Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@19:41:27 GMT

دستان خالی نماینده ویژه ترامپ

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۵۱۴۵

دستان خالی نماینده ویژه ترامپ

مرور تجربه دو سال خط مشی دیپلماسی جرد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا، نشان داده که هر بار بیش از پیش احساس ناکامی می‌کند و حلقه مخالفانش علیه او تنگ‌تر می‌شود، بلیتی به مقصد خاورمیانه می‌گیرد تا تور کشورهای عربی‌اش را با هدف رشوه دادن و حمایت گرفتن به سرانجام برساند. فرحناز دهقی خبرنگار

او در پی ناکامی‌های خود درباره طرح معامله قرن، در حال دیدار با رهبران کشورهای عربی است که ناظران اعتقاد دارند نه تنها هیچ کمکی به معامله قرن نمی‌کند، بلکه می‌تواند نشانه قاطعی از شکست این طرح  باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به‌گزارش اردن تایمز، او در حال دیدار از سرزمین های اشغالی، اردن، مصر، عربستان سعودی و مراکش است تا یک بار دیگر شانس خود را برای به‌دست آوردن حمایت از طرح معامله قرنی که هنوز به‌طور کامل منتشر نشده امتحان کند. برخلاف شکست کنفرانس اقتصادی منامه و شکاف در میان ائتلاف عربی میان عربستان و امارات، کوشنر عزم خود را جزم کرده حمایت اقتصادی و سیاسی رهبران کشورهای عربی از طرحش را حفظ کند. او با وجود اشتیاق فراوانش به احتمال زیاد این بار نیز از نتیجه تلاش‌هایش ناامید خواهد شد. اما کوشنر چندان کاری به خاورمیانه یا سیاست داخلی امریکا ندارد. در این مورد، شکست تنها یک گزینه نیست بلکه برای او یک هدف است. کوشنر بیشتر از یک سال است که در حال تبلیغ طرحش است اما هنوز هیچ خبری از آن نیست و نمی‌توان چشم‌انداز روشنی برایش متصور شد. این به خاطر این است که چهره امریکا در میان کشورهای عربی صدمه بسیار شدیدی دیده است.
به‌گزارش روزنامه رأی الیوم، بسیاری از اطلاعات درز پیدا کرده بویژه از سوی اسرائیل نشان می‌دهد که ترامپ و جرد کوشنر برای برگزاری کنفرانس سران در کمپ ‌دیوید با مشارکت رهبران عرب به‌منظور اعلام بخش سیاسی معامله قرن آماده می‌‌شوند؛ احتمالاً زمان برگزاری این کنفرانس پس از انتخابات پارلمانی اسرائیل خواهد بود؛ انتخاباتی که قرار است در ماه سپتامبر برگزار شود.
براساس گزارش‌ها انتقال قیمومت اماکن اسلامی در قدس اشغالی از اردن به خاندان حاکم در عربستان مهم‌ترین مسأله‌ای است که در این دیدارها درباره آن رایزنی شده است. کوشنر در تلاش است با وعده دادن به آل سعود حمایت‌های اقتصادی آنها را از دست ندهد.
رأی الیوم در گزارش خود نوشته است: «سؤال اصلی این است چه کسی به کوشنر و ترامپ اختیار داده تا مقدسات عربی و اسلامی را بازیچه خود کنند و تصمیم بگیرند چه کشوری قیمومت این اماکن را داشته باشد. آنها در تلاش هستند در میان نهادهای اسلامی در استانبول، قاهره، امان و مکه تفرقه افکنی کنند و درگیری‌ها بر سر این قیمومت افزایش یابد. نام این کار توطئه است و رژیم صهیونیستی حامی آن است. این مناقشه مأموریت دارد کشورهای اسلامی را که تا پیش از این بر سر قدس و فلسطین اتفاق نظر داشتند، دچار بحران کند».
به‌گزارش وب سایت مجله نشنال، اگرچه هنوز طرح معامله قرن کوشنر منتشر نشده است اما به لطف اشارات و گزارش‌های افشا شده می‌توانیم ایده کلی آشی که او برای خاورمیانه پخته است را حدس بزنیم. براساس شواهد و قرائن می‌توان کاملاً مطمئن شد که در این طرح هیچ اشاره‌ای به طرح دو کشوری که امریکا پس از پایان جنگ سرد ارائه کرد نشده است و کوشنر این طرح را از اساس قبول ندارد.
به‌گزارش دیلی نیوز ایجپت(مصر)، اگرچه فلسطین محور اصلی سخنان کوشنر در تور خاورمیانه‌ای اش بود، اما جالب است که او نیازی به سفر کردن به فلسطین ندیده است. کوشنر در حالی راهی این کشورهای عربی شده که آنها با پیشنهادها و زورگویی‌های امریکا موافق نیستند. بنا به‌گزارش‌ها، تیم کوشنر که شامل جیسون گرینبلات، فرستاده کاخ سفید در امور خاورمیانه و برایان هوک، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا می‌شود، طی سفر خود هرگز به تشکیل دولت فلسطین اشاره‌ای نکردند. مصر بارها در این دیدار تأکید کرد که شبه جزیره سینا متعلق به امریکا نیست بنابراین نمی‌تواند به این کشور بگوید آن را فدای معامله قرن کند.
همچنین امریکا، اردن را تحت فشار گذاشته تا با تمام زوایای معامله قرن موافقت کند و پناهجویان فلسطینی را در خود نگه دارد (برآوردها نشان می‌دهد بیش از دو میلیون پناهجوی فلسطینی در اردن زندگی می‌کنند). اما اردن بارها اعلام کرده با هرگونه طرح صلحی که راه حل دو کشوری را قبول نداشته باشد مخالف است و فلسطینی‌ها حق دارند حکومت خود را در سرزمینشان داشته باشند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جلسه نوبت عصر روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس حدود ۴۰ دقیقه بعد از آغاز به کار، به دلیل غیبت تعدادی از نمایندگان و نرسیدن به حد نصاب جلسه با اعلام محمدباقر قالیباف رئیس مجلس پایان یافت.

بنابر گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، گفت: تعداد نمایندگان حاضر در مجلس برای رای گیری به حدنصاب نرسیده است و نمی‌توانیم بررسی بودجه را دنبال کنیم لذا پایان جلسه را اعلام می‌کنم.

وی گفت که جلسه بعدی مجلس فردا (سه‌شنبه) برای ادامه بررسی بخش دوم بودجه تشکیل می‌شود. این در حالیست که از روز گذشته اعلام شده بود که جلسات صحن مجلس تا پایان رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور در ۲ نوبت برگزار خواهد شد.

قالیباف همچنین از اعضای هیأت رئیسه مجلس خواستار قرائت اسامی غایبان و متاخران جلسه شد که علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رئیسه مجلس اسامی آنها را به شرح زیر قرائت کرد:

- عبدالجلال ایری

- امیرحسین بانکی پور

- علی جدی

- حسین حسین‌زاده

- جعفر راستی

- رجب رحمانی

- جلیل رحیمی جهان آبادی

- جلال رشیدی کوچی

- ابراهیم رضایی

- محمدرضا رضایی کوچی

- مجتبی رضاخواه

- یعقوب رضازاده

- منصورعلی زارعی

- علیرضا زندیان

- قاسم ساعدی

- محمد سبزی

- حسن شجاعی

- مهدی شریفیان

- منصور شکرالهی

- مهدی طغیانی

- فرهاد طهماسبی

- روح‌الله عباسپور

- محمود عباس زاده

- بهزاد علیزاده

- ابوالفضل عمویی

- محسن فتحی

- حسین گودرزی

- محمدرضا مبلغی

- حسن محمدیاری

- غلامرضا مرحبا

- اردشیر مطهری

- محمدطلا مظلومی

- فاطمه مقصودی

- سید محمد موحد

- سید کاظم موسوی

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده ۷۱ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، انعقاد رسمی جلسات و اعتبار اخذ رأی منوط به حضور حداقل دو سوم مجموع نمایندگان در صحن است؛ بنابراین از مجموع ۲۸۶ نماینده فعلی (با حساب ۴ نماینده‌ای که در طول این ۴ سال به هر دلیلی از مجلس جدا شدند)، برای رسمیت یافتن جلسه نوبت عصر روز دوشنبه صحن مجلس باید ۱۹۱ نفر در جلسه حاضر می‌شدند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901043

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • مهار تمساح با دستان خالی!
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند +اسامی
  • لرستان استانی امن و فعال با مشارکت مردم
  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • بازگشت احمد شهریاری به استقلال
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند