Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@13:05:38 GMT

واعظی با ظریف دیدار و گفتگو کرد

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۴۶۴۱

واعظی با ظریف دیدار و گفتگو کرد

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقدام دولت آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه به بهترین وجه تناقص و دروغین بودن ادعا‌های آن‌ها در مورد مذاکره را در سطح جهانی آشکار ساخت، تاکید کرد: نظام در محکومیت این اقدام آمریکا و حمایت از دکتر ظریف یکپارچه است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور عصر امروز به همراه جمعی از معاونین دفتر رئیس جمهور و نهاد ریاست جمهوری در دفتر وزیر امور خارجه حضور یافت و ضمن دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: تلقی دولت آمریکا این بود که تحریم ظریف باعث محدودیت و تضعیف نفوذ کلام و بویژه منطق ایشان در مذاکره و مصاحبه و همچنین تضعیف موقعیت وزیر خارجه در داخل کشور می‌شود؛ حال آنکه برخلاف خواست آن‌ها جامعه جهانی اقدام دولت ترامپ را محکوم کرد و دکتر ظریف امروز بیش از هر زمان دیگری مورد حمایت نظام، دولت و شخص رئیس جمهور، ارکان حاکمیت و محبوب عموم جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دفتر دفتر رئیس جمهور با اعلام اینکه «رئیس جمهور و دولت نیز مستحکم‌تر از گذشته پشتیبان دستگاه سیاست خارجی و دکتر ظریف خواهند بود»، ادامه داد: مدیران، سفرا و کارکنان وزارت امور خارجه با روحیه و انگیزه بیشتر، این اقدام نسنجیده و خصمانه دولت آمریکا را به فرصتی برای تحرک بیشتر در ماموریت‌های خود و توسعه روابط و مناسبات بین المللی تبدیل خواهند کرد.

وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با تشکر از حمایت‌های مردم، مسوولان و همچنین حضور رئیس و معاونین دفتر رئیس جمهور؛ تاکید کرد که «یکپارچگی و انسجام ملی مهمترین و موثرترین پاسخ به اقدامات نابخردانه دولت آمریکا و بزرگترین پشتوانه خدمتگزاران ملت در دستگاه دیپلماسی است.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد جواد ظریف محمود واعظی تحریم ظریف دشمنی آمریکا حمایت از ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم اسرائیل، از پترو گوستاوو، رئیس‌جمهور کلمبیا، پس از اینکه اعلام کرد روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه قطع خواهد کرد، انتقاد کرد.

کاتز در پیامی بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رئیس‌جمهور کلمبیا را به حمایت از حماس که اسرائیلی‌ها را به اسارت گرفته متهم کرد.

او بر روابط گرم تاریخی بین اسرائیل و کلمبیا تأکید کرد و هشدار داد که "هیچ رئیس‌جمهور پر از نفرت و ضد یهود" نمی‌تواند این پیوند را تغییر دهد.

روز چهارشنبه، پترو اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع خواهد کرد و دلیل آن را نسل کشی تل آویو در غزه عنوان کرد.

از زمان آغاز جنگ اسرائیل در نوار غزه، بیش از ۳۴۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۷۶۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند. اکثریت قریب به اتفاق شهدا زن و کودک بوده‌اند. اسرائیل همچنین محاصره فلج کننده‌ای را بر نوار غزه اعمال کرده است که جمعیت آن، به ویژه ساکنان شمال غزه را در آستانه گرسنگی و قحطی قرار داده است.

دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) در ماه ژانویه حکمی موقت صادر کرد و رژیم اسرائیل را به نسل کشی متهم کرد و به آن دستور داد تا اقدامات نسل کشی را متوقف کند و اقداماتی را برای تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه انجام دهد.

کلمبیا درخواست کرده است تا در کنار آفریقای جنوبی به پرونده شکایت از نسل کشی اسرائیل در غزه بپیوندد. پترو قبلا فروش تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • انتقاد وزیر خارجه اسرائیل از رئیس‌جمهور کلمبیا
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم