Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@14:08:03 GMT

مقام سابق آمریکایی: باید وارد مذاکره با حوثی‌ها شویم

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۴۵۲۸

یک مقام دولت سابق آمریکا در یادداشتی به شرح سفر خود به صنعا پرداخته وبه دولت آمریکا پیشنهاد داده وارد مذاکره با گروه انصارالله یمن شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «رابرت مالی»، مذاکره‌کننده سابق آمریکایی و رئیس فعلی «گروه بین‌المللی بحران» در یادداشتی روز دوشنبه (14 مرداد) از دولت آمریکا خواسته وارد مذاکره با گروه «انصارالله» در یمن شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مالی با یادآوری اینکه بحران انسانی در یمن از سوی سازمان ملل متحد بدترین بحران بشری لقب گرفته نوشته دو سوم جمعیت این کشور به نوعی نیازمند کمک هستند و ۱۰ میلیون نفر گرفتار سوءتغذیه هستند. نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت این کشور هم در آستانه مرگ از گرسنگی قرار دارند. 

رابرت مالی که مشاور رئیس‌جمهور سابق آمریکا در امور غرب آسیا بود  در یادداشت خود در روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته دو هفته پیش همراه عده‌ای از همکارانش به صنعا سفر کرده است. او می‌نویسد: «احساس اولیه ما حس انزوای این شهر از جهان بیرونی بود.»

او خاطرنشان کرده است: «صنعا صاحب فرودگاه کوچکی است که به شدت آسیب دیده، اما عربستان سعودی که حریم هوایی [یمن] را کنترل می‌کند در تلاش است اطمینان حاصل کند که پروازهای ورودی و خروجی از آن فرودگاه انجام نشود. بیمارانی که نیازمند خدمات فوری درمانی هستند نمی‌توانند از آنجا خارج شوند؛ افرادی که از عزیزانشان جدا شده‌اند قادر نیستند سفر کنند.»

رابرت مالی تشریح کرده است ساکنان صنعا از بمباران قبرستان‌ها توسط ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی گلایه دارند و می‌گویند حتی مرده‌ها هم در ایمنی نیستند. 

او درباره گفت‌وگوهای رایج در یمن درباره جنگ نوشته است: «طرفداران حوثی‌ها از اینکه گفته می‌شود حملات آنها به عربستان سعودی به سفارش ایران انجام می‌شود تعجب کرده، گویی که جنگ آنها با عربستان سعودی، دلیل کافی برای آن حملات فراهم نمی‌آورد.»

مالی نوشته است: «بسیاری در صنعا، به درستی ایالات متحده را همدست جنگ می‌دانند و می‌گویند که آمریکا ائتلاف عربستان سعودی به عنوان طرف جنگ‌افروز تقویت کرده است. 

او در ادامه به برشمردن مزیت‌های انصارالله در جنگ با ائتلاف سعودی پرداخته و می‌نویسد: «آنها احساس می‌کنند زمان به نفع آنها است. آنها علیرغم تفاوت‌های شدید از لحاظ نظامی در برابر ائتلافی از کشورهای ثروتمند و قدرتمند که مورد حمایت و تسلیح غرب هستند قد علم کرده‌اند.»

 انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۴۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه

در جریان سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، وی با همتای سعودی خود تحولات مربوط به اوضاع غزه و شهر رفح را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفر به عربستان سعودی دیداری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات مربوط به نوار غزه و شهر رفح و اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه گفتگو کردند.

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم در این نشست اعلام کرد که باید تلاش‌هایی در راستای حل مسالمت‌آمیز همه درگیری‌ها انجام شود و منطقه از خطرات جنگ در امان بماند.

وی تأکید کرد: مهمترین چالش برای دستیابی به صلح، شکست جامعه جهانی در حل مسئله فلسطین است.

وزیر خارجه قطر تأکید کرد: خواهان آتش‌بس فوری در غزه و پایان عملیات نظامی (تجاوزات رژیم صهیونیستی) و آزادی اسیران و رساندن کمکها هستیم.

در شرایطی که دولت آمریکا همچنان به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و مانع توقف جنگ غزه می‌شود، وزیر خارجه این کشور مدعی شد: باید تلاش‌ها را برای رسیدن به ثبات و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه تقویت کنیم.

روز گذشته نیز ریاض شاهد برگزاری نشست کمیته وزرای تعیین‌شده از سوی اجلاس مشترک عربی ـ اسلامی درباره نوار غزه بود. این نشست در ریاض با حضور نمایندگان قطر، مصر، اردن و ترکیه به‌همراه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) برگزار شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که در نشست کمیته وزرای تعیین‌شده در اجلاس عربی ـ اسلامی از جامعه بین‌المللی خواسته شد در واکنش به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری جهانی توسط اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن در غزه و کرانه باختری اشغالی، تحریم‌های مؤثری علیه این رژیم از جمله توقف صادرات سلاح برای آن اعمال شود.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم فعال کردن سازوکارهای حقوقی بین‌المللی جهت محاکمه مسئولان اسرائیلی به‌خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین و همچنین بر ضرورت توقف تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ مواضع جدی و قاطع در برابر این جنایت‌ها تأکید کردند.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلنشست 6جانبه عربی در ریاض درباره تحولات غزه

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • مقام سابق موساد: ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!