Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس گفت: از بودجه سال ۹۸ دانشگاه تنها ۳۵ درصد اختصاص دادند که تاکنون ۲۴ درصد از آن از سوی خزانه واریز شده است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی موسوی کوه‌پر معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به کمبود اعتبارات دانشگاه و کاهش سرعت فعالیت‌های علمی گفت: بودجه ای که به دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهند تنها برای حقوق و مزایای کارکنان استفاده می‌شود در واقع می توان گفت با توجه به افزایش دستمزد رشد اعتبارات ما منفی است چرا که تخصیص بودجه به دانشگاه‌ها که متولی فعالیت های علمی و پژوهشی کشور هستند باید با نگاه متفاوت و ویژه ای در اعتبارات در نظر گرفته شود متاسفانه امسال هم مانند سال گذشته درصد اختصاص داده شده تا مبلغ واریزی فاصله زیادی داردکه دانشگاه را با مشکل جدی روبرو می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* کمبود بودجه فرصت مطالعاتی را تعطیل می کند

وی افزود: کم بودن اعتبارات دانشگاه ها سفرهای مطالعاتی اساتید دانشگاهی و تجهیز خوابگاه ها و همچنین تغذیه دانشجویی را با مشکل زیادی رو به رو می کند در واقع باید به این نکته اشاره کرد که به طور متوسط 80در صد بودجه صرف مسائل دانشجویی می شود.

* 6 ماه است اجاره خوابگاه نداده ایم

موسوی کوه پر تصریح کرد: باید دولت و خزانه داری کشور توجه بیشتری در اعتبار بودجه ای  دانشگاه ها داشته باشد به طور مثال عمده خوابگاه های ما استیجاری بوده که در حال حاضر 6 ماه است اجاره خوابگاه ها را پرداخت نکرده ایم یا اینکه نزدیک به 4 ماه می شود که هزینه غذای دانشجویان را به پیمانکار نداده ایم.

* دانشگاه شرایط اقتصادی کشور را درک می کند

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه شرایط اقتصادی کشور را درک می کند اما باید توجه داشت دانشگاهیان برای تفکر و ارائه راهکار دررفع موضوعات مختلف کشور به آرامش نیاز دارند در حالی که بیشتر وقت دانشگاه صرف تامین هزینه های جاری می شود.

* 60 میلیارد از بودجه دانشگاه پرداخت نشده است

وی ادامه داد: با گذشت 6 ماه از سال هنوز 60 میلیارد از بودجه دانشگاه پرداخت نشده است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کمبود بودجه دانشگاه تربیت مدرس فعالیت علمی و پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۵۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی

تین نیوز

بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست که به مناسبت روز ملی خلیج فارس برگزار می شود قرار است اقدامات دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دریایی در مسیر دستیابی به اهداف سیاست های کلی توسعه دریامحور ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، مورد بحث و بررسی و تبادل نظر قرار گیرد. 

همچنین درخواست عضویت های جدید و انتخاب رئیس و دبیر ادواری جدید اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی در این نشست، مورد بررسی قرار می گیرد. 

طبق برنامه نشست، مقرر است توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی ظرفیت ها و توانایی های «کاوشگر خلیج فارس» معرفی و گزارشی از گشت های اخیر این کاوشگر و برنامه های تحقیقاتی آتی آن در حوضه های آبی جنوبی کشور، ارایه گردد. 

شایان ذکر است، اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی به منظور هماهنگی و گسترش تعامل آموزشی و پژوهشی میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی دریایی کشور و نیز ارتقای سطح علوم دریایی به پیشنهاد پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد و از آن زمان با برگزاری ۲۱ نشست شورای عالی با حضور روسا یا نمایندگان دانشگاه های عضو، ۱۹ دانشگاه و مرکز پژوهشی را به عضویت پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه اقیانوس شناسی و علوم جوی، از مهمترین اقدامات و دستاوردهای اتحادیه تابحال، برگزاری نشست های کارگروه های تخصصی، تدوین اساسنامه و آیین نامه های مرتبط با فعالیت های اتحادیه، دیدار با مقامات و مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیران ارشد دریایی کشور، ورود موضوع اقیانوس شناسی به عنوان یکی از اولویت ها در نقشه جامع علمی کشور، تهیه سند راهبردی توسعه آموزش عالی کشور در حوزه علوم و فنون دریایی و اقیانوسی، همکاری در برگزاری کنفرانس های علمی مانند RCOWA-۲۰۱۷ و RCOWA-۲۰۲۰، برگزاری برنامه های مناسبتی مشترک (روز ملی خلیج فارس، روز جهانی دریا و اقیانوس، روز منطقه ای دریای خزر)، توسعه وب سایت محققان دریای خزر (http://caspianexpert.inio.ac.ir/)و مشارکت در حضور محققان دانشگاه ها در برنامه های کاوشگر خلیج فارس بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کمبود اعتبارات عمرانی عامل پیشرفت نکردن شهرستان فلارد است
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • تقسیم عجیب بودجه‌های فرهنگی؟ / وقتی میراث فرهنگی کمبود بودجه دارد اما بعضی نهادها پول‌های کلان می‌گیرند (فیلم)
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • موافقت با جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح در بودجه سال ۱۴۰۳