Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@02:19:53 GMT

ولایتی: عراق افتخار جهان عرب و اسلام است

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۳۶۹۵

ولایتی: عراق افتخار جهان عرب و اسلام است

به گزارش دانشگاه آزاد، علی اکبر ولایتی عصر امروز (دوشنبه - ۱۴مرداد) در دیدار با هیات جنبش النجباء عراق اظهار کرد: ما به عراق به عنوان کشوری دوست و برادر نگاه می‌کنیم؛ وجود جنبش النجباء در کشور عراق، بسیار مهم و ارزشمند است و افتخار می کنیم که چنین جنبش مومنی توانسته بعد از گذشت سال‌های متمادی در حفظ  استقلال و عزت عراق نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور مقام معظم رهبری افزود: تا زمانی که ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و جبهه مقاومت وجود دارد، هیچ قدرتی، توانایی ایستادگی در برابر آن ها را ندارد.
وی با اشاره به اقدامات مثبت نخست وزیر عراق با بیان این که جنبش النجباء با کمک همه گروه های عراقی توانسته است دست آمریکایی ها و بیگانگان را از عراق کوتاه کند تصریح کرد: این جنبش یکی از محورهای اصلی جبهه مقاومت محسوب می شود که اجازه نداده بیگانگان، صهیونیست ها و مثلث ارتجاع در امور داخلی دخالت کنند و این خواسته مردم عراق است. دولت و ملت ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و به امید خدا پیوستگی دو ملت هر روز بهتر و قوی تر خواهد شد.

ولایتی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان که جنبش النجبا در کنار سایر مبارزان عراقی توانسته اند داعش را شکست دهند و موجب حفظ تمامیت ارضی کشور عراق شده اند گفت: جنبش النجباء همچنان سربلند و پیشتاز در حمایت از مردم عراق و جبهه مقاومت هستند.
به گفته وی، امروز رابطه میان ایران و عراق به عنوان دو ملت برادر از سطح بسیار بالایی برخوردار است، کمتر کشوری در جهان وجود دارد که به اندازه دو ملت ایران و عراق، مشترکات متعدد داشته باشند  و علی رغم ۸ سال جنگی که از سوی بیگانگان و رژیم بعث عراق بر دو ملت تحمیل شد، روابط میان دو کشور بسیار خوب و سازنده است.

رئیس هیأت موسس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که ملت عراق از شر رژیم بعث آزاد شد، توانست با تلاش های زیاد مقابل بیگانگان بایستد و در مقابل زیاده خواهی های مثلث صهیونیسم و ارتجاع ایستادگی کند. ایران و عراق همچنان در کنار یکدیگر در جهت تقویت جبهه مقاومت تلاش می کنند و در آینده شاهد روابط مستحکم تری میان دو ملت خواهیم بود.

** عراق نمی تواند ایران را مورد هدف قرار دهد
پس از پایان این دیدار «نصر الشمری» معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء عراق با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار گفت: امروز این افتخار را داشتیم که با یکی از چهره های برجسته جمهوری اسلامی ایران دیدار کنیم و ایران توانسته تمامی پیروزی ها را در سطح منطقه و جهان به مرحله ظهور برساند.
وی افزود: همه مسلمانان جهان نسبت به پیروزی‌های ایران آگاه هستند و به این موضوع افتخار می کنند؛ کشورهای جهان اسلام پس از گذشت سال‌های متمادی که استکبار جهانی آن ها را مستضعف می دانست و به خود اجازه می داد که تمامی ثروت‌های آن ها را در اختیار بگیرد، امروز جایگاه خودشان را باز یافته اند.
معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء افزود: ما به سخنان ولایتی گوش دادیم و مطالب بسیار ارزشمند و سودمندی را درباره مسائل سیاسی و چالش‌های منطقه و محور مقاومت که جمهوری اسلامی ایران منشا اصلی آن است، کسب کردیم و همواره اعلام کردیم که کشور عراق هرگز نمی تواند پایگاهی برای نیروهای استکبار باشد و از طریق عراق بخواهند جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهند؛ ما با تمام توان خود برای مقابله با چنین پروژه شومی ایستاده ایم و مبارزه می کنیم.
وی تصریح کرد: رابطه و پیوند برادری میان دو ملت ایران و عراق از سطح بسیار بالایی برخوردار است چرا که برای این موضوع عوامل بسیار گسترده ای وجود دارد و هیچ قدرتی نمی تواند در پیوند برادری و رابطه مستحکم میان ایران و عراق اخلال ایجاد کند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۳۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد

روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت آمریکا در قضیه فلسطین و حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی خصومت خود را با اسلام نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «انیس» روزنامه وابسته به حکومت طالبان در یادداشتی نوشت: مردم و بسیاری از کشورهای جهان برای حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسرائیل تلاش می‌کنند اما آمریکا هم مانند اسرائیل در قطب مقابل ایستاده و سخنان کسی را دراین‌باره نمی‌پذیرد و از این طریق موضع ضد اسلامی خود را نه تنها با فلسطین بلکه با کل جهان اسلام نشان داده است.

نوشتار می‌افزاید: مسلمانان جهان اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که آمریکا به شدت با اسلام مخالف است و دشمنی آشتی‌ناپذیری با اسلام دارد. وقتی آمریکا، اسرائیل را در خاورمیانه مستقر کرد، هدفش آزار و اذیت مسلمانان از طریق این ملت پلید بود.

انیس افزود آمریکا همواره مدعی احقاق حقوق بشر در جهان است، اما اکنون ثابت شد در فلسطین به واسطه این کشور، حقوق بشر در سطح بالایی نقض شده است.

نویسنده با تاکید بر این که آمریکا به سمت زواول پیش می‌رود، تأکید کرد: امروز یا فردا، فلسطین دولت مستقل خود را تشکیل می‌دهد و جهان نیز او را به رسمیت خواهد شناخت.

افغانستان: آمریکا با حمایت از جنایات اسرائیل در غزه چهره واقعی خود را به جهان نشان دادطالبان: جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

روزنامه چاپ کابل تصریح کرد: بزرگترین اشتباه آمریکا در قبال فلسطین، حمایت از جنگ و جنایت اسرائیل علیه بشریت است و این حمایت غیرقانونی آمریکا باعث می‌شود ملت‌های آزاده جهان در مقابل آن مقاومت نشان دهند و از این کشور روی برگردانند زیرا کشتار جمعی و نسل‌کشی اسرائیل در فلسطین به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

پیش از این نیز، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان با اشاره به حمایت دولت آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی گفته بود: آمریکا با حمایت خود از اسرائیل و جنایات آن چهره واقعی خود را به جهانیان نشان دادند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • جهاد اسلامی: جنگ جز با توقف تجاوز و عقب‌نشینی دشمن پایان نمی‌یابد
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • فیلم/ تقدیر مردم غزه از مقاومت عراق
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین