Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-01@23:27:16 GMT

انتقاد از سرمایه‌گذاری مایکروسافت

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۴۷۰۹

گروه‌های حقوق بشری از اقدام شرکت مایکروسافت آمریکا در سرمایه‌گذاری در یک شرکت تولید نرم افزاز شناسایی چهره که از آن برای جاسوسی از فلسطینیان ساکن در کرانه‌باختری اشغالی استفاده می‌شود، ‌انتقاد کردند.

اخبار بین الملل_ شرکت مایکروسافت در ماه ژوئن اعلام کرد که در شرکت اسرائیلی «AnyVision» ‌ مبلغ 74 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نرم افزاری که این شرکت تولید می‌کند فناوری شناسایی چهره بوده که توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری اشغالی استفاده می‌شود. سرمایه‌گذارانی از آمریکا و اروپا نیز در تامین مالی این شرکت مشارکت کرده‌اند.

هاآرتص در اواسط جولای گزارشی منتشر و طی آن اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی از فناوری AnyVision در نقاط ایست و بازرسی خود استفاده می‌کند.

«عاموس توح» محقق برجسته در زمینه هوش مصنوعی در سازمان دیده‌بان حقوق بشر به مجله آمریکایی فوریس گفت که استفاده از چنین فناوری با یک پیش زمینه سیاسی می‌تواند مشکل‌ساز شود.

وی اضافه کرد:‌ «من معتقدم که برای مایکروسافت ضروری است که واقعا ببیند با سرمایه‌گذاری در شرکتی که به فراهم کردن فناوری برای یک قدرت اشغالگر می‌پردازد، چه خطراتی را برای حقوق بشر ایجاد می‌کند.»

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا نیز اقدام مایکروسافت در سرمایه‌گذاری در این شرکت اسرائیلی را محکوم کرد.بر اساس گزارش نشریه فوربس آمریکا،‌ شرکت AnyVision با سازمان جاسوسی و ارتش رژیم صهیونیستی ارتباط دارد و «امیر کاین» مدیر سابق دپارتمان امور ارتش وزارت امنیت رژیم صهیونیستی، رئیس این شرکت است.رژیم صهیونیستی از سال 1967 اراضی فلسطینیان از کرانه‌باختری و شرق قدس را به اشغال خود در آورده است.همچنین این  رژیم در راستای پیشبرد طرح‌های خود در سرزمین‌های فلسطینی، از ابداع شیوه‌های مختلف و سوءاستفاده از شرایط سخت انسانی ساکنان نوار غزه برای جذب برخی از آنها در دستگاه‌های جاسوسی دست برنمی‌دارد و همچنان به تلاش‌های خود برای جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌های مقاومت ادامه می‌دهد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حقوق مایکروسافت جاسوسی دلار جاسوسی حقوق سرمایه سرمایه گذاری مایکروسافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد

وزیر خارجه آمریکا در جریان سفرش به اردن گفت مصر پیشنهادی قوی برای آتش‌بس در نوار غزه ارائه کرد و حماس نباید آن را به تعویق اندازد و زمان تصویب این پیشنهاد فرا رسیده است.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا امروز در نشست خبری در پایتخت اردن مدعی شد تمرکز واشنگتن در دوره آتی بر آتش‌بس در غزه و بازگشت اسرا خواهد بود.

به نقل از شبکه خبری «القاهره الاخباریه»، بلینکن در ادامه به موضوع اسکله موقت در سواحل نوار غزه برای انتقال کمک‌های انسانی پرداخت و گفت این اسکله یک هفته دیگر آماده می‌شود و مدعی شد واشنگتن از همه تلاش‌ها برای افزایش کمک ها به غزه حمایت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین افزود مدیریت اسکله به عهده تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد بود.

او گفت فردا برای گفت‌وگو با کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره انتقال کمک‌های انسانی به غزه به فلسطین اشغالی می‌رود.

بلینکن با اشاره به پیشنهاد اخیر قاهره برای آتش‌بس در غزه که حماس در حال بررسی آن است، گفت مصر پیشنهاد قوی درباره تبادل اسرا و آتش‌بس در غزه  ارائه کرده و اکنون حماس باید پاسخ دهد.

وی افزود: اکنون بار بر دوش حماس است و ما خواستار توافق در مورد گروگان‌ها هستیم و جنبش باید بدون معطلی و بدون توجیهی تصمیم بگیرد.

بلینکن همچنین درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب غزه گفت: واشنگتن هنوز طرح روشنی از سوی رژیم صهیونیستی درباره حفاظت از غیرنظامیان رفح دریافت نکرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا امروز سه شنبه پس از سفرش به ریاض وارد اردن شد.

این هفتمین سفر او در منطقه از زمان حمله ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط جنبش حماس علیه رژیم صهیونیستی است.

جنبش حماس فلسطین بارها اعلام کرده شروط این جنبش برای رسیدن به توافق آتش‌بس، توقف دائمی تجاوز رژیم صهیونیستی، عقب نشینی کامل از نوار غزه، رفع آثار تجاوز و بازگشت آوارگان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ویدیو/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و رژیم صهیونیستی را بدانند
  • جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی را بدانند
  • کاهش قیمت نفت توقف‌بردار نیست
  • انتقاد فرانسه از تصمیم رژیم صهیونیستی برای یورش به رفح
  • انتقاد سازمان دفاع از کودکان از بازداشت کودکان فلسطینی به دست ارتش صهیونیست
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • آمریکا: برنامه‌ای عملی برای حفاظت از جان غیرنظامیان در رفح دیده نمی‌شود
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد