Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شهرام میرزایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ، از آغاز اردوی منطقه‌ای نشاط و امید به میزبانی استان زنجان خبرداد و گفت: این اردو با حضور ۲۰۵ نفر از دبیران پسر کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی جمعیت هلال احمر از استان‌های غربی و مرکزی به میزبانی زنجان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: در این اردو دبیران پسر کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی جمعیت هلال احمر از استان‌های البرز، همدان، کرمانشاه، گیلان، آذربایجان شرقی، قزوین، کردستان، آذربایجان غربی اردبیل و زنجان حضور دارند.

این مقام مسئول افزود: هدف از برگزاری اردوی نشاط و امید افزایش مشارکت اعضای جوان کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی در تصمیم گیری و زمینه سازی برای برقراری مستمر اعضا با این جمعیت به منظور بهره مندی از ظرفیت آنها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این اردو یکی از این برنامه‌های سازمان جوانان این جمعیت است که امسال با شعار" نشاط جوانی، مشارکت اجتماعی"، رویکرد تشکیلاتی و ارائه آموزش‌های کاربردی در پیشبرد امور و انجام فعالیت‌های کانونی و ارتقای محتوایی برنامه‌ها توسط دبیران کانون‌های دانشجویی است.

میرزایی گفت : در کنار این اردو آموزش در مقوله های، ارزش گذاری کار داوطلبانه، کمک‌های اولیه روانشناختی، مدیریت کانون‌ها و مهارت زندگی (ازدواج بدون شکست) برای دبیران کانون‌های شرکت کننده در این اردو ارائه می‌شود.

او افزود: بازدید از گنبد تاریخی سلطانیه، موزه مردان نمکی، رختشویخانه، بازار بزرگ و حیسنیه اعظم زنجان از دیگر برنامه‌های اردوی منطقه‌ای نشاط و امید شمالغرب است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: اردوی منطقه‌ای نشاط و امید شمالغرب کشور برای دبیران کانون‌های فعال هلال احمر از ۱۳ تا ۱۵ مرداد برگزار می‌شود.

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: برای نخستین بار اردو‌های نشاط و امید در سالجاری به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و تا سال گذشته این اردو‌ها به صورت متمرکز برگزار و ۳۱ استان با جزیره کیش در بندر انزلی برگزار کننده بودند.

اسماعیل نعمتی یادآوری کرد: برگزاری این اردو‌ها به صورت منطقه‌ای بر اساس درخواست به جوانان عضو مجمع کشوری کانون‌های دانشجویی انجام شده و با توجه به اینکه برخی از استان‌ها مسافت طولانی تا بندر انزلی داشتند، این اردو‌ها منطقه‌ای برگزار می‌شود.

او افزود: استان زنجان، یکی از چهاراستان میزبان برای اردوی منطقه‌ای نشاط و امید است.

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: استان فعالیت‌های تفریحی، آموزشی و تشکیلاتی در این اردو برنامه ریزی شده که شرکت کنندگان اقدام به تبادل تجربیات فعالیت‌های خود می‌کنند تا بتوانند نقاط قوت برنامه‌های خود را برای سال‌های آینده تقویت و نقاظ ضعف را رفع کنند.

نعمتی ادامه داد: آموزش‌ها به دبیران کانون‌های دانشجویی، جوانان و روستایی در اردو‌ها برگزار و علاوه بر این نیز برای توانمند سازی آن‌ها با هماهنگی معاونت آموزش و پژوهش این مهم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اوافزود: در حال حاضر در بخش جوانان ۸۰۰ کانون، دانشجویی، ۹۰۰ در بخش روستایی ۷۰۰ و بخش طلاب نیز بیش از ۲۰۰ کانون هلال احمر فعال وجود دارد که ماهیت برنامه‌های این کانون‌ها از طریق مجامع بوده و توسط اعضا برنامه‌ها تعریف و اجرا شود.

رئیس اداره جوانان و روستایی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: برنامه‌های فرهنگی، مسابقات و انگیزشی در اردو‌ها برگزار می‌شود و تلاش داریم که شرکت کنندگان با مفاهیم بشر دوستی آشنا و از توانمندی‌های آن‌ها در حوادث، سوانح طبیعی و در حوزه امدادی با همکاری سازمان امداد و نجات استفاده کنیم.

پیش از این ، اردوی منطقه‌ای نشاط و امید شمالغرب دختران نیز از ۶ تا ۹ مرداد با حضور ۱۳۲ برگزار شد.

انتهای پیام /ک 

زنجان میزبان دبیران پسر کانون‌های جمعیت هلال احمر شمالغرب کشور است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر اخبار جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۲۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز (۱۵ اردیبهشت ماه ) اظهار کرد: درپی بارش شدید باران در استان کرمانشاه و آبگرفتگی و سیلاب در ثلاث باباجانی، ماهیدشت، اسلام‌آباد غرب، دالاهو، جوانرود و سرفیروزآباد تیم‌های عملیاتی به این مناطق اعزام شدند.

او توضیح داد: در این عملیات‌ها ۱۰ دستگاه خودروی امدادی کمک‌دار و آمبولانس و ۱۰ دستگاه کف‌کش و موتور آب به‌کار گرفته شد که به ۲۵ خانوار خدماتی از جمله اهدای پک‌های مواد غذایی، چادر، پتو و موکت داده شد.

وی عنوان کرد: تخلیه آب از ۲۵ خانه مسکونی با استفاده از دستگاه کف‌کش و موتور آب از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر در بارندگی‌های اخیر استان کرمانشاه بود و این خدمات تا بهبود شرایط خانوارها ادامه خواهد داشت.

۲۱ پایگاه ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان آماده امداد رسانی‌ هستند و هم‌استانی‌ها در صورت هرگونه حادثه‌ای می‌توانند با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی‌بوس در آزاد راه قزوین- زنجان
  • واژگونی مینی بوس در آزاد راه قزوین _ زنجان/ ۱۵ مسافر مصدوم شدند
  • سی و چهارمین کنفرانس بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر آغاز شد
  • همکاری ۲۰۰ داوطلب هلال‌احمر زنجان در نذر سلامت
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • دعوت از دو بانوی جوان کبدی کار قم به اردوی تیم ملی
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت