Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سعید مهدوی روز دوشنبه در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان در رشت  با استناد به آیه های قرآنی  و احادیث  به ثواب  اطعام افراد در روز عید غدیر اشاره کرد و افزود: یکی از موارد احیای سنت،  اطعام است و باید با احیای نهضت اطعام جامعه مان را از آثار وضعی نورانی غذای نذری  بهره مند کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از  اجرای طرح جدید مائده ولایت خانوادگی به مناسبت عید غدیر خم و در راستای نشاط آفرینی و احیای سنت های این عید سعید خبر داد و گفت: بمناسبت  سالروز  یک هزار و چهارصدو سی  امین سالگردواقعه عید غدیر خم ، دست کم یک هزار و ۴۳۰ خانواده در استان ، غذا  پخت  و در تفرجگاه ها یا مراکز مهم سفره پهن و از مردم پذیرایی می کنند.

وی با تاکید بر اینکه  تمامی برنامه های عید غدیر خم مردمیست ، تصریح کرد: فقط سازماندهی این  برنامه ها  تشکیلاتیست که طرح مائده ولایت خانوادگی نیز  برای نشاط خانوادگی در شماری از تفرجگاه های استان برگزار می شود.

حجت الاسلام مهدوی  با بیان اینکه گیلان جزو استان های پیشرو در برگزاری طرح مائده ولایت است، اضافه کرد:  ایستگاه مائده ولایت و پخت و توزیع غذای غدیریه چندین سال است که در استان  برگزار می شود و در سال اول به صورت متمرکز بیش از ۱۱۰ دیگ آبگوشت با همکاری مساجد ، تشکل های مردمی  و خیران  پخت و توزیع شده است.

 وی با اشاره به گسترش  این طرح  در سال های  بعد افزود:   امسال  طرح مائده ولایت در ۳۱۳ نقطه استان بر حسب امکانات تشکل ها با انواع غذاها و حتی غذاهای ساده همچون عدسی، آبگوشت و ...  برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه بایستی در مواجهه با تهاجم فرهنگی از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد، اظهار داشت: تا زمانی که برای تمدن سازی اصرار به هویت ملی و ایرانی خود نداشته باشیم همچنان در هجمه فرهنگی تغافل خواهیم کرد.

حجت الاسلام  مهدوی پوشیدن لباس نو ، برادری و  اخوت با اهل مسجد  و شرکت در نماز جماعات  مساجد را از جمله آیین های سفارش شده  برای روز عید غدیر خم عنوان و تصریح کرد:  امسال به عنوان نمادین در برخی از مصلی های شهرستان های استان نماز عید غدیر خم برگزار می شود.

وی محتوا محوری و بهره گیری از ظرفیت های مردمی ، توجه به شعار محوری دهه امامت و ولایت که  لبیک یا رسول الله  شعار امسال بوده، بیانیه گام دوم انقلاب با بهره مندی از مبلغان حوزه و اساتید دانشگاه و تبیین مسئله غدیر را از جمله  سیاست های کلان سازمان تبلیغات اسلامی  برای  گرامیداشت عید غدیر خم  امسال عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین خاطر نشان کرد: ستاد های اربعین و مناسبت های مذهبی فقط نقش حمایتی داشته باشند نه دخالت و تولی گری تا شاهد برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم همچون سال های گذشته باشیم.

حجت الاسلام مهدوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قرار گرفتن در آستانه  روز خبرنگار  با تبریک این روز اظهار داشت: خبرنگاران اگر بخواهند با هویت الهی مصداق کامل پیدا کنند،  بایستی  از حضرت  زینب کبری(س) الگو بگیرند .

 وی  افزود: خبرنگاران رزمنده های خط مقدم تهاجم و شبیخون دشمنان دین ، آیین و میهن هستند و مطالبه عمومی را به سمت نیازهای صادقانه هدایت می کنند.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/ 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف تبلیغات اسلامی تهاجم فرهنگی خانواده دین مسجد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان

وزارت مهاجرین طالبان اعلام کرد بیش از ۲۰۰ نفر از دختران در آزمون دوره مامایی در ولایت قندوز در شمال افغانستان شرکت کردند.

وزارت مهاجرین طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت ۲۳۴ نفر از دختران در آزمون دوره سه ساله مامایی در ولایت قندوز شرکت کردند که از این میان ۸۰ نفر پذیرفته خواهند شد.

اطلاعیه افزود هزینه آموزش این دوره را دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل پرداخت می‌کند.

وزارت بهداشت طالبان اسفندماه سال گذشته در نامه‌ای از ریاست‌های این وزارتخانه در ولایت‌های مختلف افغانستان خواست تا روند پذیرش دختران فارغ‌التحصیل از دبیرستان را به دانشکده‌های پزشکی آغاز کنند.

این درحالیست که روند پذیرش دختران در دانشکده‌های پزشکی دولتی در ولایت‌های کاپیسا، پروان، پنجشیر، میدان وردک، غزنی، پکتیکا، لوگر، خوست، بدخشان، بامیان و پکتیا آغاز شده است.

پیش از این نیز قلندر عباد، وزیر بهداشت طالبان اعلام کرده بود افغانستان با کمبود پزشک زن مواجه است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آمریکا بزرگترین طاغوت جهان است
  • ۱۳ کشته و زخمی بر اثر وقوع حادثه ترافیکی در بامیان
  • درخشش گروه سرمایه گذاری غدیر و هلدینگ های زیر مجموعه آن در ششمین نمایشگاه ( ایران اکسپو ۲۰۲۴ )
  • ۲۶ کشته و زخمی بر اثر حادثه ترافیکی در سمنگان
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • تقسیم امتیازات شمالی‌ها و جنوبی‌ها در غدیر
  • مادر روحانی شهید گیلانی به فرزند شهیدش پیوست
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • میزبانی آبی‌ها از 7 بازی، قبل از جریمه سنگین (عکس)
  • تردد بیش از ۲۷ هزار تبعه خارجی در افغانستان