Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره روند بازسازی مناطق سیل و زلزله‌زده استان کرمانشاه بعد از گذشت چندین ماه از این حوادث گفت: مصوبات خوبی در خصوص اینکه مناطق سیل و زلزله‌زده بازسازی شود، تصویب شده است و باید گفت دولت در این خصوص عزم جدی دارد.

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه به یک شکل و دستگاه‌های اجرایی محدودیت‌های سال مالی را اجرایی می‌کنند و این معضلی برای مناطق آسیب‌دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشاهده می‌شود اعتبارات مصوب و تخصیص داده می‌شود اما تا اجرایی شود، انتهای سال مالی فرا می‌رسد و امکان اینکه به پیمان واگذار شود بسیار سخت می‌شود و به خزانه برگشت می‌خورد.

به گفته تجری یکسری اقدامات و اعتبارات به مناطق سیل و زلزله تخصیص داده شد که تا قبل از تحریم‌ها پیشرفت بسیار قابل ملاحظه‌ای داشت اما متاسفانه با کندی رو به رو شد.

وی ادامه داد: دولت در آن زمان بسیار خوب پای کار آمد و هنگامی که تحریم‌ها مطرح شد، دیگر سازمان برنامه و بودجه آن توانی که باید می‌داشت را نداشت.

این نماینده مجلس شورای درباره ارائه کمک‌های بلاعوض به مناطق آسیب‌دیده از سیل و زلزله گفت: خوشبختانه پرداخت‌های زیادی از کمک‌های بلاعوض در خصوص بازسازی واحدهای مسکونی صورت گرفته است.

وی درباره اینکه تاکنون چند درصد از بافت‌های آسیب دیده ترمیم شده‌اند، بیان کرد: می‌توان گفت در مناطق شهری ما پیشرفت ۸۰ درصد را مشاهده می‌کنیم زیرا آن‌ها کمک‌ها را دریافت کردند اما در مناطق روستایی به دلیل تحریم‌ها و نبود امکانات، پیشرفت‌ها آنطور که باید نبوده است.

تجری گفت: مردم زیر فشار گرانی و تورم قرار دارند بنابراین با مشکل برای بازسازی منازل خود روبه‌رو هستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زلزله سیل کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۶۶۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان، عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وقوع زلزله ۴.۶ ریشتری عصر چهارشنبه در منطقه سیرچ کرمان گفت: طبق ارزیابی‌های تیم عملیاتی هیچ گونه خسارت مالی و جانی در منطقه مشاهده نشده است.

رضا فلاح، افزود: تیم‌های عملیاتی و امدادی روستاهای کیشیتوئیه، چهار فرسخ، پوزه کوه، پشته، اندوهجرد، تکاب، سیرچ و شهداد ارزیابی کردند که خوشبختانه طبق ارزیابی‌های صورت گرفته این زلزله هیچ گونه خسارتی جانی و مالی نداشته است.

کد خبر 6094579

دیگر خبرها

  • ادعای جنجالی تن‌هاخ: با نخریدن کین به مشکل خوردیم
  • هشدار نارنجی در استان سمنان صادر شد/ وقوع تندباد در برخی مناطق
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • فشار آمریکا و متحدانش به امارات برای جلوگیری از دور زدن تحریم‌های روسیه
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد