Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@06:28:57 GMT

ماجرای لوگوی سرخابی‌ها شاهکاری جهانی!

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۱۱۶۱

ماجرای لوگوی سرخابی‌ها شاهکاری جهانی!

حکم توقیف لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس صادر شده است و این دو باشگاه شرایط مالی‌ خوبی برای پرداخت بدهی‌های خود ندارند.

به گزارش مشرق، لوگوی ستاره‌دار تیم‌های سرخابی پایتخت در آستانه واگذاری است و هر لحظه امکان دارد که مراحل توقیف این دو لوگو تکمیل شود و این دو باشگاه با یک مشکل عظیم روبه‌رو شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دو باشگاه درصورتی که طلب‌کارهایشان را راضی نکنند، حتی نمی‌توانند از نشان‌هایشان استفاده کنند و کم‌ترین تبعات این اتفاق، آغاز مشکلات تجاری و اسپانسرینگ است. این اتفاق درحالی در فوتبال ایران می‌افتد که باشگاه‌ها و برندهای معتبر جهانی برای نشان و لوگوهای تجاری خود ارزش زیادی قائل هستند و تمام تلاش خودشان را برای حفظ آن انجام می‌دهند.

 

اگر کمی دقیق‌تر به اخباری که پیرامون صادر شدن حکم توقیف باشگاه پرسپولیس است نگاه کنیم به خبری می‌رسیم که در آن ایرج عرب، مدیرعامل پرسپولیس به طلب‌کار باشگاه گفته هر کاری می‌خواهید انجام دهید تا هوادار بداند که ما چه شرایطی داریم! در طرف مقابل هم خلیل‌زاده، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال اعلام کرده که این موضوع صحت ندارد. اما با نامه‌ای که روز یک‌شنبه در خبرگزاری‌ها منتشر شد، احتمال اینکه یکی از طلب‌کاران باشگاه استقلال، موفق شده باشد که حکم توقیف لوگو را بگیرد، بسیار بالاست. واکنش وزارت ورزش هم به‌عنوان متولی این دو تیم هم قابل تفکر و تامل است؛ مدیرکل  امور باشگاه‌های وزارت ورزش در گفت‌وگویی که در هفته گذشته داشت اعلام کرد که در جریان این اتفاق نیست و این حرف‌ها را جدی نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

توقیف لوگوی استقلال تأیید شد واکنش وزارت ورزش به توقیف لوگوی استقلال حکم دادگاه برای توقیف لوگوی پرسپولیس

حواس جمع مدیران بارسلونا

در فوتبال اروپا اما شرایط کاملا برعکس است و باشگاه ها تمام تلاششان را برای استفاده حداکثری از لوگوهایشان انجام می‌دهند. حتی برای مدت‌ طولانی با یکدیگر دچار درگیری می‌شوند تا اعتبارشان را حفظ کنند؛ باشگاه بارسلونا در سال 2015 متوجه شد که باشگاه «اوتلول گالاتی» رومانی به‌مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیسش، لوگوی خود را دوباره طراحی کرده و این لوگو، شبیه لوگوی بارسلونا است. بارسلونا از این اتفاق عصبانی شد و پیام‌هایی را برای باشگاه خاطی فرستاد. مدیر ورزشی باشگاه رومانیایی هم اعلام کرد که حق را به بارسلونا می‌دهد و این لوگو را به دو دلیل عوض خواهند کرد؛ دریافت پیامی از سمت بارسلونا و راضی نبودن هواداران.

درگیری در خارج از دنیای فوتبال

اهمیت لوگو و نشان برای باشگاه‌ها قابل درک است، اما گاهی این اتفاقات بین یک باشگاه فوتبال و کمپانی‌های بزرگ جهانی شکل می‌گیرد. از 5 سال پیش و سال 2014 میلادی، جنگی میان باشگاه والنسیای اسپانیا و کمپانی دی‌سی، خالق بتمن، شکل گرفت. کمپانی دی‌سی معتقد بود، باشگاه والنسیا که لقب خفاش‌ها را هم به دوش می‌کشد، خفاش را از روی اثر این کمپانی کپی‌برداری کرده و حق استفاده از آن را ندارد، اما باشگاه اسپانیایی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد از سال 2012 در تلاش است تا از لوگوی جدید خود رونمایی کند و به هیچ وجه از کمپانی دی‌سی کپی‌برداری نکرده است. آن‌ها همچنین اعلام کردند که از سال 1922 از خفاش در لوگوی خود استفاده می‌کردند و هیچ مشکلی هم برای استفاده از آن نخواهند داشت. این ماجرای برای مدتی مسکوت ماند و در سال میلادی جاری، بازهم کمپانی دی‌سی اعلام کرد که بتمن و خفاش نماد آن‌هاست، اما این‌بار باشگاه والنسیا و یکی از سخنگویان این باشگاه اعلام کردند که زمانی که این باشگاه علامت خفاش را در نمادش داشته، مردم آمریکا (کشوری که کمپانی دی‌سی فعالیتش را از آن‌جا آغاز کرده) به‌دنبال بوفالوها می‌دویدند. از حرف‌هایی که طرفین هر چند وقت یک‌بار به همدیگر می‌زنند این‌گونه برداشت می‌شود که تا فوتبال‌دوستان و علاقه‌مندان به شخصیت‌های ابرقهرمانی کمپانی دی‌سی، باید این دعواها را تحمل کنند.

با مقایسه همین نکات ساده و پیش پا افتاده است که مشخص می‌شود فوتبال ایران و سطح اول فوتبال اروپا فرسنگ‌ها با یکدیگر فاصله دارند و در هر لحظه و با هر مقایسه‌ای این اختلاف بیش از هر زمانی خود را نشان می‌دهد و این ادعا ثابت می‌شود که فاصله میان فوتبال ایران و اروپا، فاصله‌ای نیست که به راحتی جبران شود، باید خون تازه‌ای به رگ‌های فوتبال تزریق شود تا شاید فرصتی برای کم کردن فاصله شکل بگیرد.

اتفاقی که اخیرا برای لوگو دو باشگاه استقلال و پرسپولیس افتاده، نمونه ای بی نظیر در سطح فوتبال جهان است. اینکه لوگو دو باشگاه بزرگ قاره در خطر توقیف قرار بگیرد، به جز درباره کپی رایت که قوانین بین المللی دارد، رخ نداده و تا به حال هیچ باشگاهی نبوده که لوگو آن به خاطر بدهی توقیف شود. چنین اتفاقاتی است که فوتبال ایران را از همه جای دنیا مجزا می کند و نشان می دهد مدیریت فوتبال ایران تا چه اندازه نسبت به استانداردهای جهانی، عقب افتاده و توسعه نیافته است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی استقلال پرسپولیس لوگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد

احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال پس از بازگشت تیم ملی فوتسال ایران با جام قهرمانی جام ملت‌های آسیا گفت: همه شاهد بودند که تورنمنت‌های مختلف و بازی‌های دوستانه با تیم‌های رده بالا را طبق نظر سرمربی و کادر فنی برنامه‌ریزی کردیم و اگر رنکینگ جهانی فوتسال را نگاه کنید، از بین تیم‌های رده بالا، اسپانیا و پرتغال نخواستند با ما بازی کنند. با اکثر تیم‌هایی که حرفی برای گفتن داشتند، بازی و در تورنمنت برزیل شرکت کردیم که تورنمنت اثرگذاری بود و شاکله اصلی تیم در آنجا توسط کادر فنی تیم ملی شکل گرفت و در دو بازی با روسیه و تورنمنت ویتنام، تیم تکمیل شد. خدا را شاکریم و جا دارد که از همه کسانی که در این مدت کمک کردند، تشکر کنیم.

او ادامه داد: از تمام حمایت‌های آقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش، مجلس شورای اسلامی و شخص رئیس جمهور و رئیس مجلس ممنون هستیم که با پیام محبت‌آمیزشان باعث دلگرمی فرزندان خود در تیم ملی شدند. امروز و فردا استراحت می‌کنیم و سپس کارمان را برای جام جهانی شروع می‌کنیم و با توکل به خدا و تلاش همه اعضای تیم ملی می‌رویم که در جام جهانی هم افتخارآفرین باشیم.

رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که تعداد اردو‌های تیم ملی تا جام جهانی مشخص شده است یا خیر، خاطر نشان کرد: براساس نظر شمسایی، لیگ را تا پنج شش هفته پیش می‌بریم و در این مدت لیگ را برنامه‌ریزی کردیم و بازیکنان در لیگ بازی می‌کنند. بازی در لیگ یک مقدار بازیکنان را در آمادگی نگه می‌دارد و برای بازی‌های دوستانه در فیفا‌دی‌های پیش رو برنامه‌ریزی کردیم. این موضوع در صورت قطعی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد و ما کاملاً آماده می‌شویم تا در جام جهانی باقدرت حضور پیدا کنیم.

اصولی راجع به بحث تمدید قرارداد شمسایی تصریح کرد: ما در خدمت او هستیم و با پرقدرت ادامه خواهد داد.

او در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه مبالغ قرارداد گذشته کادرفنی تیم ملی آنها پرداخت شده است یا خیر، گفت: یک بدهی از سال گذشته باقی مانده است و آن هم به خاطر این بود که به آخر سال خوردیم و به دلیل گرفتاری و نزدیک شدن به مسابقات جام ملت‌ها نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم. یک مبلغ جزئی از سال گذشته باقی مانده است که در اولین فرصت به شمسایی تقدیم خواهیم کرد و قرارداد جدید را امضا می‌کنیم. هیچ مشکلی وجود ندارد. ارکان مدیریتی فدراسیون روی تمام قرارداد‌ها حساس هستند و این موارد کاملا انجام می‌شود خوشبختانه فصای خیلی خوبی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • تماس‌های غیررسمی پرسپولیس با سرمربی تیم‌ملی
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • از بارسلونا و رئال‌مادرید پیشنهاد نداشتی؟ | احتمالا لوگوی سیتی را تغییر می دادی!
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها