Web Analytics Made Easy - Statcounter

مظفر پاسدارشیرازی عصر چهارشنبه در اختتامیه رویداد ویتا گفت: لیپتک عنوانی است که برای برنامه نوآوری انتخاب شده که رویکرد آن نیز فناوری آرشیو کتابخانه ملی است و اتخاذ تدابیر برای سهولت مطالعه جزو وظایفی است که بر دوش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران می باشد.

وی با بیان اینکه،سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با ۴ میلیون و ۶۰۰ فایل، ۳۸ هزار عکس فهرست نویسی شده و ۹۰ هزار عنوان کتاب خطی، بزرگ ترین کتابخانه ملی غرب آسیا است، در عین حال اظهارکرد: با وجود این افتخارات، از رشد تکنولوژی عقب هستیم و قدری کاهلی داریم که بایستی برای ساخت سازمانی هوشمند همراه با ارائه خدمات فناورانه تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: بایستی با یاری تمام دست اندرکاران برنامه نوآوری بخشی از این چالش ها را مرتفع و بتوانیم مشکلات را به گروه های استارتاپی و خلاق برون سپاری کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کتابخانه ملی ایران با اشاره به اینکه، این سازمان با باز کردن آزادسازی داده های این گنجینه فارسی، فضا را برای استارتاپ های حوزه محتوا فراهم کرده است تاکید کرد: ما بایستی تکنولوژی های حوزه لیپتک را توسعه دهیم.

وی افزود: ما قصد داریم با مدرن‌سازی فرآیندهای سازمان، از دل استارتاپ ها خدمات جدید و فناورانه به جامعه ارائه  و در نهایت از دل این کارها کسب درآمد کنیم.

پاسدار شیرازی در عین حال گفت:البته فراموش نمی کنیم که دولت هستیم و باید سعی کنیم کمترین مداخله را در این بین داشته باشیم. باید در کنار سایر افراد به این عرصه کمک کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کتابخانه ملی ایران افزود:ما در قالب پلتفرمی خواهیم بود که بیش از پیش فناوری های حوزه لیپتک را به هم نزدیک می‌کند.

وی بیان کرد:در گام دوم سعی داریم بسترهای نوآوری لیپتک را با کمک و حمایت و همراهی معانت فناوری ریاست جمهوری پیش ببریم و درگاهی برای پیش پردازش و مناسب سازی برای استفاده استارتاپ ها راه‌اندازی کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کتابخانه ملی ایران در ادامه تصریح کرد: درهای سازمان اسناد کتابخانه ملی برای تمام افراد این اکوسیستم باز است که بتوانیم با همکاری آن ها این عرصه را پیش ببریم.

وی همچنین اظهارکرد: با ایجاد صندوق های جسورانه حمایت‌های خود را از این اکوسیستم ادامه خواهیم داد، ضمن اینکه برنامه ای برای راه اندازی ساختمان نوآوری کتابخانه ملی برای انجام کار مشترک داریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی کتابخانه ملی ایران در ادامه گفت: به طور حتم مخاطب بخش عمده ای از راهکارها و محصولات و سامانه هایی که در این رویداد تدارک دیده شده، کتابخانه های کشور هستند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اسناد و کتابخانه ملی غرب آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو) در جمهوری اسلامی ایران و وزارت جهاد کشاورزی پروژه‌ای را با هدف اطمینان از اصالت غذا و مدیریت زنجیره تأمین مواد غذایی امضا کردند.

این پروژه با عنوان «کنترل اصالت غذایی و مدیریت زنجیره تأمین غذا برای دستیابی موفقیت‌آمیز به اهداف توسعه پایدار» مطابق با چارچوب همکاری توسعه پایدار سازمان ملل متحد، اهداف توسعه پایدار و چارچوب برنامه کشوری فائو است.

این طرح دو ساله بخشی از برنامه همکاری فنی فائو است که در دسامبر ۲۰۲۵ میلادی به پایان می‌رسد.

این پروژه تحت نظارت معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، تقویت زنجیره تأمین شفاف و قابل اعتماد زعفران، تضمین امنیت و ایمنی مواد غذایی و تغذیه برای مصرف کنندگان را هدف قرار داده است و به دنبال پاسخگویی به چالش‌های ناشی از جهانی‌شدن عرضه مواد غذایی و پیچیدگی‌های تجارت مدرن، به‌ویژه در صنعت زعفران است؛ حوزه‌ای که ایران با تولید تقریباً ۹۰ درصد محصول جهانی جایگاه برتری دارد.

همچنین از تأثیرات این طرح می‌توان به تضمین دسترسی مصرف کنندگان به محصولات زعفران ایمن و اصیل از طریق افزایش ظرفیت برای مکانیسم‌های اجرایی مؤثر برای آزمایش کیفیت مواد غذایی اشاره کرد. این پروژه گامی مهم در جهت افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی در صنعت زعفران است که در نهایت به امنیت غذایی و دستیابی به اهداف توسعه پایدار کمک می‌کند.

این پروژه نمونه‌ای از تعهد فائو برای تقویت سیستم‌های کشاورزی و غذایی پایدار است که با دستور کار جهانی برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار همسو می‌شود. فائو با همکاری با همتایان ملی و بهره‌گیری از تخصص، قصد دارد توانمندی کشورهایی مانند ایران را در تاب‌آوری و پایداری بخش‌های کشاورزی ارتقا بدهد.

کد خبر 6099002

دیگر خبرها

  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • برای نخستین‌بار؛ انتشار دست‌نوشته‌ رهبر انقلاب در دفتر کتابخانه وزیری+عکس
  • تدوین نقشه راه تجارت ایران و عراق
  • نقشه راه تجارت ایران و عراق تدوین می‌شود
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران