Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در نشست تببین منشور حقوق شهرنشینی مشهد با اعلام این مطلب افزود : تدوین منشور حقوق شهرنشینی مشهد یک کار جمعی بوده و در اجرای منشور حقوق شهرنشینی مشهد، همه متولیان تعصب خواهند داشت.  
سید محسن حسینی پویا اضافه کرد: منشور حقوق شهرنشینی در مشهد به عنوان شهری که نیاز به گفت و گو و مدارا دارد تصویب شده است و ضمانت اجرای این منشور ، مطالبه گری مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد شهری دارای اقوام، سلایق و مذاهب و ادیان مختلف است و نمی‌توان مردم را تقسیم‌بندی کرد چرا که همه دارای حق هستند و در یک شهر زندگی می‌کنند لذا دوگانگی نباید وجود داشته باشد.
حسینی پویا افزود: وظیفه مدیریت شهری مهیا کردن امنیت برای همه است و حقوق شهرنشینی شامل همه افراد اعم از مجاوران، زائران و مهاجران می‌شود.
وی اضافه کرد: باید منشور حقوق شهرنشینی مشهد هر چه زودتر عملیاتی شود تا به شعار و جنبه تزیینی تبدیل نشود.

لزوم بازنگری سالانه منشور حقوق شهرندی

مشاور حقوقی شهردار مشهد نیز در این نشست گفت: منشور حقوق شهرنشینی مشهد سالیانه باید بازنگری شود و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی ‌قرار گیرد.
دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: یکی از مصادیق امروزی امر به معروف و نهی از منکر، تدوین و اجرای حقوق مردم است، احقاق حقوق مردم یکی از واجبات است و نباید حقوق شهرنشینی را یک کار لوکس و شعاری تلقی کنیم.

وی اضافه کرد: براساس منشور حقوق شهرنشنی مشهد نباید حقوقی از مردم ضایع شود و تمام نهادهای مدیریت شهری در کنار شهرداری وظیفه اجرا کردن منشور را دارند.
مشاور حقوقی شهردار مشهد گفت: مبنای حقوق شهرنشینی بر این است که مردم مالک مشاعی شهر هستند و باید تلاش کنیم که این حق مشاعی مردم در شهر احیا شود و این منشور سعی کرده این امر را به تحقق برساند.
شیخ الاسلامی با اشاره به نامگذاری روز ۱۴ مرداد به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی گفت: حقوق بشر بحث جدیدی در اسلام نیست و سابقه ۱۴۰۰ ساله دارد اما  اتفاق خوبی در سال ۱۳۶۹ رخ داد این بود که کشورهای اسلامی منشوری را به عنوان حقوق بشر اسلامی تدوین کردند و این منشور اتحادی بین کشورهای اسلامی ایجاد کرد.
وی افزود: حقوق بشر اسلامی با حقوق بشر جهانی در برخی از موارد تفاوتهایی دارد ولی ۹۰ درصد آن مشترک هستند.
منشور حقوق شهروندی شهر مشهد در قالب ۱۳۹ بند برای این کلانشهر تدوین و نهایی شده است که محتوای ۷۰ درصد از متن نهایی آن به امور و موضوعات عمومی اختصاص یافته و ۳۰ درصد آن مختص شهر مشهد است.

این منشور ۲۲ تیرماه در مشهد با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری رونمایی شد.
 ۱۴ مرداد روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی نام گرفته است.
۷۵۰۵/۱۹۲۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف حقوق حقوق بشر شهرنشینی کشورهای اسلامی مشهد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۴۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با آغاز هفته گرامیداشت کار و کارگر ، مراسم اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به واحد‌های تولیدی نمونه کشور با حضور سید صولت، مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

مرتضوی ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت:کار و تولید عزت و اقتدار  مردم است. بیش از ۵ هزار نیرو در یک کارگاه تولیدی فعال هستند که بیش از نیمی از این جمعیت را زنان نخبه، تحصیل کرده و فعال تشکیل داده است.

وزیر کار گفت: از ۱۶ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در بخش کارگری، حدود ۳میلیون و ۷۹۰هزار  زن بیمه تامین اجتماعی هستند.

مرتضوی با توجه به جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اساسا در حوزه اقتصاد اسلامی و اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی اقتصاد دولتی، خصوصی وتعاونی تقسیم می شود که باید بالغ بر ۸۰درصد کل اقتصاد در دست بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد: جهش تولید نیاز به تلاش دولت با مشارکت مردم دارد.

وزیر کار گفت: مانع زدایی از تولید و جلوگیری از مداخلات ادارات دولتی  از زنجیره تولید، از اقدامات مهم در راستای تحقق شعار سال است.جهش‌تولید بدون مشارکت مردم اجرایی نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز مردم در عرصه های مختلف اقتصادی خوش درخشیدند و در راستای حفظ و ارتقاء تولیدات داخلی پیشتاز بوده اند.

پیگیری امنیت شغلی زنان هستیم

همچنین در این مراسم نرجس بختیار خلج مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: در دولت سیزدهم توجه به بانوان بیشتر شده است و به عنوان اولویت کاری وزارت کار قرار گرفته است.

وی گفت:کمیته مشاور زنان و خانواده در دولت سیزدهم تشکیل و امور مرتبط با این کمیته به طور جدی در حال پیگیری است.

خلج ادامه داد: این کمیته امنیت زنان در اشتغال در راستای ازدواج و فرزند آوری را  در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس قوه قضائیه در راستای عدم تأثیرپذیری از فضاسازی‌ها
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان