Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی پلدختر با بیان اینکه تکمیل کتابخانه شماره ۲ مطالبه مردم شهر پلدختر است گفت: در کتابخانه علامه جزایری کمبود فضا وجود دارد و ما بیش‌تر از این نمی‌توانیم فضای این کتابخانه را توسعه بدهیم. ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، علی‌محمد قهرمانی عصر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و نهضت مطالعه مفید این شهرستان که در سالن جلسات ارشاد برگزار شد، اظهار داشت: 2کتابخانه علامه جزایری و امام علی(ع) شهر معمولان در سطح شهرستان پلدختر فعال هستند که بالغ بر 15هزار عضو فعال دارند و از خدمات  کتابخانه استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های عمومی شهرستان پلدختر سال  73به بهره‌برداری رسیده‌اند، افزود: به‌لحاظ فضای کتابخانه‌ای به‌ازای هر 25هزار نفر نیازمند یک کتابخانه هستیم، چون جمعیت این شهرستان بالغ بر 75 هزار نفر است و از لحاظ شاخص باید سه کتابخانه داشته باشیم.

رئیس اداره  کتابخانه‌های عمومی پلدختر با توجه به اینکه کتابخانه شماره 2پلدختر که در ضلع غربی شهر قرار دارد سالیان سال است که عملیات اجرایی آن شروع‌شده ولی تنگناهای بودجه‌ای سبب‌شده که نیمه‌کاره باقی بماند، عنوان کرد: در جریان سیلاب فروردین‌ماه هم این کتابخانه  آسیب جدی دید، بودجه‌ای بالغ بر سه میلیارد تومان برای تکمیل آن در نظر گرفته شده که امیدواریم در امسال تخصیص پیدا کند تا یکی از مطالبات به‌حق مردم پلدختر به بهره‌برداری برسد.

وی بیان کرد: در مجموعه کتابخانه علامه جزایری فضای آزاد وجود ندارد تا دو قفسه دیگر اضافه کنیم و فضای موجود بیش‌تر از این به ما اجازه نمی‌دهد که کتابخانه را توسعه بدهیم.

قهرمانی گفت: از زمانی که سیلاب اتفاق افتاده دانش‌آموزان کنکوری برای یافتن فضای آرام به کتابخانه مراجعه می‌کنند و یکی از پربازدیدترین ادارات شهرستان پلدختر کتابخانه عمومی‌ست که روزانه کسانی برای انجام کارهای مطالعات، نیازهای آموزشی و پژوهشی به ما مراجعه می‌کنند و نیاز است کتابخانه شماره 2 تکمیل شود.

سیل 380 میلیون تومان به کتابخانه نیمه‌کاره پلدختر خسارت وارد کردکتابخانه‌های عمومی مناطق محروم استان اردبیل توسعه می‌یابدکتابخانه تخصصی و بانک اطلاعات انقلاب اسلامی استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

رئیس اداره  کتابخانه‌های عمومی پلدختر با بیان اینکه در صورت تکمیل و بهره‌برداری کتابخانه شماره 2 سرانه فضا و منبع در پلدختر افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: بعد از تکمیل می‌توانیم این کتابخانه را به‌عنوان الگو در سطح کشور معرفی کنیم؛ با توجه به تعامل سازنده ادارات  می‌توانیم از محدود انجمن‌هایی باشیم که مصوبات جلسه به‌صورت 100درصدی اجرا می‌شود.

قهرمانی با بیان اینکه علیرغم سیلاب نهمین جشنواره رضوی در این شهرستان با استقبال برگزار شد، اظهار داشت: با همکاری اداره ارشاد اسلامی یک‌دوره مسابقه کتابخوانی جهت بصیرت‌افزایی درباره نهضت کربلا با عنوان از سقیفه تا کربلا برگزار می‌شود.

وی با ابراز اینکه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان نشست مطالعاتی با عنوان هویزه ثانی در هفته دفاع‌مقدس برگزار می‌شود، افزود: در گزارش اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در بررسی عملکرد سه‌ماهه اول شهرستان‌ها اداره کتابخانه‌های عمومی پلدختر بعد از بروجرد و خرم‌آباد در جایگاه سوم قرار گرفت.

رئیس اداره  کتابخانه‌های عمومی پلدختر عنوان کرد: مجموعه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان علی‌رغم وضیعت بحرانی سیل نه‌تنها از وظایف خود فروگذاری نکردند، بلکه جهت ایجاد نشاط در جامعه فعالیت‌های فرهنگی قابل‌توجهی انجام داده‌اند.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۳۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: چهار هزار نسخه کتاب از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به این نهاد اهدا شده تا در اختیار متقاضیان در استان قرار گیرد.

خدیجه معصومی اظهار کرد: این تعداد کتاب در موضوعات مختلف ادبیات، کمک درسی، کودک بوده و به ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال توسط کتابخانه ملی ایران برای استفاده اعضا و مخاطبان به کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی اهدا شد.

وی اظهارکرد: کتب اهدا شده پس از نیازسنجی در سطح کتابخانه‌های عمومی استان توزیع و پس از آماده سازی در دسترس اعضای کتابخانه‌های عمومی قرار خواهد گرفت.

اهدای کتاب اقدامی در راستای غنی سازی منابع کتابخانه‌های عمومی و ارتقای فرهنگ مطالعه بوده و سال گذشته نیز چهار هزار جلد کتاب به ارزش هشت میلیارد ریال از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور به این نهاد اهدا شد و علاقه‌مندان جهت اهدای کتاب می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان مراجعه کنند.

آذربایجان غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • آرایش سیاسی مجلس جدید چشم‌به‌راه مشارکت مردم/ باید کار نیمه کاره انتخابات را تمام کنیم
  • ۲۸ پروژه نیمه‌کاره حوزه کتابخانه‌های عمومی در مازندران
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد