Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-01@05:42:10 GMT

ولایتی: عراق افتخار جهان اسلام و عرب است

تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۶۶۵۳۰۰

ولایتی: عراق افتخار جهان اسلام و عرب است

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، علی اکبر ولایتی در دیدار با هیئت جنبش النجباء عراق گفت: ما به عراق به عنوان کشوری دوست و برادر نگاه می کنیم.
ولایتی گفت: وجود جنبش النجباء در کشور عراق، بسیار مهم و ارزشمند است و افتخار می کنیم که چنین جنبش مومنی توانسته بعد از گذشت سال‌های متمادی در حفظ استقلال و عزت عراق نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: تا زمانی که ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و جبهه مقاومت وجود دارد، هیچ قدرتی، توانایی ایستادگی در برابر آن ها را ندارد.

وی با اشاره به اقدامات مثبت نخست وزیر عراق گفت: نخست وزیرعراق، در برابر زیاده خواهی های دولت‌های بیگانه از جمله آمریکا، به خوبی ایستادگی کرده و امروز کشور عراق افتخار جهان عرب و جهان اسلام محسوب می شود و از ظرفیت‌های بی نظیری برخوردار است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این که جنبش النجباء با کمک همه گروه های عراقی توانسته است دست آمریکایی ها و بیگانگان را از عراق کوتاه کند تصریح کرد: این جنبش یکی از محورهای اصلی جبهه مقاومت محسوب می شود که اجازه نداده بیگانگان، صهیونیست ها و مثلث ارتجاع در امور داخلی دخالت کنند و این خواسته مردم عراق است.

ولایتی تاکید کرد : دولت و ملت ایران و عراق در کنار یکدیگر هستند و به امید خدا پیوستگی دو ملت هر روز بهتر و قوی تر خواهد شد.

پس از پایان این دیدار «نصر الشمری» معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء عراق با حضور در جمع خبرنگاران، ضمن مثبت ارزیابی کردن این دیدار گفت: امروز این افتخار را داشتیم که با یکی از چهره های برجسته جمهوری اسلامی ایران دیدار کنیم و ایران توانسته تمامی پیروزی ها را در سطح منطقه و جهان به مرحله ظهور برساند.

وی افزود: همه مسلمانان جهان نسبت به پیروزی‌های ایران آگاه هستند و به این موضوع افتخار می کنند؛ کشورهای جهان اسلام پس از گذشت سال‌های متمادی که استکبار جهانی آن ها را مستضعف می دانست و به خود اجازه می داد که تمامی ثروت‌های آن ها را در اختیار بگیرد، امروز جایگاه خودشان را باز یافته اند.

معاون دبیرکل و سخنگوی جنبش النجباء افزود: ما به سخنان دکتر ولایتی گوش دادیم و مطالب بسیار ارزشمند و سودمندی را درباره مسائل سیاسی و چالش‌های منطقه و محور مقاومت که جمهوری اسلامی ایران منشا اصلی آن است، کسب کردیم و همواره اعلام کردیم که کشور عراق هرگز نمی تواند پایگاهی برای نیروهای استکبار باشد و از طریق عراق بخواهند جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهند؛ ما با تمام توان خود برای مقابله با چنین پروژه شومی ایستاده ایم و مبارزه می کنیم.

وی تصریح کرد: رابطه و پیوند برادری میان دو ملت ایران و عراق از سطح بسیار بالایی برخوردار است چرا که برای این موضوع عوامل بسیار گسترده ای وجود دارد و هیچ قدرتی نمی تواند در پیوند برادری و رابطه مستحکم میان ایران و عراق اخلال ایجاد کند.

ولایتی هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جنبش النجبا در کنار سایر مبارزان عراقی توانسته اند داعش را شکست دهند و موجب حفظ تمامیت ارضی کشور عراق شده اند گفت: جنبش النجباء همچنان سربلند و پیشتاز در حمایت از مردم عراق و جبهه مقاومت هستند.

ولایتی تاکید کرد: امروز رابطه میان ایران و عراق به عنوان دو ملت برادر از سطح بسیار بالایی برخوردار است، کمتر کشوری در جهان وجود دارد که به اندازه دو ملت ایران و عراق، مشترکات متعدد داشته باشند و علی رغم ۸ سال جنگی که از سوی بیگانگان و رژیم بعث عراق بر دو ملت تحمیل شد، روابط میان دو کشور بسیار خوب و سازنده است. زمانی که ملت عراق از شر رژیم بعث آزاد شد، توانست با تلاش های زیاد مقابل بیگانگان بایستد و در مقابل زیاده خواهی های مثلث صهیونیسم و ارتجاع ایستادگی کند. ایران و عراق همچنان در کنار یکدیگر در جهت تقویت جبهه مقاومت تلاش می کنند و در آینده شاهد روابط مستحکم تری میان دو ملت خواهیم بود.

 

صدا  و سیما

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ولایتی اسلام عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید

ژوزه مورایس پرتغالی که از سال گذشته هدایت سپاهان را بر عهده گرفته، از آیین مسیحیت به دین اسلام و مذهب شیعه گرویده است. این خبر در نشست مطبوعاتی سپاهان و پس از پیروزی مقابل استقلال ملاثانی اعلام شد. او که گفته می‌شود به زودی با یک زن مسلمان ایرانی پیوند ازدواج خواهد بست، یکی از ده‌ها ستاره و چهره نامدار فوتبال است که دین اسلام را برای ادامه زندگی برگزیده است. از آنجایی که در تاریخ ورزش ایران خارجی های زیادی حضور داشتند، او اولین و آخرین نفری نیست که با حضور در ایران آیینش را تغییر می دهد و به دین اسلام روی می‌آورد.

حال در این میان شنیده ها حاکی از آن است که، ژوزه مورایس قصد دارد نام خود را بصورت رسمی به «محمد» تغییر بدهد!

دیگر خبرها

  • انیس: آمریکا در قضیه فلسطین خصومت خود را با اسلام نشان داد
  • بیت المقدس عملیاتی منجر به آزادسازی پاره تن ایران+فیلم
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • خلیج فارس برگی از تاریخ پر افتخار و چند‌هزار ساله ایران
  • رونمایی از نام جدید مورایس پس از مسلمان شدن | هدیه سپاهانی را ببینید
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند