Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@22:58:39 GMT

طنز سیاسی در «حرفشم نزن»

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۰۹۵۶

طنز سیاسی در «حرفشم نزن»

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمدرضا شهبازی، در خصوص برنامه «حرفشم نزن» گفت: محور اصلی این برنامه شوخی با اخبار و رویدادهایی است که به صورت رسمی و غیر رسمی در رسانه و شبکه ها اجتماعی مطرح می شود. این اخبار در قالب های مختلف از جمله استند آپ کمدی، شعر طنز، نقادی و ... به صورت آیتم تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برنامه «حرفشم نزن» شنبه تا چهارشنبه ساعت 21 از شبکه افق پخش می شود، افزود: بخش اصلی برنامه «میز شوخی» نام دارد که هر شب یک طنزپرداز با مجری برنامه اخبار را مرور و طنز پردازی می کنند.

تهیه کننده برنامه «حرفشم نزن» در خصوص هدف اصلی این برنامه تصریح کرد: برخی از اخبار را زیاد می شنویم و برایمان عادی می شود. تلاش داریم با پرداختن از زاویه طنز به این اخبار زوایایی که در این اتفاقات عادی می شود و توجهی به آن ها نمی شود را با نگاهی که داریم روشن کنیم تا مردم به آن ها فکر کنند.

شهبازی ادامه داد: هدف طنز نقد است و می خواهیم یک طنز سیاسی ـ اجتماعی داشته باشیم. هم لبخند بر لب مردم می نشیند و هم محتوای سالم و مفیدی را دریافت می کنند.

به گفته وی یکی دیگر از اهداف این برنامه معرفی طنزپردازانِ جوانِ انقلابی بوده است که با به کاریگری آن ها در این برنامه این هدف محقق شده است. 

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما این است که حجم اخبار زیاد شده و افراد با کمک فضای مجازی به یک رسانه تبدیل شده اند و سعی می کنند اخبار را از این طریق زودتر اعلام کنند. در این فضا ممکن است تنش ایجاد شده و برخی از اخبار به اشتباه منتشر شود. همچنین ممکن است به این اخبار از زاویه اصلی نگاه نشود. تهیه کننده برنامه «حرفشم نزن» در خصوص بازخورد این برنامه گفت: در این سه هفته بازخوردهای خیلی خوبی داشتیم. افرادی که برنامه را دیده اند، پسندیده اند. با توجه به پیامک هایی که تاکنون دریافت کرده ایم رضایت بینندگان هم بالا بوده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون شبکه افق طنز سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۰۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌

امیرحسین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، رأی دادن برای هریک از افراد جامعه یک حق مسلم است، بنابراین باید از این حق دفاع کرد و اگر این حق مطالبه نشود در نهایت منجر خواهد شد انتخاب‌گری و تصمیم‌گیری برای افرادی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند از بین برود.

وی افزود: راه حل رفع موانع و مشکلات، حضور آگاهانه در انتخابات است و باید تلاش کنیم و نامزدی را که به نظر ما گره گشای مشکلات است رأی بدهیم زیرا اگر من و شما رأی ندهیم، امور مملکت اداره نخواهد شد.

فراهانی ادامه داد: اگر مجلسی قوی‌تر داشته باشیم، بدون تردید دولتی قوی و مقتدر نیز خواهیم داشت و به عقیده من، ریشه عمده ضعف‌ها و مشکلاتی که در کشور داریم، به مجلس شورای اسلامی برمی‌گردد.

وی گفت: بهترین مشوق برای حضور مردم در پای صندوق رأی آگاهی مردم از اهمیت مشارکت آن‌هاست، انتخابات می‌تواند نقش بسیاری مهمی در تعیین سرنوشت مردم داشته باشد، قوانین مجلس توسط کسانی نوشته می‌شود که با رأی مردم به مجلس می‌روند؛ بنابراین نیاز است که مردم با دقت بیشتری نسبت به انتخاب افراد شایسته اقدام کنند.

فراهانی ادامه داد: انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر همواره روند صعودی خود را حفظ کرده و تلاش شده با تقویت گفتمان مردم‌سالارانه دینی خود، نقش مردم را در صحنه سیاسی کشور حفظ کند

وی اضافه کرد: مردم ملایر همواره نسبت به گردهمایی و رویدادهای سیاسی در جمهوری اسلامی نگاه مثبت و ویژه‌ای داشتند که آخرین نمونه آن را می‌توان حضور در راهپیمایی روز قدس مشاهده کرد، مشکلات اقتصادی و تبلیغات منفی نیز نتوانسته بر حضور مردم تأثیر منفی بگذارد.

فراهانی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی کشور در زمان جنگ به‌مراتب بیشتر از امروز بود؛ اما مردم به حاکمیت و تلاش مدیران دولتی برای حل مشکلات اعتقاد داشتند، این اعتماد امروزه نیازمند ترمیم دوباره است، برخی از مدیران با اقداماتی اشتباه به این اعتماد خدشه وارد کردند که در سایه دولت مردمی می‌توان نسبت به حل آن امیدوار بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری گام دوم انقلاب را در راستای تحولات شگرف سیاسی و اقتصادی اعلام کرده بود و انتخابات این دوره نیز ادامه همان مسیر است. باتوجه به گذشت ۴ دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد تغییر نسل در مدیران هستیم؛ ازاین‌جهت نیز انتخابات این دوره حائز اهمیت است.

کد خبر 6097875

دیگر خبرها

  • نتانیاهو در آستانه خودکشی سیاسی است
  • شکاف عمیق سیاسی
  • رئیس ستاد انتخابات کشور از خبرگزاری تسنیم بازدید کرد
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم است
  • جنبش حماس با آتش‌بس در غزه موافقت کرد
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • محمدعلی علومی درگذشت
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • گسترش دانش، مبارزه سیاسی و سامان دادن به تشکیلات
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم