمایت از تولید ملی نیز قرار می گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • جشنواره کوچ عشایر نشان‌دهنده عظمت و شان جامعه عشایری است
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود
  • تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید