Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@18:19:04 GMT

ضرب الاجل تکمیل نمای ساختمانی در یزد اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۱۴۵۴

ضرب الاجل تکمیل نمای ساختمانی در یزد اعلام شد

مدیر نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری یزد با تاکید بر این‌که مالکان ساختمان‌های فاقد نمای شهری تا پایان سال جاری مهلت دارند نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند، گفت: ساختمان‌هایی که نمای آن نیمه تمام یا فاقد نما باشند مشمول عوارض از زمان ساخت و ساز می‌شوند.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«علی نوری» در خصوص ساختمان‌های فاقد نمای شهری اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر یزد، مالکان ساختمان هایی که نمای آن نیمه تمام یا فاقد نما است تا پایان سال جاری مهلت دارند تا نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: طبق قوانین و ضوابط طرح تفصیلی شهر، افرادی که ساختمانی را بنا می‌کنند باید کلیه وجوه آن را نماسازی کند.

مدیر نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری یزد گفت: شهروندانی که تا پایان سال ۱۳۹۸ نسبت به تکمیل نمای ساختمان خود اقدام ننمایند، به ازای هر سال تاخیر در اجرای نمای شهری، از سالی که ساخت و ساز انجام شده است مشمول عوارض خواهند شد.

نوری نماهای شهری را شامل نمای معبر، کوچه و گذر، حیاط و کلیه نماهایی که از ملک مجاور قابل رؤیت باشد عنوان و تصریح کرد: کلیه وجوه ساختمان که از دید شهروندان قابل رؤیت باشد، مشمول نماسازی با مصالح مجاز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای نمای ساختمان تا ارتفاع ۱۰ متر با سنگ های مجاز مانند تراورتن و با رعایت مسایل فنی مجاز می‌باشد.

وی با اشاره به ضوابط طرح تفصیلی شهر، افزود: اگر ساختمانی تکمیل و قابل بهره بردای بوده ولی فاقد نما باشد، شهرداری مکلف است از ارائه هرگونه مجوزی اعم از خرید یا فروش، رهن گذاری و یا سایر گواهینامه ها خودداری نماید.

مدیر نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری یزد، نماهای با سطوح صیقلی از جمله شیشه، سرامیک، نماهای فلزی و کامپوزیت را به دلیل تابش و جذب حرارت زیاد و طبق ضوابط، غیر مجاز عنوان کرد و افزود: استفاده از المان های خاص و معرف سبک های غیر ایرانی از جمله یونانی، رومی و دیگر سبک های مشابه در نماهای ساختمان غیر مجاز است.

 مدیر نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری یزد با اشاره به خط قرمز کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری در خصوص نماهای غیر مجاز که به تصویب شورای اسلامی شهر و فرمانداری رسیده است، تصریح کرد: با مالکان ساختمان هایی که نمای غیر مجاز اجرا نموده اند، برخورد قانونی خواهد شد.

نوری با اشاره به ثبت شهر یزد به عنوان شهر میراث جهانی، موضوع نمای شهری در بافت تاریخی را حائز اهمیت دانست و بیان کرد: با توجه به شرایط خاص این بافت، کلیه ساخت و سازها و همچنین اجرای نما با تعامل و هماهنگی با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام می شود.

 وی خاطر نشان کرد: با تصویب لایحه ای در شورای شهر، شهروندانی که از نماهای مجاز در ساختمان‌های خود استفاده نمایند مشمول تخفیفات از جمله تخفیف در عوارض نوسازی و همچنین عوارض مازاد تراکم خواهند شد.

 مدیر نظارت بر ساخت و سازهای شهرداری یزد با بیان این‌که نماهای شهری از عوامل مهم هویت‌بخشی به مناطق و محلات مختلف در شهر هستند و نابسامانی و آلودگی‌های بصری ناشی از نبود هویت در طراحی، مقیاس، فرم، رنگ و مصالح به کار گرفته شده در تزئینات نما در بسیاری از ابنیه شهر و به‌ویژه در محدوده بافت‌های تاریخی شهر یزد مشهود است، خاطرنشان کرد: اغتشاشات بصری ناشی از نماهای نامتجانس و اجرای نماهای ناایمن در بافت‌های فرسوده، علاوه بر آسیب به سیما و منظر محلات، تهدیدی برای ایمنی ساکنان نیز تلقی می‌شود.

 وی در پایان گفت: شهروندان می‌توانند برای آگاهی بیشتر از ضوابط شهرسازی و طرح تفصیلی شهر به سایت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد به آدرس اینترنتی www.shahrsazi.yazd.ir  مراجعه و از قوانین آن مطلع گردند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف ساخت و ساز شورای شهر شهرداری صنایع دستی و گردشگری یزد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۱۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است

جلسه‌ای به منظور هم اندیشی و هم افزایی برای جلوگیری از وقوع تخلفات ساختمانی و ایجاد توسعه شهری مطلوب با حضور معاونین دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری، اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار شهرکرد، نظام مهندسی استان و ... برگزار شد.

محمدحسین واحدیان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه یکی از دغدغه‌های شهروندان که از لحاظ اصول شهرسازی در هر شهری تاثیرگذار است، بحث رسیدگی به شکایات مرتبط با ساخت و ساز‌های غیرمجاز و پیشگیری از وقوع تخلفات در شهر است که اگر مدیریت و ساماندهی نشود می‌تواند عواقب نامطلوبی برای شهروندان و شهر داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه نظامی در شکل گیری شهر ایجاد شود ضوابطی در حوزه طرح تفضیلی شهرسازی تدوین می‌شود و با همکاری کمیسیون ماده ۵ برای کل شهر و بعضاٌ برای پهنه‌هایی از شهر تصمیماتی گرفته شد که درصورت تایید و تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی در تهران اجرایی می‌گردد.

بیشتر بخوانید

برخورد بدون تعارف مدیریت شهری شهرکرد با تخلفات ساختمانی

شهردار شهرکرد اضافه کرد: شهرداری شهرکرد از سال گذشته تاکنون از ارسال لایحه به صورت موردی در کمیسیون ماده ۵ خودداری نموده و سعی بر این است ضوابط برای عموم مردم برقرار باشد.

واحدیان، ضمن نظارت واحد اجراییات در بدو وقوع تخلفات ساختمانی، بر نظارت دقیق و اهتمام ناظرین نظام مهندسی تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از همکاری و حمایت دستگاه قضایی و حضور به موقع در محل تخلف اظهار داشت: دستگاه قضایی با متخلفین ساخت و ساز غیر مجاز برخورد جدی می‌نماید.

واحدیان تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز و تصرفات غیر قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • علت اصلی ساخت و ساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • تعرفه شستشوی نما ساختمان ۱۴۰۳
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای از سرگیری ساخت هتل صخره‌ای
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • ضرب الاجل استاندار لرستان برای تکمیل ساختمان استانداری
  • ۲۵۰ میلیارد برای تکمیل ساختمان استانداری لرستان نیاز است