Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@06:50:08 GMT

شربتی برای فرار از آلزایمر

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۴۹۸۰

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: نوشیدن شربت تمشک سیستم قلبی و عروقی بدن را تقویت می‌کند و باعث تقویت حافظه می‌شود. ناطقان: تمشک یکی از میوه‌های خوش‌طعم تابستان است که فواید بسیاری برای بدن دارد؛ افزایش مصرف میوه‌هایی مانند تمشک می‌تواند خطر ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، دیابت و میزان مرگ و میر را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استفاده مداوم از این میوه کاهش وزن و افزایش انرژی بدن را به همراه دارد. دانه‌های تمشک حاوی سطوح  بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند که تاثیر چشم‌گیری بر تغذیه ناخن‌ها، پوست و مو دارد. خوردن تمشک از بروز سرطان کبد جلوگیری می‌کند و می‌تواند به سوختن چربی ناحیه کبد را تسریع کند.

تمشک یکی از منابع ارزشمند برای منگنز بوده و این ماده معدنی برای کنترل سطح کلسترول LDL و درد ناشی از آرتریت مفید است؛ پوست این میوه حاوی غنی از فیبر است به بیماران دیابتی در کنترل قند کمک می‌کند.



حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  اظهار کرد: شربت تمشک یکی از شربت‌های پر طرفدار تابستانی است که ویتامین A، گروه‌ ویتامین‌های B، B1، B2، B3، B6، ، C، E، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، اسیدفولیک، منیزیم، منگنز، آهن، روی، و غیره در آن وجود دارد.

او ادامه داد: از خواص این شربت می‌توان به جوانسازی پوست و مو اشاره کرد؛ سطح بالایی از ویتامین C در تمشک وجود دارد که می‌تواند موجب کاهش چین و چروک و جوانسازی پوست شود و حتی لکه‌های صورت را از بین ببرد.

عظمایی گفت: تمشک خاصیت ضد خارش، ضد اگزما و ضد حساسیت دارد و برای افرادی که دچار خارش‌های پوستی هستند مفید واقع است. شربت تمشک باعث افزایش خونسازی در بدن می‌شود.

شربتی برای فرار از آلزایمر/ دردهای رماتیسمی را با شربت تمشک تسکین دهید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت تمشک از جمله غذاهای حاوی فیبر و رژیمی محسوب می‌شود و می‌تواند برای لاغری و کاهش وزن مفید باشد.

او شربت تمشک را یکی از شربت‌های مفید برای درمان مشکلات گوارشی دانست و گفت: استفاده از شربت تمشک باعث کنترل قند، فشار و چربی خون می‌شود؛ همچنین این شربت می‌تواند بینایی افراد را تقویت کند.



عظمایی با تاکید بر خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در این شربت گفت: نوشیدن شربت تمشک سیستم قلبی و عروقی بدن را تقویت می‌کند؛ پلیفن‌های موجود در این شربت هم باعث تقویت حافظه می‌شود و خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می‌دهد. جالب است بدانید که شربت تمشک برای افراد مبتلا به آرتروز و رماتیسم هم بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی مقدار مناسب این شربت را ۳ لیوان در روز دانست و گفت: برای تهیه شربت تمشک به حدود نیم کیلو میوه تمشک، نیم کیلو عسل و یک لیتر آب احتیاج دارید؛ کافی است تمشک‌ها را برای ۵ دقیقه داخل آب بجوشانید؛ بعد از متعادل شدن دمای محلول آن را صاف و نیم کیلو عسل را به آن اضافه کنید. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: شربت ، آلزایمر ، شربت تمشک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: شربت آلزایمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ،مستوفی، سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: سال گذشته از ۴۲ هزار سوت زنی مالیاتی که در سامانه سوت زنی ثبت شده بیش از ۷۰ درصد آن متعلق به حوزه فعالیت پزشکی بوده است.

مستوفی گفت: ازاین گزارش‌ها حدود ۱۰ هزار تخلف با بازدید میدانی به تایید رسید و اطلاعات آن به سازمان نظام پزشکی ارسال شد تا سازمان برابر با ضوابط قانونی با این موارد برخورد کند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی خاطر نشان کرد: عمده گزارش‌های ثبت شده مربوط به اخذ وجه به وسیله کار و عدم استفاده از کارتخوان بوده است.

وی افزود سازمان مالیاتی نسبت به احصا کارت‌هایی که پزشکان به جای کارتخوان از آن برای دریافت وجه استفاده می‌کردند، اقدام کرده و از این اطلاعات برای محاسبه مجموع درآمد این پزشکان و محاسبه مالیات استفاده می‌شود.

مستوفی گفت : علاوه بر این تخلفات موجب می‌شود تا برخی از پزشکان از امکان مشوق‌های مالیاتی ماده ۱۰۰ محروم شوند.

سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی همچنین درباره موضوع ممنوع الخروجی مدیر عامل یکی از بانک‌های خصوصی به دلیل ارائه ندادن اطلاعات تراکنش‌های مشکوک بانکی فعالان اقتصادی به سازمان امور مالیاتی افزود: هماهنگی لازم با اعضای هیئت مدیره این بانک انجام شده و اطلاعات مورد نیاز در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سرنوشت تلخ گورخر؛ فرار ناموفق و تکه تکه شدن توسط کروکودیل!
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده
  • فرمولی ساده برای اینکه هرگز به آلزایمر مبتلا نشوید
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم