Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-06@13:58:21 GMT

کار یک ضرورت ملی و اعتقادی است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۰۹۱۰

کار یک ضرورت ملی و اعتقادی است

به گزارش ایکنا از هرمزگان، امروز دوشنبه ۱۴ مرداد ماه در آستانه فرارسیدن عید غدیر خم واحد پژوهشی جهاد دانشگاهی هرمزگان در راستای ایجاد شغل مناسب که اصلی‌ترین دغدغه جوانان است سعی در برگزاری سلسله دوره‌های آموزشی با بهره‌گیری و استفاده از اساتید مجرب و کارآزموده در سالن آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدیقه مظفر، مدیر اجرایی مرکز رشد جهاد دانشگاهی هرمزگان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با ایکنا از هرمزگان، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای رسالت خویش و به مناسبت این ایام فرخنده سعی در برگزاری مجموعه رویداد‌های کارآفرینی در این نهاد در عرصه کارآفرینی کرده است.
وی با بیان اینکه دوره‌های برگزارشده کاملاً رایگان و برای عموم دانشجویان آزاد است، افزود: فرهنگ کارمی‌تواند بستر مناسبی را برای سخت‌کوشی، خلاقیت، ابتکار، نوآوری، احساس تعهد، مسئولیت‌پذیری، وجدان کاری، انضباط اجتماعی و اخلاق رادرجامعه عظیم کار کشور فراهم سازد.
مدیر اجرایی مرکز رشد بیان کرد: در فرهنگ اسلامی کار و تلاش مانند مجاهدت درراه خدا ارزشمند و مقدس شمرده شده است و همان‌طور که می‌دانید اسلام اهمیت فراوانی به کار داده است تا جایی که فردی را که از خانه برای کسب روزی حلال بیرون می‌رود را مجاهد دانسته است.
کار یک ضرورت اجتماعی، ملی و اعتقادی است
این استاد دانشگاه با تأکید بر نقش کار در زندگی و فضایل فراوان آن‌که ریشه در دین اسلام دارد، افزود: کار موجب کمال و تکامل وجودی انسان و عقل، عزت، بزرگی وسعادت، خوشبختی و رحمت و... است و اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را در راستای اعتقادی ملی سبب می‌شود.
مظفر ابراز کرد: امروزه با پیشرفت علم و فنّاوری و بر اساس بیانات رهبری در گام دوم انقلاب که توجه ویژه‌ای در حوزه جوانان داشته‌اند ما سعی کردیم در راستای اجرایی شدن این امر مهم که ازجمله رسالت‌های جهاد دانشگاهی است جامه عمل بپوشانیم.
در ادامه شاهرخ خانی، استاد دانشگاه و کارآفرین برتر، که درزمینه محصولات دریایی و بهداشتی فعالیت دارد به تشریح و تبیین اینکه کارآفرینی چیست؟ و کارآفرین کیست؟ پرداخت و اظهار کرد: در این برهه از زمان که دشمنان کشور عزیزمان ایران اقتصاد کشور را هدف گرفته‌اند و برگزاری کارگاه‌های کارآفرینی در راستای اشاعه فرهنگ کارآفرینی ضروری است و از مجموعه جهاد دانشگاهی سپاس گذارم که درراه آگاه‌سازی و آموزش جوانان خلاق و خوش‌فکر و آینده ساران کشور همیشه پیشگام بوده است.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه به دنبال افزایش آگاهی‌های عمومی دانشجویان و ایجاد فرهنگ کارآفرینی هستیم افزود: کارآفرینی از مشاغل اداری نیز سخت‌تر است، ولی میوه آن بسیار شیرین‌تر آن فکر اندیشه و ایده‌ای نو است که از فراورده و محصول این درخت پربار علاوه بر خود و اجتماع نیز بهره‌مند می‌شوند.
این کارآفرین برتر ادامه داد: افراد کارآفرین یک‌شبه تبدیل به کارآفرین نشده‌اند و در این راه از سختی‌ها نهراسیده‌اند و با استفاده از مجموعه تجارب به رویارویی با مشکلات پرداخته و با پشت سر گذاشتن آن به فردی موفق در شهر و کشور خود و حتی در جهان تبدیل‌شده‌اند.
وی خودشناسی و افزایش سطح علم و آگاهی و استفاده از تجارب دیگران را از رموز موفقیت در هر کاری خواند و تأکید کرد: اگر هر فرد خودش را خوب بشناسد و در راستای علایق و سلایق خود باپشتکار گام بردارد قطعاً موفق می‌شود.
تجربه، باعث موفقیت انسان است
در ادامه فرید خرمی، کارآفرین جوان و برتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی خطاب به دانشجویان گفت: از تجربه کردن و کار فرهنگی و گروهی هرگز نهراسید، زیرا بهره‌گیری از تجربه باعث پیروزی و موفقیت انسان است.
این کارآفرین فرهنگی و اجتماعی افزود: کارآفرینان علاوه بر خودشناسی باید سه اصل را از یاد نبرند صداقت با خود با مردم و حفظ کرامت انسانی، افراد فراموش نکنند همیشه دقیق و خوش‌قول باشند.
وی گفت: هنگامی‌که سخن از سرمایه به میان می‌آید اذهان به‌سوی پول می‌رود حال‌آنکه بعدی از سرمایه پول است سرمایه می‌تواند یک نیرو، ایده،‌ی فکر و واقعیت باشد.
خانی تصریح کرد: فردی که تصمیم گرفته کاری را انجام ندهد هزار دلیل برای انجام ندادن دارد حال‌آنکه کسی که بخواهد موفق شود همان هزاردلیل و را برای به دست آوردن موفقیت به کار می‌بندد علاوه بر آن راه جدیدی را می‌سازد و از شکست نمی‌هراسد.
تلاش و خودشناسی انسان را به هدف می‌رساند
در ادامه علی شهابی، کارآفرین برتر در حوزه چاپ و نشر، طی یک ساعت به بیان اهمیت و ضرورت‌های کارآفرینی و تغییر نگرش کارشناسان اشتغال با ارائه تجربه کشور‌های دیگر در امر کارآفرینی و طرح و بررسی مدل‌های کارآفرینی، ارائه راهکار‌های موفقیت در کارآفرینی و ارائه موردی در حوزه‌های جذاب کسب‌وکار در ایران پرداخت و افزود ما اینجا نیامده‌ایم که با سخنان انگیزشی ذهن شمارا مانند بادکنک پر از انرژی مثبت کنیم هدف ما این است که بگوییم تلاش و خودشناسی انسان را به هدف می‌رساند.
وی افزود: ایده‌ها در مرحله ابتدا مانند ریگ و سنگ هستند که باتجربه و در طی زمان با توجه به خاصیت درونی خود گوهری درخشنده و ارزشمند می‌شوند. تجربه آسان به دست نمی‌آید و برای به دست آوردن آن باید تلاش کرد و گاه نیاز است در این راه هزینه‌هایی نیز متحمل شد همان‌طور که اساتید قبلی نیز گفتند موفقیت با خودشناسی و صرف هزینه و با استفاده از تجارب ارزشمند دیگران به دست می‌آید.
شهابی ادامه داد: مهم‌ترین سرمایه یک جوان در مرحله نخست همان قدرت جوانی و شجاعت اوست که می‌تواند با بهره بردن از تجارب بزرگان به موفقیت برسد. متأسفانه ما فکر می‌کنیم برای به دست آوردن موفقیت باید کار‌های بزرگ انجام دهیم حال‌آنکه برای پی فیزیک بنای بزرگ از شن‌های ریز و محکم استفاده می‌کنند.
وی گفت: من تمام موفقیتم را مرهون زحمات و آموزش‌های پدرم در عرصه کار در اجتماع می‌دانم هنگامی‌که برای نخستین بار می‌خواستم در کنار او در مغازه کارکنم به من جارو و خاک‌انداز داد و گفت مکان را تمیز کن و ادامه داد فردی می‌تواند موفق شود که مکان تمیز و مرتب داشته باشد این نظم و ترتیب در ذهن، فکر و کار او نیز تأثیرگذار است.
وی در پایان گفت: فکر نکنید کارآفرینانی که در دنیا اکنون برای خود نامی دارند از روز نخست همین‌طور پول‌دار و با درآمد بوده‌اند حالا آنکه هنگامی‌که زندگی آنان را مطالعه کنید خواهید دید هریک از آن‌ها در اوایل زندگی خود افراد کم‌درآمد، اما پرتلاش بوده‌اند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: کار آفرین حضرت علی حضرت فاطمه غدیر ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۰۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر دبستان امیرکبیر گفت: دانش آموزان با کسب قبولی در مرحله اول به مرحله نیمه نهایی این مسابقات کشوری راه یافتند.

نسرین غبیشاوی گفت: در این دوره از مسابقات سه کلاس پایه ششم شرکت کرده بودند و کلاس ششم میعاد یک با هدایت سیده ملیحه شریعتی توانست با موفقیت در مرحله اول کشور به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

وی افزود: آزمون مرحله نیمه نهایی این لیگ علمی بیست اردیبهشت در کشور برگزار می‌شود.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در دوره چهاردهم به مرحله نیمه نهایی و در دوره شانزدهم لیگ علمی بین المللی پایا به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه پیدا کرده بودند.

وی افزود: امسال نزدیک به ده هزار دانش آموز در این مسابقه علمی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • انتقال فرعون به صلاح همه!
  • ۸ کاری که افراد موفق هرگز صبح‌ها انجام نمی‌دهند
  • موفقیت جدید برای کاراته خوزستان
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • ◄ انتخاب راه مشترک برای موفقیت: همکاری حمل و نقلی ازبکستان و آذربایجان
  • کار نکونام سخت‌تر از قبل شد/ شرط موفقیت استقلال در ۵ هفته آخر لیگ
  • رمز موفقیت استقلال با عدد هفت! (عکس)
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی پایا
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا