Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:04:43 GMT

پشتکار و نیروی انسانی متخصص، لازمه رونق تولید است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۲۲۵۵

گروه صنعتی پاک چوب به‌عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فرآورده‌های چوبی مشتمل بر چهار شرکت، پاک‌چوب خوزستان، پاک ملامینه خوزستان، پاک‌چوب خراسان و شرکت کشت و صنعت تخت فشرده پاک چوب (در حال راه‌اندازی) است. 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام بانک تجارت، حمید حمدانی، بنیان‌گذار این گروه صنعتی شش سال پیاپی به‌عنوان کارآفرین برتر استان و سال‌های ۹۳ و ۹۸ به‌عنوان واحد نمونه صنعت کشوری انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون برای آشنایی بیشتر با فعالیت‌های این گروه صنعتی حمدانی در گفت‌وگویی از شکل‌گیری ایده راه‌اندازی پاک چوب و نقش بانک‌ها در حمایت از تولیدکنندگان داخلی سخن گفته است. حمدانی معتقد است بانک‌ها نقش اکسیژن را برای تولیدکنندگان دارند و بدون حمایت آنها، تولیدکنندگان قادر به ادامه فعالیت نیستند. 

- لطفاَ مختصری درباره خودتان بگوئید؟

من حمید حمدانی از شهرستان شوش دانیال‌(ع) هستم که در زمینه تولید انواع ورق‌های MDF و نئوپان ملامینه، پانل‌های هایگلاس، صفحات لب گرد و کاغذ آغشته ملامینه فعالیت می‌کنم و چهار کارخانه دارم.

- کار تولید را چگونه و با چه میزان سرمایه آغاز کردید؟

حمدانی: پدرم در یکی از روستاهای شوش آهنگر بود و من در کنار وی کار می‌کردم؛ سال‌های حضور در کنار وی خیلی ارزش داشت و دانشگاهی به تمام معنا بود و تجربیات زیادی به من افزود.

قبل از اخذ مدرک دیپلم به خدمت سربازی در استان سیستان و بلوچستان اعزام شدم؛ در یکی از مرخصی‌ها از نمایشگاه بین‌المللی تهران بازدید کردم و ایده‌ای را برای راه‌اندازی یک کارگاه تولید کابینت در ذهن من ایجاد کرد.

بعد از پایان خدمت سربازی و در سال ۱۳۷۴ با قرض گرفتن ۳۰۰ هزار تومان از پدر و اطرافیانم، با عشق و علاقه فراوان کارگاه کوچکی به مساحت ۴۰ متر مربع در محلی اجاره‌ای با به‌کارگیری یک نیرو برای تولید کابینت آشپزخانه فلزی در شهر شوش دانیال‌(ع) احداث کردم.

- کار خود را چگونه توسعه دادید؟

با استقبال مردم و افزایش تقاضا به مرور تعداد افراد شاغل و وسعت کارگاه افزایش یافت تا آن که در سال ۸۳ شرکت پاک‌چوب خوزستان با حضور وزیر صنعت وقت به بهره‌برداری رسید و به این ترتیب از تولید سنتی وارد تولید صنعتی شدیم و سالیانه ۶۰ هزار  شیت تولید می‌کرد.

 احداث کارخانه پاک ملامینه خوزستان در سال ۱۳۹۱ نخستین خط تولید کاغذ آغشته ملامینه در مساحت ۲۰۰۰ مترمربع با توان تولید ۳۵ میلیون متر مربع در سال برای اولین بار در استان خوزستان آغاز به کار کرد و در سال ۱۳۹۴ با افزایش مساحت به ۱۰ هزار متر مربع و راه‌اندازی خط دوم به ظرفیت سالیانه ۹۰ میلیون مترمربع رسید.

 کارخانه پاک چوب خراسان را هم در بهمن ماه سال  ۱۳۹۲ برای ارائه هر چه بهتر محصولات احداث شد و تلاش شبانه‌روزی برای تکمیل ساخت و ساز کارخانه باعث شد تا خط تولید ورق‌های ام دی اف و نئوپان ملامینه در فروردین ماه ۱۳۹۴ با اشتغال‌زایی ۶۸ نفر نیرو به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر توان تولید این کارخانه ۱/۵ میلیون شیت در سال است.

مهم‌ترین عوامل موفقیت شما چیست؟

من با توکل به خدای متعال و پشتکار و پشتکار و پشتکار توانستم پیشرفت کنم و برای تعداد زیادی از جوانان اشتغال ایجاد کنم. بهره‌گیری و توجه به نیروی انسانی متخصص را همواره اولویت خود می‌دانم چرا که همان‌ها به خوبی می‌توانند موجب رفع مشکلات واحد تولیدی شوند.

بانک مانند اکسیژن برای تولیدکنندگان می‌تواند عمل کند و اخذ تسهیلات جهت رونق کسب‌وکار مهم است و من از جمله در سال ۸۹ از بانک تجارت تسهیلات بسیار مناسبی دریافت کردم و تاثیر به‌سزایی داشت.

بروکراسی اداری از چالش‌های مسیر کاری هر تولیدکننده است و من سال‌ها در راهروهای ادارات با سماجت کارهای اداری را دنبال می‌کردم؛ اطرافیانی وجود داشتند که من را از ادامه کار ناامید می‌کردند اما اکنون خود آن‌ها به من پیشنهاد کارهای بزرگ‌تر را می‌دهند.

در حال حاضر چه تعداد اشتغال ایجاد کرده‌اید؟

اکنون سه شرکت دارم و یک شرکت نیز در دست راه‌اندازی است که در آن‌ها حدود ۸۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول کار هستند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک بانک تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب
  • گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌ها است
  • برگزاری نمایشگاه‌ها عامل مهم رونق اقتصاد است
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • پایداری نظام به تقویت و در صحنه‌ بودن نیروی انسانی است
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد