Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@13:26:06 GMT

اجازه نمی دهم سیاست‌زدگی وارد فضای نظام سلامت شود

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۳۳۷۴

اجازه نمی دهم سیاست‌زدگی وارد فضای نظام سلامت شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سعید نمکی روز  دوشنبه در اجلاس مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و مسئولان روابط عمومی ستادی گفت: اجازه ندهید که خدمت رسانی در وزارت بهداشت به سیاست زدگی آلوده شود. امروز، روز وحدت ملی است، همگی باید زیر بیرق مقام معظم رهبری در راستای وحدمت ملی تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بزرگترین آفت این مملکت، تفرق، انزوای گروهی و سیاسی است.

وی افزود: باید همگی متحد شویم چراکه دشمنان این مرز و بوم، با یکدیگر متحد شده اند و چنانچه در داخل کشور به دلیل اختلاف عقیده، منش و روش، دچار نزاع‌های گروهی شویم و روابط عمومی ها نیز در شیپور اختلافات بدمند، نتیجه ای جز تضعیف نظام به دست نمی آید.

نمکی گفت: بارها اعلام کرده ام که بنده وزیر بهداشت تمام مردمان این سرزمین از هر عقیده و مذهبی هستم.

هر خانه باید یک پایگاه سلامت باشد

وزیر بهداشت، بیماری‌های دیابت، سرطان ها، بیماری‌های عفونی، بهداشت روان و حوادث جاده ای را از معضلات نظام سلامت در شرایط حاضر کشور ارزیابی کرد و گفت: چنانچه نتوانیم سبک زندگی مردم را تغییر دهیم، برنامه‌های ما راه به جایی نمی برد. تغییر شیوه زندگی مردم، نیازمند روش های هنرمندانه در روابط عمومی ها است. شعار امسال ما «هر خانه یک پایگاه سلامت» است و باید در این راستا، برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: شعار وزارت بهداشت این است که هر خانه باید یک پایگاه سلامت باشد چون تا زمانی که سلامت را خانه محور و جامعه محور نکنیم، توفیقی نخواهیم داشت.  

نمکی افزود: باید در هر خانواده، به یک نفر (مادر) به عنوان سلامتیار، آموزش‌های لازم ارتقای سلامت در حوزه پیشگیری و اقدامات اولیه درمانی و مسائل بازتوانی را ارائه دهیم.

وی افزود: به عنوان نمونه تعداد زیادی از بیمارانی که دچار سکته مغزی می شوند، در بخش‌های ویژه بیمارستان ها بستری می شوند در حالیکه آنها نیازی به اقدامات پزشکی خاص ندارند و تنها نیازمند مراقبت‌های ویژه هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۳۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن قدردانی از زحمات کادر سلامت، اظهار داشت: کارکنان نظام سلامت باعث افتخار ما هستند و به طور شبانه روزی، حتی در ایام تعطیل کار می کنند و در زمان کرونا نیز افتخار آفرینی کردند.

وی با اشاره به تقدیم ۳۰۰ شهید حوزه سلامت در مبارزه با بیماری کووید۱۹، گفت: با توجه به نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد بحث پرداخت فوق العاده خاص را از دو سال پیش به صورت مستمر آغاز و سال گذشته در صحن علنی مجلس از نمایندگان مجلس درخواست و آن را پیگیری کردیم که با تلاش رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه، این مصوبه روز گذشته به تصویب رسید.

عین‌اللهی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان فوق العاده خاص برای کارکنان حوزه سلامت در نظر گرفته شده که آیین نامه اجرایی آن در کمیته ها در حال تدوین بوده و به اطلاع تمامی کارکنان خواهد رسید. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مصوبه فوق العاده خاص از امسال اعمال می‌شود و جزو بودجه امسال دیده شده است.

عین‌اللهی به دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرداخت و اظهار داشت: آموزش علوم پزشکی در ایران بنا به اقرار تمامی سازمان‌های بین‌المللی یکی از آموزش‌های در تراز کشورهای پیشرفته جهان است و تمامی شاخص‌هایی که در یک آموزش پیشرفته پزشکی لازم است را داراست.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه ما نه تنها همه خدمات بهداشتی و درمانی مردم را در داخل کشور ارائه می‌دهیم بلکه در سال گذشته قریب به یک و نیم میلیون نفر از خارج از کشور برای درمان به ایران آمدند و خدمات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه تعداد دانشگاه‌های علوم پزشکی ما از ابتدای انقلاب تاکنون از ده دانشگاه علوم پزشکی به ۷۰ دانشگاه افزایش پیدا کرده است، گفت: اکنون ۲۴۰ هزار دانشجو، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۴۰ مرکز تحقیقاتی داریم و جهش بسیار خوبی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون دستیاری با بیان اینکه در سال گذشته در سه رشته بیهوشی، طب اورژانس و اطفال کمبود متقاضی داشتیم، گفت: مجبور شدیم در این سه رشته مجدد فراخوان داده و از کارورزان سال آخر پزشکی با مصوبه آموزش پزشکی تخصصی استفاده کنیم.

عین اللهی با بیان اینکه ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری در دوره جدید شرکت کرده اند، گفت: امسال نیز می‌توانیم معادل سال گذشته در دستیاری پذیرش داشته باشیم. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در خصوص ظرفیت دانشجویان پزشکی نیز طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل می کنیم و در صورتی که افزایش و کاهشی لازم باشد با تصویب این شورا انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • فهرست شورای وحدت هنوز نهایی نشده است
  • تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • تغییر نام جزیره ابوموسی!